| Peugeoty 3008 a 5008 po faceliftu Foto: Peugeot

 | Peugeoty 3008 a 5008 po faceliftu | Foto: Peugeot

| Peugeot 3008 po faceliftu Foto: Peugeot

| Peugeot 3008 po faceliftu | Foto: Peugeot

| Peugeot 3008 po faceliftu Foto: Peugeot

| Peugeot 3008 po faceliftu | Foto: Peugeot

| Peugeot 3008 po faceliftu Foto: Peugeot

| Peugeot 3008 po faceliftu | Foto: Peugeot

| Peugeot 3008 po faceliftu Foto: Peugeot

| Peugeot 3008 po faceliftu | Foto: Peugeot

| Peugeot 3008 po faceliftu Foto: Peugeot

| Peugeot 3008 po faceliftu | Foto: Peugeot

| Peugeot 3008 po faceliftu Foto: Peugeot

| Peugeot 3008 po faceliftu | Foto: Peugeot

| Peugeot 3008 po faceliftu Foto: Peugeot

| Peugeot 3008 po faceliftu | Foto: Peugeot

Stejná nabídka motorizací již doplněná o automatické převodovky pokračuje u  střední výbavy Allure  (od  627.000 Kč , 1.2 PureTech)... Foto: Peugeot

Stejná nabídka motorizací již doplněná o automatické převodovky pokračuje u střední výbavy Allure (od 627.000 Kč, 1.2 PureTech)... | Foto: Peugeot

...elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka, zadní parkovací asistent, přední LED světlomety a zadní full-LED svítilny, látkové čalounění a také 17palcová litá kola. Foto: Peugeot

...elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka, zadní parkovací asistent, přední LED světlomety a zadní full-LED svítilny, látkové čalounění a také 17palcová litá kola. | Foto: Peugeot

...dále 8palcový dotykový infotainment, 12,3palcový digitální přístrojový štít, multifunkční kožený volant, automatickou dvouzónovou klimatizaci s výdechy vzadu, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu... Foto: Peugeot

...dále 8palcový dotykový infotainment, 12,3palcový digitální přístrojový štít, multifunkční kožený volant, automatickou dvouzónovou klimatizaci s výdechy vzadu, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu... | Foto: Peugeot

V základu 3008 čekejte za tuto cenu šest airbagů, paket Safety včetně tempomatu s omezovačem rychlosti, varování při opuštění pruhu, detekce překážek před vozem s krizovým brzděním, funkce rozpoznávání značek, dešťového a světleného senzoru či samostmívacího zrcátka... Foto: Peugeot

V základu 3008 čekejte za tuto cenu šest airbagů, paket Safety včetně tempomatu s omezovačem rychlosti, varování při opuštění pruhu, detekce překážek před vozem s krizovým brzděním, funkce rozpoznávání značek, dešťového a světleného senzoru či samostmívacího zrcátka... | Foto: Peugeot

 Vrcholná výbava GT  (od  765.000 Kč , 1.2 PureTech) je poté nabízena se všemi výše zmíněnými motory, již výhradně s automatickou převodovkou, a doplněna také o benzinový čtyřválec  1.6 PureTech (180 k/133 kW)  od  825.000 Kč . Více v článku... Foto: Peugeot

Vrcholná výbava GT (od 765.000 Kč, 1.2 PureTech) je poté nabízena se všemi výše zmíněnými motory, již výhradně s automatickou převodovkou, a doplněna také o benzinový čtyřválec 1.6 PureTech (180 k/133 kW) od 825.000 Kč. Více v článku... | Foto: Peugeot

Hlavně ale uvádí také možnost  plug-in hybridní motorizace Hybrid (225 k/165 kW)  s automatem od  1.005. 000 Kč . Foto: Peugeot

Hlavně ale uvádí také možnost plug-in hybridní motorizace Hybrid (225 k/165 kW) s automatem od 1.005. 000 Kč. | Foto: Peugeot

Úroveň Allure lze rovněž rozšířit na doplňkový  Allure Pack  (od  657.000 Kč , 1.2 PureTech) zajišťující i bezklíčový přístup, hliníkové střešní nosiče nebo ambientní osvětlení interiéru. Foto: Peugeot

