Pokud se vám stýská po klasické Carreře RS 2,7, máte nyní šanci na ni důstojně zavzpomínat - limitovanou edici současné 911.
Porsche se sice nemusí trápit bolestnými vzpomínkami na slavnou minulosti ve stínu ponuré současnosti, přesto má dost důvodů na řadu starších modelů vzpomínat. Jedním z takových je nesporně Carrera RS 2,7 z roku 1973, která se nesmazatelně zapsala do dějin automobilismu nejen svými výkony, ale i svým vzhledem, charaketerizovaným „kačeří zádí”, tedy pevným, masivním a dosti vysoko zdviženým zadním spoilerem.
Proč jsme z minulosti Porsche vytáhnuli právě tento model? Důvod je jednoduchý, velmi podobné řešení zádě se objeví na nejnovější variaci Porsche na téma 911 - limitované edici Sport Classic. Ta bude ozdobou stánku Porsche na nadcházejícím frankfurtském autosalonu a bude vzpomínkou právě na klasickou Carreru RS.
Samotný autosalon je přitom je dost možná dalším důležitým důvodem pro vznik tohoto modelu. Ne že by Porsche nemělo do Frankfurtu co přivézt, v poslední době představilo světu celou řadu inovovaných modelů, nic viditelně nového ale pro Frankfurt k dispozici nemá. A v takovém případě je výrazná limitovaná edice existujícího modelu velmi dobrým řešením, které přitáhne pozornost návštěníků.
Porsche 911 Sport Classic se bude od Carrery S, ze které technicky vychází, lišit v prvé řadě vzhledem. Krom již zmíněného, naprosto nepřehlédnutelného zadního spoileru, ji bude standardně zdobit světle šedá barva, doplněná o dva decentní „rychlé pruhy”. Odlišné budou oba narázníky, změny jsou viditelné zejména na tom předním, a také jiná kola, která rovněž navazují na RS '73 a také model SC s přelomu sedmdesátých a osmdesátých let. Pozornému čtenáři neujde ani jemné vyboulení střechy nad hlavou řidiče i spolujezdce, které by mělo udělat více prostoru pro přilbu, upřímně si ale můžeme řici, že jde především opět o „vzpomínkovou” designovou záležitost.
Interiér se od běžného provedení 911 C2S bude lišit především použitými materiály, specifické hnědé polokožené čalounění všech interiérových prvků je naprosto nepřehlédnutelné i na jediném uvolněném snímku vnitřku vozu.
911 997 SC „schytala” i pár technických úprav. Tou nejvýznamnější je zřejmě úprava sání motoru, mající za následek zvýšení jeho výkonu o 23 koní na výsledných 408 hřebců. Zajímavé jsou jistě též standardně montované karbon-keramické brzdy PCCB, samosvorný diferenciál a aktivní zavěšení PASM, mj. snižující světlou výšku vozu o rovné 2 cm.
Pokud vám edice Sport Classic padla do oka, připravte si na vůz této specifikace až nehoráznou sumu 169 300 Euro (cca 4 350 000 Kč), navíc bez DPH. Odměnou za tuto investici vám bude fakt, že po světě bude jezdit jen 249 jiných nadšených majitelů takového vozu.
Vůz bude v prodeji hned po skončení frankfurtského autosalonu a k prvním zákazníkům se dostane v lednu příštího roku.
Porsche 911 Sport Classic