Italská automobilka Alfa Romeo hodlá opustit platformu Giorgio. Základ pro modely  Giulia  a  Stelvio  přitom platí za jeden z nejlepších v segmentu. 

Italská automobilka Alfa Romeo hodlá opustit platformu Giorgio. Základ pro modely Giulia a Stelvio přitom platí za jeden z nejlepších v segmentu. 

Dal nám jeden z nejlepších řidičských sedanů a snad to nejlepší řidičské SUV. Bohužel teď ale musí při konci životního cyklu obou modelů z kola ven, protože neumožňuje elektrifikaci.

Dal nám jeden z nejlepších řidičských sedanů a snad to nejlepší řidičské SUV. Bohužel teď ale musí při konci životního cyklu obou modelů z kola ven, protože neumožňuje elektrifikaci.

Aktuálně to sdělil kormidelník značky Jean-Philippe Imparato italským novinářům. Mateřský koncern FCA přitom do Alfy Romeo při vývoji této platformy napěchoval několik milionů dolarů. 

Aktuálně to sdělil kormidelník značky Jean-Philippe Imparato italským novinářům. Mateřský koncern FCA přitom do Alfy Romeo při vývoji této platformy napěchoval několik milionů dolarů. 

A co tedy bude dál? Alfa Romeo má u svých velkých modelů přezbrojit na základy STLA Large, tedy stejně jako  Maserati . Ty umožňují i čistě elektrickou zástavbu.

A co tedy bude dál? Alfa Romeo má u svých velkých modelů přezbrojit na základy STLA Large, tedy stejně jako Maserati. Ty umožňují i čistě elektrickou zástavbu.

 „Musíme využít všech možností, abychom zákazníkům přinesli novou řadu elektrických modelů, ovšem stále s duchem Alfy Romeo,“  sdělil Imparato magazínu Forbes.

„Musíme využít všech možností, abychom zákazníkům přinesli novou řadu elektrických modelů, ovšem stále s duchem Alfy Romeo,“ sdělil Imparato magazínu Forbes.

Jak dlouho tu tedy ještě budou Alfy Romeo na platformě Giorgio s pohonem zadních a všech kol? Pár let ještě ano. Zdroj: Alfa Romeo

Jak dlouho tu tedy ještě budou Alfy Romeo na platformě Giorgio s pohonem zadních a všech kol? Pár let ještě ano. | Zdroj: Alfa Romeo

Platforma byla opravdu šíleně drahá a postupně na ní mělo stavět mnohem více aut. Aktuálně je však na dvou alfách, jednom jeepu a zanedlouho na ni posadí Maserati své nové  SUV Grecale .  Zdroj: Alfa Romeo

Platforma byla opravdu šíleně drahá a postupně na ní mělo stavět mnohem více aut. Aktuálně je však na dvou alfách, jednom jeepu a zanedlouho na ni posadí Maserati své nové SUV Grecale.  | Zdroj: Alfa Romeo

Takže samotná platforma minimálně ještě osm let, než životní cyklus posledního představeného modelu skončí. Zdroj: Alfa Romeo

Takže samotná platforma minimálně ještě osm let, než životní cyklus posledního představeného modelu skončí. | Zdroj: Alfa Romeo

 Zdroj: Alfa Romeo

| Zdroj: Alfa Romeo

 Zdroj: Alfa Romeo

| Zdroj: Alfa Romeo

 Zdroj: Alfa Romeo

| Zdroj: Alfa Romeo

 Zdroj: Alfa Romeo

| Zdroj: Alfa Romeo

 Zdroj: Alfa Romeo

| Zdroj: Alfa Romeo

Stelvio i Giulia budou vyrobeny v limitovaných edicích 108 kusů

Stelvio i Giulia budou vyrobeny v limitovaných edicích 108 kusů

Stelvio má lepší hodnotu zrychlení než Giulia

Stelvio má lepší hodnotu zrychlení než Giulia

Ta ale dosahuje vyšší maximální rychlost

Ta ale dosahuje vyšší maximální rychlost

Do zatáček vysokému SUV pomáhá systém vektorování točivého momentu AlfaTM Active Torque Vectoring, o komfort a kontakt kol s vozovkou se zase starají aktvní tlumiče.

Do zatáček vysokému SUV pomáhá systém vektorování točivého momentu AlfaTM Active Torque Vectoring, o komfort a kontakt kol s vozovkou se zase starají aktvní tlumiče.

Dalším esem v rukávu je standardně dodávaný pohon všech čtyř kol Q4, další změna oproti Giulii QV.

Dalším esem v rukávu je standardně dodávaný pohon všech čtyř kol Q4, další změna oproti Giulii QV.

Je spíše pekelně rychlou raketou a neztratí se ani na závodním okruhu.

Je spíše pekelně rychlou raketou a neztratí se ani na závodním okruhu.