Úroveň Allure lze rovněž rozšířit na doplňkový Allure Pack (od 657.000 Kč, 1.2 PureTech) zajišťující i bezklíčový přístup, hliníkové střešní nosiče nebo ambientní osvětlení interiéru. | Foto: Peugeot

...která přidá také větší 10palcový infotainment s navigací, 18palcová litá kola, zatmavená zadní okna, rozšířený balíček asistentů Safety Plus nebo specifické doplňky na karoserii. Foto: Peugeot

...která přidá také větší 10palcový infotainment s navigací, 18palcová litá kola, zatmavená zadní okna, rozšířený balíček asistentů Safety Plus nebo specifické doplňky na karoserii. | Foto: Peugeot

| Peugeot 3008 po faceliftu Foto: Peugeot

| Peugeot 3008 po faceliftu | Foto: Peugeot

| Peugeot 3008 po faceliftu Foto: Peugeot

| Peugeot 3008 po faceliftu | Foto: Peugeot

| Peugeot 3008 po faceliftu Foto: Peugeot

| Peugeot 3008 po faceliftu | Foto: Peugeot

| Peugeot 3008 po faceliftu Foto: Peugeot

| Peugeot 3008 po faceliftu | Foto: Peugeot

| Peugeot 5008 po faceliftu Foto: Peugeot

| Peugeot 5008 po faceliftu | Foto: Peugeot

| Peugeot 5008 po faceliftu Foto: Peugeot

| Peugeot 5008 po faceliftu | Foto: Peugeot

| Peugeot 5008 po faceliftu Foto: Peugeot

| Peugeot 5008 po faceliftu | Foto: Peugeot

| Peugeot 5008 po faceliftu Foto: Peugeot

| Peugeot 5008 po faceliftu | Foto: Peugeot

| Peugeot 5008 po faceliftu Foto: Peugeot

| Peugeot 5008 po faceliftu | Foto: Peugeot

| Peugeot 5008 po faceliftu Foto: Peugeot

| Peugeot 5008 po faceliftu | Foto: Peugeot

...zadní parkovací asistent, před LED světlomety a zadní full-LED svítilny, látkové čalounění a také 17palcová litá kola. Určitě potěší, že třetí řada do podlahy sklopných či vyjmutelných sedadel je standardem u všech výbav 5008. Foto: Peugeot

...zadní parkovací asistent, před LED světlomety a zadní full-LED svítilny, látkové čalounění a také 17palcová litá kola. Určitě potěší, že třetí řada do podlahy sklopných či vyjmutelných sedadel je standardem u všech výbav 5008. | Foto: Peugeot

...dále 8palcový dotykový infotainment, 12,3palcový digitální přístrojový štít, multifunkční kožený volant, automatickou dvouzónovou klimatizaci s výdechy vzadu, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, elektricky ovládaná a vyhřívána vnější zrcátka... Foto: Peugeot

...dále 8palcový dotykový infotainment, 12,3palcový digitální přístrojový štít, multifunkční kožený volant, automatickou dvouzónovou klimatizaci s výdechy vzadu, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, elektricky ovládaná a vyhřívána vnější zrcátka... | Foto: Peugeot

V případě  základní výbavy Active  je k mání výhradně manuální šestistupňová převodovka, kdy 5008 začíná na akční ceně  605.000 Kč  (1.2 PureTech), respektive  645.000 Kč  (1.5 BlueHDi). Foto: Peugeot

V případě základní výbavy Active je k mání výhradně manuální šestistupňová převodovka, kdy 5008 začíná na akční ceně 605.000 Kč (1.2 PureTech), respektive 645.000 Kč (1.5 BlueHDi). | Foto: Peugeot

| Peugeot 5008 po faceliftu Zdroj: Peugeot

| Peugeot 5008 po faceliftu | Zdroj: Peugeot

| Peugeot 5008 po faceliftu Zdroj: Peugeot

| Peugeot 5008 po faceliftu | Zdroj: Peugeot

Cenovky modernizovaného Peugeot 5008 pro český trh zatím neznáme. Do prodeje zamíří novinka ke konci letošního roku. Foto: Peugeot

