1.místo: Dacia Duster 1.0 TCe LPG  Foto: Petr Homolka

1.místo: Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Foto: Petr Homolka

 2. místo: Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT (110 kW)  Foto: Ondřej Kroutil

2. místo: Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT (110 kW) | Foto: Ondřej Kroutil

 3. místo: Dacia Duster 1.0 TCe  Foto: Petr Homolka

3. místo: Dacia Duster 1.0 TCe | Foto: Petr Homolka

 4. místo: Škoda Superb Scout 2.0 TSI DSG  Foto: Ondřej Kroutil

4. místo: Škoda Superb Scout 2.0 TSI DSG | Foto: Ondřej Kroutil

 5. místo: Peugeot 2008 GT Line 1.5 BlueHDi  Foto: Petr Homolka

5. místo: Peugeot 2008 GT Line 1.5 BlueHDi | Foto: Petr Homolka

 6. místo: Renault Clio 1.0 TCe 100  Foto: Ondřej Kroutil

6. místo: Renault Clio 1.0 TCe 100 | Foto: Ondřej Kroutil

 7. místo: Škoda Citigoe iV  Foto: Petr Homolka

7. místo: Škoda Citigoe iV | Foto: Petr Homolka

 8. místo: RAM 1500 Longhorn 5.7 HEMI  Foto: Ondřej Kroutil

8. místo: RAM 1500 Longhorn 5.7 HEMI | Foto: Ondřej Kroutil

 9. místo: VW Multivan T6.1 Comfortline  Foto: David Rajdl

9. místo: VW Multivan T6.1 Comfortline | Foto: David Rajdl

 10. místo: Seat Leon 1.5 TSI/110 kW Xcellence  Foto: Jan Mička

10. místo: Seat Leon 1.5 TSI/110 kW Xcellence | Foto: Jan Mička

 11. místo: Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X  Foto: Ondřej Kroutil

11. místo: Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X | Foto: Ondřej Kroutil

 12. místo: Opel Insignia GSi 2.0 Turbo  Foto: Ondřej Kroutil

12. místo: Opel Insignia GSi 2.0 Turbo | Foto: Ondřej Kroutil

 13. místo: Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line  Foto: David Rajdl

13. místo: Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line | Foto: David Rajdl

 14. místo: Audi A4 35 TDI S tronic  Foto: David Rajdl

14. místo: Audi A4 35 TDI S tronic | Foto: David Rajdl

 15. místo: Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4  Foto: Petr Homolka

15. místo: Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 | Foto: Petr Homolka

 16. místo: Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style  Foto: Petr Homolka

16. místo: Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style | Foto: Petr Homolka

 17. místo: Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition  Foto: Ondřej Kroutil

17. místo: Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition | Foto: Ondřej Kroutil

 18. místo: Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid  Foto: Petr Homolka

18. místo: Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | Foto: Petr Homolka

 19. místo: Toyota Yaris 1.5 Hybrid  Foto: Toyota

19. místo: Toyota Yaris 1.5 Hybrid | Foto: Toyota

 20. místo: Škoda Octavia LB 2.0 TDI Evo DSG  Foto: Petr Homolka

20. místo: Škoda Octavia LB 2.0 TDI Evo DSG | Foto: Petr Homolka

 2. místo: Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT (110 kW)  Foto: Ondřej Kroutil
 3. místo: Dacia Duster 1.0 TCe  Foto: Petr Homolka
 4. místo: Škoda Superb Scout 2.0 TSI DSG  Foto: Ondřej Kroutil
 5. místo: Peugeot 2008 GT Line 1.5 BlueHDi  Foto: Petr Homolka
20
Fotogalerie

Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

Že letošní rok nebyl úplně jednoduchý, víme asi všichni. Čínská chřipka, jejíž dopady jsme v Česku začali pociťovat hned zkraje roku, se výrazně dotkla také naší práce. Rušily se autosalony, prezentace nových automobilů a řada očekávaných akcí se přesunula na internet. Přestože se ale příchod spousty automobilových novinek na trh opozdil, pořád bylo co testovat.

V roce 2020 jsme na Autorevue.cz vydali přes 70 redakčních testů, jízdních dojmů i zajímavých ohlédnutí za staršími vozy zejména české produkce. Oproti roku 2019 jsme stran testů byli o malinko produktivnější než loni, rozdíl ale nebyl tak velký, abychom z toho dělali vědu. I pro příští rok pro vás plánujeme testy těch nejzajímavějších aut, které je možné u nás pořídit, a přestože se do testovacích flotil dostává čím dál více hybridních a elektrických vozů, nadále budeme myslet i na milovníky motorů s velkými objemy.

Kdo by si myslel, že z pohledu čtenářů bude největší zájem o luxusní limuzíny a drahá SUV, ten by byl na omylu. Co se redakčních testů na Autorevue.cz v letošním roce týče, všem to natřela Dacia Duster s předním pohonem, manuální převodovkou a litrovým motorem TCe spalujícím benzin i LPG. Je to levné, spolehlivé a prostorné auto, se kterým můžete jezdit opravdu za málo. A stále trvám na svém názoru, že bych si ho klidně koupil.

Dacie se u nás obecně těší velké oblibě, že ale duster druhé generace, který je na českém trhu už tři roky, porazí i čtvrtou generaci Škody Octavia, to mě samotného překvapilo. Třetím nejčtenějším testem byl rovněž duster, ovšem s motorem 1.0 TCe výhradně na benzin. Vyšel o něco později než první test nové octavie, přesto nebyl od druhé příčky příliš vzdálený.

Škodovek bylo v první desítce nejčtenějších testů roku 2020 dost, vedle nové octavie také Superb Scout a Citigoe iV. Překvapil i Peugeot 2008 s naftovým motorem či jeho naprostý opak v podobě amerického pick-upu RAM 1500 Longhorn s motorem V8 5.7 HEMI. Dvacítku testů, o které byl letos na Autorevue.cz největší zájem, si můžete připomenout v přiložené galerii.

Dacia Duster

Rumunské SUV Dacia Duster přesvědčuje jednoduchou, ale robustní technikou, pohonem všech kol z Nissanu X-Trail a především vstřícnou cenovou politikou. Nejlevnější verze mají pohon pouze předních kol.

Ceny • Dacia Duster na LPG • Minitest Dacia Duster 1.0 TCe • Jak se vyrábí Dacia Duster • Test Dacia Duster 1.0 TCe LPG

Doporučujeme

Články odjinud