Na twitterovém účtu Bozi Tatarevice se objevil snímek obrazovky, na které je zobrazena stránka Moparu - technického oddělení koncernu FCA.

Na twitterovém účtu Bozi Tatarevice se objevil snímek obrazovky, na které je zobrazena stránka Moparu - technického oddělení koncernu FCA.

V nabídce motorů pro Giulii modelového roku 2018 pak vězí kolonka "2.0L 350 HP I4 HO DI TURBO ENGINE".

V nabídce motorů pro Giulii modelového roku 2018 pak vězí kolonka "2.0L 350 HP I4 HO DI TURBO ENGINE".

Pokud se nejedná o chybu, můžeme tedy rozjet kolo spekulací.

Pokud se nejedná o chybu, můžeme tedy rozjet kolo spekulací.

To by dávalo globálně smýšlející Alfě Romeo smysl.

To by dávalo globálně smýšlející Alfě Romeo smysl.

V souvislosti s tím se hovoří o přechodu na 48voltovou architekturu, která je zatím ve střední prémiové třídě nepoužita.

V souvislosti s tím se hovoří o přechodu na 48voltovou architekturu, která je zatím ve střední prémiové třídě nepoužita.

Trochu šílenější scénář je nadopování stávajícího motoru exotickými materiály a většími turbodmychadly, jenže proč, když je tu skvělé šestiválcové QV?

Trochu šílenější scénář je nadopování stávajícího motoru exotickými materiály a většími turbodmychadly, jenže proč, když je tu skvělé šestiválcové QV?

 Zdroj: Formule 1

| Zdroj: Formule 1

 Zdroj: Formule 1

| Zdroj: Formule 1

Dal nám jeden z nejlepších řidičských sedanů a snad to nejlepší řidičské SUV. Bohužel teď ale musí při konci životního cyklu obou modelů z kola ven, protože neumožňuje elektrifikaci.
Aktuálně to sdělil kormidelník značky Jean-Philippe Imparato italským novinářům. Mateřský koncern FCA přitom do Alfy Romeo při vývoji této platformy napěchoval několik milionů dolarů. 
A co tedy bude dál? Alfa Romeo má u svých velkých modelů přezbrojit na základy STLA Large, tedy stejně jako  Maserati . Ty umožňují i čistě elektrickou zástavbu.
 „Musíme využít všech možností, abychom zákazníkům přinesli novou řadu elektrických modelů, ovšem stále s duchem Alfy Romeo,“  sdělil Imparato magazínu Forbes.
28
Fotogalerie

Alfa Romeo končí s platformou Giorgio. Giulia a Stelvio jsou poslední svého druhu

Alfa Romeo prodává vynikající sedan a skvělé SUV. Oba vozy však dožijí aktuální generaci a pak se budou muset zásadně změnit.

Italská automobilka Alfa Romeo hodlá opustit platformu Giorgio. Základ pro modely Giulia a Stelvio přitom platí za jeden z nejlepších v segmentu. Ostatně dal nám jeden z nejlepších řidičských sedanů a snad to nejlepší řidičské SUV. Bohužel teď ale musí při konci životního cyklu obou modelů z kola ven, protože neumožňuje elektrifikaci.

Aktuálně to sdělil kormidelník značky Jean-Philippe Imparato italským novinářům. Mateřský koncern FCA přitom do Alfy Romeo při vývoji této platformy napěchoval několik milionů dolarů. A co tedy bude dál? Alfa Romeo má u svých velkých modelů přezbrojit na základy STLA Large, tedy stejně jako Maserati. Ty umožňují i čistě elektrickou zástavbu.

„Musíme využít všech možností, abychom zákazníkům přinesli novou řadu elektrických modelů, ovšem stále s duchem Alfy Romeo,“ sdělil Imparato magazínu Forbes. Jak dlouho tu tedy ještě budou Alfy Romeo na platformě Giorgio s pohonem zadních a všech kol? Pár let ještě ano.

Platforma byla opravdu drahá a postupně na ní mělo stavět mnohem více aut. Aktuálně je však jen na dvou alfách, jednom jeepu a zanedlouho na ni posadí Maserati své nové SUV Grecale. Takže samotná platforma minimálně ještě osm let, než životní cyklus posledního představeného modelu skončí. Giulia by měla mít letos facelift, takže se blíží polovině cyklu.

Alfa Romeo

Alfa Romeo je sportovní značka koncernu FCA. Její vozy charakterizuje osobitý design, živé motory a vynikající podvozky.

Společnost byla založena v roce 1910 jako A.L.F.A, své současné jméno získala v roce 1920. Součástí Fiat Group se stala v roce 1986, od roku 2021 patří do skuoiny Stellantis.

Přehled modelů: Alfa Romeo MiTo • Alfa Romeo Giulietta • Alfa Romeo 4C • Alfa Romeo 4C Spider • Alfa Romeo Stelvio • Alfa Romeo Giulia

Doporučujeme

Články odjinud