Cenovky modernizovaného Peugeot 5008 pro český trh zatím neznáme. Do prodeje zamíří novinka ke konci letošního roku. | Foto: Peugeot

| Peugeot 5008 po faceliftu Zdroj: Peugeot

| Peugeot 5008 po faceliftu | Zdroj: Peugeot

...hliníkové střešní nosiče a specifické doplňky na karoserii. Rovněž Allure lze rozšířit na doplňkový  Allure Pack  (od  700.000 Kč , 1.2 PureTech) zajišťující i bezklíčový přístup nebo ambientní osvětlení interiéru. Foto: Peugeot

...hliníkové střešní nosiče a specifické doplňky na karoserii. Rovněž Allure lze rozšířit na doplňkový Allure Pack (od 700.000 Kč, 1.2 PureTech) zajišťující i bezklíčový přístup nebo ambientní osvětlení interiéru. | Foto: Peugeot

Stejná nabídka motorizací již doplněná o automatické převodovky pokračuje u  střední výbavy Allure  (od  670.000 Kč , 1.2 PureTech), která přidá také větší 10palcový infotainment s navigací, 18palcová litá kola, zatmavená zadní okna... Foto: Peugeot

Stejná nabídka motorizací již doplněná o automatické převodovky pokračuje u střední výbavy Allure (od 670.000 Kč, 1.2 PureTech), která přidá také větší 10palcový infotainment s navigací, 18palcová litá kola, zatmavená zadní okna... | Foto: Peugeot

Standardem je adaptivní tempomat, adaptivní full-LED světlomety, bezrámečkové zpětné zrcátko, možnost jízdních režimů, čalounění Alcatarou, dva USB porty vzadu, černě lakovaná střecha a specifické GT prvky na karoserii. Více v článku... Foto: Peugeot

Standardem je adaptivní tempomat, adaptivní full-LED světlomety, bezrámečkové zpětné zrcátko, možnost jízdních režimů, čalounění Alcatarou, dva USB porty vzadu, černě lakovaná střecha a specifické GT prvky na karoserii. Více v článku... | Foto: Peugeot

 Vrcholná výbava GT  (od  805.000 Kč , 1.2 PureTech) je poté nabízena se všemi výše zmíněnými motory, již výhradně s automatickou převodovkou, a doplněna také o silnější benzinový čtyřválec  1.6 PureTech (180 k/133 kW)  od  865.000 Kč . Foto: Peugeot

Vrcholná výbava GT (od 805.000 Kč, 1.2 PureTech) je poté nabízena se všemi výše zmíněnými motory, již výhradně s automatickou převodovkou, a doplněna také o silnější benzinový čtyřválec 1.6 PureTech (180 k/133 kW) od 865.000 Kč. | Foto: Peugeot

Především ale uvádí také možnost výkonnější naftové motorizace  2.0 BlueHDi   (176 k/130 kW)  s automatem od ceny  850.000 Kč . Foto: Peugeot

Především ale uvádí také možnost výkonnější naftové motorizace 2.0 BlueHDi (176 k/130 kW) s automatem od ceny 850.000 Kč. | Foto: Peugeot

| Peugeot 3008 po faceliftu Foto: Peugeot
| Peugeot 3008 po faceliftu Foto: Peugeot
| Peugeot 3008 po faceliftu Foto: Peugeot
| Peugeot 3008 po faceliftu Foto: Peugeot
38
Fotogalerie

Nové Peugeoty 3008 a 5008 jsou oficiálně v Česku. Jsou hezčí a v noci uvidíte lépe

Peugeoty 3008 a 5008 patří k vzhledově nejvýraznějším zástupcům svého segmentu. Nejnovější provedení po modernizaci jsme si už prohlédli v Česku.

Modely 3008 a 5008 si na českém trhu udržují stabilní pozici. Na Škody Karoq a Kodiaq, které v segmentu kompaktních SUV dlouhodobě zaujímají přední příčky, neútočí – co se prodejů týče, drží se na konci první a začátku druhé desítky. V září loňského roku prošly extravagantní francouzské crossovery modernizací, která se zaměřila na vzhled a výbavu.

