| Škoda Vision X

| Škoda Vision X

Současný designový jazyk SUV Škoda - horizontálně členěná přední část se čtveřicí světlometů | Škoda Vision X

Současný designový jazyk SUV Škoda - horizontálně členěná přední část se čtveřicí světlometů | Škoda Vision X

Podle našich informací se na základních rysech zádi u sériového auta moc měnit nebude | Škoda Vision X

Podle našich informací se na základních rysech zádi u sériového auta moc měnit nebude | Škoda Vision X

 | Škoda Vision X

| Škoda Vision X

Nový hybridní systém dostane jako první koncept Škoda Vision X | Škoda Vision X

Nový hybridní systém dostane jako první koncept Škoda Vision X | Škoda Vision X

Studii poprvé uvidíme už na autosalonu v Ženevě | Škoda Vision X

Studii poprvé uvidíme už na autosalonu v Ženevě | Škoda Vision X

Současný designový jazyk SUV Škoda - horizontálně členěná přední část se čtveřicí světlometů | Škoda Vision X
Podle našich informací se na základních rysech zádi u sériového auta moc měnit nebude | Škoda Vision X
 | Škoda Vision X
Nový hybridní systém dostane jako první koncept Škoda Vision X | Škoda Vision X
6
Fotogalerie

Škoda připravuje unikátní mild-hybrid pro celý koncern. Známe podrobnosti!

V útrobách studie Škoda Vision X, kterou mladoboleslavská automobilka představí na autosalonu v Ženevě, bude instalován unikátní pohonný systém.

Unikátní kombinaci spalovacího motoru, do něhož ovšem neproudí ropné palivo, nýbrž stlačený zemní plyn, s elektromotorem pohánějícím zadní kola vozu, připravila pro ženevský autosalon jako jednu z ukázek budoucích technologií koncernu Volkswagen značka Škoda. Spalovací motor samozřejmě dostane na starost pohon předních kol.

Koncepce, kterou Škoda v Mladé Boleslavi připravuje k využití i pro jiné značky koncernu Volkswagen, se bude nacházet v útrobách studie budoucího crossoveru Škody. Na pódiu v Ženevě bude zatím označený jako Vision X.

Zatímco vpředu pod kapotou se bude podle informací Autorevue.cz nacházet čtyřválcový spalovací motor 1,5 TSI připravený pro spalování CNG, na zadní nápravě je namontován elektromotor. Automobil využívá osmačtyřicetivoltovou elektrickou soustavu.

"V případě vhodných podmínek zvládne toto řešení s malou baterií zajistit bezemisní pohon až na zhruba dvoukilometrovou vzdálenost. Je také možné, aby vůz po určitý čas poháněly oba motory současně," uvedl dobře informovaný zdroj spolupracovníka redakce.

Aniž by se tedy ve voze nacházela kardanová hřídel, Haldex spojka a další složité těžké součástky, bude moci řidič těžit z výhod pohonu všech kol.

O emise jde až v první řadě...

Řešení se může hodit při prudší akceleraci nebo při snaze o vyproštění na svízelném podkladu. Hlavním přínosem je ale samozřejmě snížení emisí CO2. Už samotné využití pohonu na CNG snižuje oproti vozu se stejně výkonným zážehovým motorem emise CO2 minimálně o dvacet procent a při zapojení do hybridní soustavy by se mohly výrazně dostat pod hranici 80 gramů CO2 na kilometr jízdy.

To, že bude tato technologie představena ve studii crossoveru, ovšem neznamená, že ji nakonec dostane i sériový automobil nesoucí hlavní rysy tohoto konceptu. Je dokonce možné, že se nejprve namontuje do vozu některé jiné značky koncernu. Umíme si ale relativně snadno představit, že by se takový pohon mohl objevit ve čtvrté generaci Škody Octavia.

Zlatá Ledecká: Z děkovačky se mi třásla brada. To jsou ty emoce

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud