8
Fotogalerie

Peugeot HybridAir: sériová „vzduchovka“ bude jezdit za 2,8 l/100 km

Automobilka Peugeot se pro rok 2015 připravuje na zahájení sériové výroby prvního vozu s hybridní pohonnou soustavou využívající místo elektřiny stlačeného vzduchu.

V současné době maximální unifikace je pro automobilky stále těžší odlišit se. Co se pohonných jednotek týče, francouzský koncern PSA má zřejmě v kapse trumf v podobě hybridní soustavy HybridAir využívající místo elektrické energie stlačovaného vzduchu. O této nové koncepci jsme vás prvně informovali letos v lednu, prvním prototypem s tímto druhem pohonu se pak stala studie Citroën C3 HybridAir Concept představená na letošním autosalonu v Ženevě.

PSA Peugeot Citroen Hybrid Air Concept 1.jpgPSA Peugeot Citroen Hybrid Air Concept 2.jpgPSA Peugeot Citroen Hybrid Air Concept 3.jpgPSA Peugeot Citroen Hybrid Air Concept 4.jpgPSA Peugeot Citroen Hybrid Air Concept 5.jpg
První studií s pohonnou jednotkou PSA HybridAir byl Citroën C3 HybridAir Concept
 

Citroën C3 HybridAir Concept kombinoval konvenční zážehový tříválec s vnitřním spalováním se zvláštní planetovou převodovkou a hydraulickým motorem poháněným stlačeným vzduchem. Celá koncepce se do značné míry podobá konvenčním hybridním soustavám s elektromotory a drahými akumulátory, spalovací motor pracuje hlavně na dálnici a hydraulický motor především ve městě. Na rozdíl od známého hybridního systému PSA Hybrid4 s konvenčním dieselem a elektromotorem však ústrojí studie HybridAir nenabízí přednosti pohonu všech kol, neboť oba použité motory přenášejí svůj točivý moment na kola přední nápravy.

V době premiéry konceptu Citroën C3 HybridAir vedení PSA hovořilo o spuštění sériové výroby v roce 2016, podle nejnovějších informací by to ale mohlo být už o rok dříve. Jako první HybridAir by měl do světa vyjet Peugeot velikostí připomínající současný Peugeot 208 a průměrnou spotřebou okolo 2,8 l/100 km. Jak bylo řečeno už dříve, soustava HybridAir se nejlépe hodí k pohonu malých, městských aut, u nichž nejvíce vyniknou přednosti v podobě nízké ceny a hmotnosti, nicméně o efektivitě tohoto řešení můžeme zatím jen spekulovat. 

Peugeot 208 Hybrid FE 2.jpgPeugeot 208 Hybrid FE 3.jpgPeugeot 208 Hybrid FE 1.jpg
Studie Peugeot 208 HYbrid FE ze spolupráce PSA s firmou Total

Systém HybridAir od PSA je pochopitelně řízen vyspělou elektronikou a nabízí hned několik provozních režimů, přičemž auto má být schopno krátkodobého pohybu i na čistě vzduchový pohon. Hlavním „kouzlem“ této soustavy je rekuperace brzdné energie do podoby stlačeného vzduchu. Podle aktuálních studií koncernu PSA by nemělo být větším problémem snížit v dohledné době průměrnou spotřebu benzínu malého vozu se systémem HybridAir až k hranici 2,0 l/100 km.

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud