Všechno, co známe ze silného hatchbacku, navíc s praktičností velkého kufru. Perfektní kombinace.
Přestože oficiální české cenovky nového Volkswagenu Golf R v praktičtější variantě Variant už známe, samotná premiéra rychlého kombíku probíhá až nyní. Konečně se můžeme podívat, jak to „erkovému“ Golfu sluší s velkým kufrem. Techniku, kterou už známe, tedy doplňuje zavazadlový prostor o objemu 611 litrů, po sklopení zadních sedaček až 1642 litrů.
K praktičnosti Golfu R Variant můžete přihodit i bezdotykové otevírání dveří kufru nebo možnost výsuvného tažného zařízení. Nechybí velký průvlak na lyže v opěradlech zadních sedadel, mezipodlaha nastavitelná ve dvou rovinách a další drobnosti, na které jsme zvyklí z klasického kombi. Třeba zásuvky na 12 a 230 voltů nebo háčky na zavěšení tašek.
Pro zopakování, i pod kapotou kombíku je čtvrtá evoluce benzinového čtyřválce 2.0 TSI (EA888) s výkonem 235 kW (320 koní) a točivým momentem 420 N.m. Hnaná jsou všechna kola a standardem je sedmistupňová převodovka DSG. Těžší Variant zvládá akceleraci z nuly na 100 km/h za 4,9 sekundy (o 0,2 sekundy pomaleji než hatchback) a maximálně dosáhne rychlosti 250 km/h.
I pro kombík nicméně Volkswagen nabízí příplatkový balíček R-Performance, který posunuje omezovač rychlosti na 270 km/h, přihodí 19palcová kola a rovněž dvojici speciálních jízdních režimů – Special pro nejlepší nastavení k jízdě na Severní smyčce Nürburgringu a Drift, jehož označení mluví samo za sebe.
Do prodeje v Německu má nový Golf R Variant zamířit během srpna. U nás ho tedy čekáme někdy poté. Předčasně zveřejněné české cenovky sice z konfigurátoru už zmizely, měnit by se ovšem neměly. Očekávejte základní cenu 1.225.900 Kč, tedy o 30.000 Kč více než u „erkového“ hatchbacku.