Nejen Pikes Peak a Nürburgring, ale nyní také vrchařská trať v Goodwoodu. Elektrický speciál Volkswagen ID.R si rozšiřuje seznam rekordů.
Po vítězství na Pikes Peaku a rekordu pro elektromobily na Severní smyčce Nürburgringu se může Volkswagen pyšnit dalším stanoveným rekordem u svého elektrické speciálu ID.R. Model původně vytvořený k pokoření vrchu Pikes Peak má tedy nyní v kapse další vrchařskou trať, a to krátký úsek každoročně používaný během Festivalu rychlosti v Goodwoodu.
Opět se přitom přepisuje historie. Rekordní čas na vrchařské trati v Goodwoodu byl totiž po celých 20 let nepřekonán. Doteď jej držel monopost Formule 1 McLaren MP4/13, se kterým v roce 1999 zajel Nick Heidfeld bleskový čas 41,6 sekundy. O pokoření absolutního rekordu se Volkswagen s ID.R pokoušel i minulý rok. Nyní ale přivezl elektrický speciál s dalšími úpravami a pilot Romain Dumas už dokázal stanovit nový nejlepší čas 39,90 sekundy.
ID.R bylo Volkswagenem cíleně upraveno k pokoření rekordu. Pro 1,86 km dlouhou trať byla snížena hmotnost vozu použitím menší sady akumulátorů. Díky tomu má sprinterská verze ID.R hmotnost včetně řidiče méně než 1000 kg. Automobilce šel naproti i výrobce pneumatik Bridgestone, který autu zajistil slicky se speciální směsí. Výkon elektromobilu nicméně zůstal na původní hodnotě 500 kW (680 koní).
Na rekordní jízdu Volkswagenu ID.R se můžete podívat níže. Druhé video pak ukazuje starý rekord McLarenu z roku 1999. A nakonec nechybí i srovnání obou jízd vedle sebe.