76
Fotogalerie

Nové Suzuki Vitara zamířilo z terénu na silnice [první jízdní dojmy]

„Zcela nový, moderní crossover“, tak prezentuje na svých webových stránkách automobilka Suzuki novou Vitaru. Ano, s terénní Vitarou je definitivně konec, ta nastupující už míří vyloženě na klasická malá SUV.

Kapitoly článku:


Je to obecný trend, který platí již delší dobu - terénní automobily se ve velkém stěhují mezi SUV. Příkladů, které mají takový přerod už za sebou, bychom našli mnoho, tím posledním budiž nové Suzuki Vitara. Zapomeňte na mezinápravový diferenciál s uzávěrkou, redukci nebo dokonce šestiválcový benzinový motor. Novinka je docela o něčem jiném.

Jakým směrem se Suzuki se svým posledním vydáním Vitary vydalo, to lze celkem dobře odhadnout už pouze podle toho, z jakého základu vychází. Použitá platforma má totiž původ u modelu S-Cross, ze kterého se sem přestěhovaly také motory nebo systém pohonu všech kol AllGrip pracující s mezinápravovou spojkou. Pro potřeby Vitary byl rozvor náprav zkrácen z původních 2600 mm o rovnou stovku milimetrů. Mimochodem Vitara tak nabízí stejný rozvor jako stará SX4.

_DSC0042.JPG_DSC0048.JPG
Nová Vitara nemá příliš daleko k modelu S-Cross. Ve prospěch novinky ale jednoznačně hovoří design. 

V nabídce Suzuki si tak oba modely prohodily své pozice. Roli toho většího dnes plní S-Cross, na místo SX4 se zařadí Vitara. Mimochodem s názvem Grand Vitara se už setkávat nebudeme, nová generace ponese pouze jednu karoserii.

Obecně se ale nelze ubránit dojmu, že si jsou Vitara a S-Cross velmi blízko a že si budou vzájemně konkurovat. Že rozdíly ve vnějších rozměrech nejsou nijak dramatické, to jasně ukazuje přiložená tabulka. A ne jinak tomu bude i cenově. Na konkrétní částku si musíme počkat do dubna, nicméně podle předběžných zpráv by se neměla příliš lišit právě od toho, kolik stojí S-Cross.

Suzuki Vitara vs. S-Cross vs. SX4
  Vitara 2015 S-Cross   SX4 
Délka [mm] 4175 4300 4120
Šířka [mm] 1775 1756 1730
Výška [mm] 1610 1580 1605
Rozvor [mm] 2500 2600 2500
Světlá výška [mm] 185 170 190
Objem zavazadelníku [l] 375/1120 430/1269 270/1045

Hezčí a efektnější

Nová Vitara se designově povedla, tedy alespoň podle mého názoru. A nebál bych se říci, že je výrazně hezčí než japonsky střižený S-Cross. Design je jednoduchý a v mnohém navazuje na to, co jsme znali z předchozího vydání.

_DSC0025.JPG_DSC0108.JPG
Vitara nabídne mnohem větší možnosti individualizace. K dispozici budou dvoubarevné karoserie, respektive varianty Urban a Outdoor (vpravo). Tu druhou jmenovanou poznáte například podle výrazného plastu na dveřích. 

Poslední generace Suzuki Vitara hraje více na efekt. V nabídce najdete čtrnáct barevných variant, až sedmnáctipalcové disky kol (všechna auta na fotkách mají právě 17" kola) a hlavně daleko větší možnosti individualizace.

V kontrastní barvě dostanete střechu, zpětná zrcátka nebo i masku chladiče. Navíc se bude Vitara nabízet také v paketech Urban a Outdoor. První jmenovaný přidá více chromových prvků, ten druhý pak sází na ochranné plasty, což by mělo zařídit vizáž schopnějšího off-roadu.

Prvky individualizace najdete také v interiéru. Různě barevný může být například velký plastový dekor na palubní desce a vybrat lze třeba i detail v podobě hodin umístěných uprostřed. V nabídce je hned několik provedení.

Suzuki chce s novou Vitarou oslovit více zákazníků a ukousnout zajímavější část z koláče prodejů v segmentu malých SUV. I proto se výrobce zbavil terénních základů, i proto najdete v nabídce podstatně širší možnosti upravit si vůz podle svých představ. 

_DSC0109.JPG_DSC0135.JPG_DSC0234.JPG

Suzuki

Suzuki je japonský výrobce automobilů a motocyklů. Michio Suzuki založil v roce 1909 společnost vyrábějící tkací stroje, první prototyp automobilu vznikl až v roce 1937.

Suzuki má své továrny i v Indii, Pákistánu nebo Maďarsku, spolupracuje s řadou automobilek.

Suzuki Ignis • Suzuki Swift • Suzuki Vitara • Suzuki S-Cross

Doporučujeme

Články odjinud