Magazín Bloomberg měl interview se současným šéfem automobilky Bugatti Stephanem Winkelmanem. Ten se v rozhovoru svěřil, že chystá rozšířit modelovou nabídku Bugatti. Ach, kolikrát jsme už tohle slyšeli. Jen pro připomenutí uvedeme krátké shrnutí, jak to s tajemným modelem je.

Magazín Bloomberg měl interview se současným šéfem automobilky Bugatti Stephanem Winkelmanem. Ten se v rozhovoru svěřil, že chystá rozšířit modelovou nabídku Bugatti. Ach, kolikrát jsme už tohle slyšeli. Jen pro připomenutí uvedeme krátké shrnutí, jak to s tajemným modelem je.

Bugatti Galibier má nakročeno k výrobě, bude stát nejméně 60 milionů

Ani automobilka jako Bugatti se nemůže ve svojí moderní historii spoléhat jen na jeden jediný model. Podle magazínu Autocar se v budoucnu dočkáme dalších modelů, nejvíce se ale mluví o luxusní limuzíně, která se v roce 2009 představila na autosalonu ve Frankfurtu v podobě studie Galibier.

Šéf automobilky Wolfgang Dürheimer má rozpracované hned čtyři různé cesty, jakými by se automobilka mohla vydat. A jednou z nich je i soupeř pro luxusní limuzíny Rolls-Royce či Bentley, ovšem s cenou, která bude odpovídat modelu Chiron. To znamená částku okolo dvou milionů liber, tedy přibližně 60 milionů korun.

Bugatti 16C Galibier 25.jpgBugatti 16C Galibier 27.jpgBugatti 16C Galibier 26.jpgBugatti 16C Galibier 32.jpg
Takto vypadala původní studie Bugatti Galibier představená v roce 2009 na autosalonu ve Frankfurtu. Její tvary jsou nadčasové, určitě neurazí ani v roce 2016

Oproti němu by však limuzína z praktických důvodů neměla motor uložený před zadní nápravou, ale nad předními koly. K tomu by Bugatti mohlo použít modulární platformu MSB, která hraje (či bude hrát) klíčovou roli u některých modelů Porsche či Bentley.

Spekuluje se, že další z možných cest by bylo superluxusní SUV. Takové už koncern má v podobě Bentley Bentayga, pod hlavičkou Bugatti by však bylo cenou i výbavou ještě o krok dál. Automobilka v každém případě nepotřebuje hromadu modelů, bohatě by stačil jeden, který bude značce Bugatti přinášet dostatek financí, aby se stala více nezávislou na koncernu Volkswagen

Doporučujeme

Články odjinud