Moc se nám nechce věřit, že by to šlo o nedopatření, tohle je ale v každém případě sériová podoba nového malé SUV Škoda | Škoda Vision X

Moc se nám nechce věřit, že by to šlo o nedopatření, tohle je ale v každém případě sériová podoba nového malé SUV Škoda | Škoda Vision X

Takto vypadá nová designová studie zezadu. Škoda ji doveze na autosalon do Ženevy | Škoda Vision X

Takto vypadá nová designová studie zezadu. Škoda ji doveze na autosalon do Ženevy | Škoda Vision X

Studie působí hodně rozkročeně. Sériové auto ale bude Škodováckou interpretací Seatu Arona | Škoda Vision X

Studie působí hodně rozkročeně. Sériové auto ale bude Škodováckou interpretací Seatu Arona | Škoda Vision X

Podle našich informací se na základních rysech zádi u sériového auta moc měnit nebude | Škoda Vision X

Podle našich informací se na základních rysech zádi u sériového auta moc měnit nebude | Škoda Vision X

Současný designový jazyk SUV Škoda - horizontálně členěná přední část se čtveřicí světlometů | Škoda Vision X

Současný designový jazyk SUV Škoda - horizontálně členěná přední část se čtveřicí světlometů | Škoda Vision X

Interiér dostane zcela nový ráz. Volně stojící displej infotainmentu bude mít už na konci příštího roku nová generace Škody Rapid | Škoda Vision X

Interiér dostane zcela nový ráz. Volně stojící displej infotainmentu bude mít už na konci příštího roku nová generace Škody Rapid | Škoda Vision X

Takto vypadá nová designová studie zezadu. Škoda ji doveze na autosalon do Ženevy | Škoda Vision X
Studie působí hodně rozkročeně. Sériové auto ale bude Škodováckou interpretací Seatu Arona | Škoda Vision X
Podle našich informací se na základních rysech zádi u sériového auta moc měnit nebude | Škoda Vision X
Současný designový jazyk SUV Škoda - horizontálně členěná přední část se čtveřicí světlometů | Škoda Vision X
6
Fotogalerie

Nové malé SUV Škoda odhaleno! Sériový vzhled prozradila studie Vision X

Nejenom o faceliftu třetí generace Fabie bude v podání Škody Auto letošní ženevský autosalon. Současně se studií Vision X značka zveřejnila i sériovou podobu nového malého SUV!

Modelem vzniklým ze studie Vision X Škoda Auto vstoupí do segmentu městských crossoverů. V minulosti jsme již viděli poměrně dost prací, jejichž prostřednictvím grafici spekulovali o možné podobě vozu, těm už je ale snad konec. Nový crossover totiž začala odhalovat sama mladoboleslavská automobilka a v podobě studie jej doveze na březnový autosalon v Ženevě.

Vůz má zaujmout zcela novou cílovou skupinu zákazníků. Jakožto třetí SUV model značky se stane sourozencem v současnosti prodávaného Seatu Arona a připravovaného Volkswagenu T-Cross, vyroste na modulární platformě MQB A0, a podle všeho se u něj nepočítá s pohonem všech kol, přestože technicky by to pravděpodobně takový problém nebyl.

Studie nese základní rysy Škodováckých SUV, tedy horizontálně dělenou příď se čtveřicí světel, kapotu silně „zasahující“ do předních blatníků a výraznou linku táhnoucí se od světlometů až k zadním svítilnám. Ty budou, podobně jako u většího Karoqu, poměrně úzké. S dvacetipalcovými koly, na kterých studie stojí, ale v reálu nepočítejme.

Úplnou novinku představuje provedení interiéru. V tvarech přístrojové desky poznávám Volkswagen Polo, na rozdíl od něj ale studie Vision X dostala volně stojící displej infotainmentu, kterým bude podle našich informací jako první sériová Škodovka disponovat druhá generace Rapidu. Panel klimatizace, který studie v podstatě nemá, si u sériového auta zachová pouze ovladače teploty a zbytek bude dotykový.

Před řidičem najdeme digitální přístrojový štít, a právě ten by vás měl v tuto chvíli nejvíce zajímat. V jeho středu je totiž vidět auto v sériovém provedení! Karoserie bude výrazně už a vyšší než u studie, v podstatě se díváme na Seat Arona se čtveřicí světel. Právě proto nepočítejme s dvacetipalcovými koly, protože španělské B-SUV má maximálně sedmnáctky. Dvoubarevné lakování karoserie zůstává, což se dalo s ohledem na současný trend očekávat.

Ale zpátky ke studii. Škoda zatím konkrétně nespecifikovala pohonnou jednotku, uvedla pouze, že půjde o hybrid. Jde o součást Strategie 2025, podle níž chce mít automobilka do roku 2025 v nabídce čistě elektrické i plug-in hybridní vozy. Konkrétněji to znamená, že každý čtvrtý dodaný vůz Škoda bude plug-in hybrid nebo elektromobil.

Vedle toho, že bude chtít nové malé SUV zaujmout novou skupinu zákazníků, má jeden důležitý úkol: uspokojit zákazníky, kteří si oblíbili modely Rapid liftback a Fabia Combi.

Nástupce Rapidu totiž podle současných informací dorazí pouze v provedení Spaceback (měl by se jmenovat Škoda Spaceback) a praktičtější Fabia čtvrté generace vůbec nevznikne. SUV, které by se mohlo jmenovat Amiq, Yuroq, Eliaq, Arviaq, Karuq a Anuq (tyto názvy si Škoda před časem zaregistrovala), podle všeho nemá za cíl uvedené modely nahrazovat, měl by jenom nabídnout alternativu. 

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Doporučujeme

Články odjinud