Je to nejsilnější Challenger všech dob. Hellcat v rámci faceliftu posílil na více než 600 koní…
A přece to jde! Automobilka Dodge představuje modernizované provedení svého špičkového Challengeru ve verzích Challenger SRT a Challenger SRT Hellcat, jež přinášejí ještě silnější motory pro ještě větší potěšení z jízdy. Většina modifikací pochází z Challengeru 2015 prezentovaného letos v New Yorku, změnil se tak styling přední a zadní části karoserie a výbava interiéru pokročila do vyšší úrovně.
Nové modely Dodge Challenger SRT a Challenger SRT Hellcat sází na výkon...
Challenger SRT Hellcat vyniká na první pohled upraveným předním nárazníkem bez mlhovek, výraznějším lízátkem a větším spoilerem na víku zavazadlového prostoru. Obě provedení, tedy Challenger SRT i Challenger SRT Hellcat vyjíždí na dvacetipalcových kovaných ráfcích, jež jsou u Hellcatu lakovány černě a obuty do pneumatik Pirelli P Zero Nero. Hellcat přichází zároveň s dvoudílnými brzdovými kotouči Brembo o průměru 390 mm, takže jde údajně o největší brzdy, jaké se dosud na voze Dodge Challenger objevily.
Dostupnější Challenger SRT dostal upravený osmiválec 6.4 HEMI, jenž posílil o 16 koní a 6 Nm na aktuálních 492 koní (362 kW) a 643 Nm. Provedení SRT Hellcat boří hranice zástavbou osmiválce 6.2 HEMI dopovaného mechanickým přeplňovacím kompresorem, jenž z jeho útrob vydoluje plných 608 koní (447 kW). Pro oba motory lze vybírat mezi manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou a osmistupňovým „automatem“.
Omlazená škála prvků multimediální soustavy skýtá další možnosti
Co se provedení interiéru týče, ani jeden z typů omlazené rodiny Challenger SRT nijak výrazně nevybočuje ze stylu stanoveného posledním faceliftem výchozího Challengeru. Vyzdvihnout je třeba zejména upravené pracoviště řidiče s novým přístrojovým štítem, koncernový multimediální systém Uconnect s dotykovým displejem o úhlopříčce 8,4 palce nebo elektronický volič samočinné převodovky.
Řidič se dále může těšit na širokou škálu možností regulace jednotlivých komponent řízení podvozku od tuhosti pérování přes řízení až po účinek systému trakce. Hellcat je dodáván s dvojicí transpondérů, černým a červeným. Zatímco ten první se hodí pro běžné ježdění, ten druhý z vozu ihned po nastartování vydoluje po stránce jízdních výkonů to nejlepší…