Na pohonné jednotky se nesahalo, stále tedy v nabídce najdete přeplňovanou dvanáctistovku PureTech o výkonu 96 kW, šestnáctistovku PureTech se 133 kW či naftovou patnáctistovku BlueHDI s 96 kW. Menší z crossoverů má i dvě plug-in hybridní varianty, z nichž ta silnější má elektromotorem hnaná zadní kola. Peugeot 5008 má zase naftový dvoulitr, který už menší brácha bohužel nenabízí.

Oba crossovery musejí „držet basu“ s mladšími modely, které nastolily daleko ostřejší a výraznější designový styl. Na mysli mám vlajkovou loď 508, městský hatchback 208 a crossover 2008. Ty ještě více prohloubily „lví“ styl, zastoupený dlouhými tesáky vystupujícími z předních světlometů. Maska chladiče je nově bezrámová a po stranách ustupuje do ztracena, nechybí ani číselné označení modelu nad hranou přední kapoty.

Záď se na první pohled změnila pouze minimálně. Svítilny tvaru lvích drápů mají dynamické směrovky, jsou plně diodové a překryté kouřovým sklem, navazujícím na černou lištu na víku kufru. Podle Peugeotu má toto řešení vizuálně rozšířit zadní partie, což je u vysokých crossoverů a SUV žádoucí.

Novinky najdeme i uvnitř, ačkoliv to tak na první pohled nemusí vypadat. Vedle nového čalounění (kůže Nappa, kombinace materiálu TEP a Alcantary) v nabídce najdete třeba prvky obložení z lipového dřeva či bezrámečkové vnitřní zpětné zrcátko. Záleží však na zvolené výbavě – těmi nejluxusnějšími prvky jsou vybaveny vrcholné linie GT a GT Pack.

Nový středový displej infotainmentu už tolik neční do výšky, je širokoúhlý s úhlopříčkou 10 palců. Z modelu 508 se pak do obou crossoverů nastěhoval systém nočního vidění s výhledem na vzdálenost až 250 metrů, tedy dál, než je dosah potkávacích světel. Z nových systémů v nabídce zle dále zmínit adaptivní tempomat pracující až do úplného zastavení (Stop and Go) a s ním spojený systém aktivního udržování v jízdním pruhu, rozšířené čtení dopravních značek či automatické nouzové brzdění s rozpoznáním chodců a cyklistů, pracující až do rychlosti 140 km/h.

V Česku oficiálně od středy

Ceny modernizovaných modelů 3008 a 5008 zveřejnilo české zastoupení Peugeotu už v první polovině října loňského roku, příležitost prohlédnout si novinky naživo jsme však dostali až tento týden. Vzhledem k vládním restrikcím nešlo o tradiční tiskovku se vším všudy, ale o kratinké sloty, během nichž jsme si mohli modely 3008 a 5008 vyzkoušet.

Svezl jsem se s Peugeotem 3008 1.6 PureTech s výkonu 133 kW a Peugeotem 5008 2.0 BlueHDi s výkonem 130 kW. Oba vozy mají standardně osmistupňovou automatickou převodovku a platí za jedny z nejdražších verzí celé nabídky. Posuďte sami: za Peugeot 3008 s benzinovou šestnáctistovkou dáte nejméně 825.000 Kč (motor v nabídce od linie GT) a za naftový dvoulitr v Peugeotu 5008 si prodejce podle ceníku řekne o 850.000 Kč a více (motor v nabídce od linie Allure Pack). Uvedené ceny jsou navíc akční po slevě 65.000 Kč, respektive 70.000 Kč.

Stran jízdních vlastností modernizovaných Peugeotů 3008 a 5008 budeme konkrétní až v rámci redakčních testů. Během třiceti minut, které jsem měl vyhrazeny pro každý z vozů, jsem dohromady ujel asi 20 km v hustějším pražském provozu. Na druhou stranu můžeme být v dnešní složité době rádi za jakoukoliv osobní formu prezentace. I když musí podléhat přísným hygienickým opatřením.

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud