Zajímavé je, že  Elon Musk  na Twitteru zveřejnil, že v nejtemnějších dnes Modelu 3 oslovil Tima Cooka s tím, že by Apple mohl odkoupit automobilku Tesla, navíc za jednu desetinu její nynější ceny. Tim však setkání odmítl.

Zajímavé je, že Elon Musk na Twitteru zveřejnil, že v nejtemnějších dnes Modelu 3 oslovil Tima Cooka s tím, že by Apple mohl odkoupit automobilku Tesla, navíc za jednu desetinu její nynější ceny. Tim však setkání odmítl.

Projekt má na starosti viceprezident společnosti Doug Field, kterého si Apple již dříve přetáhl z automobilka Tesla. 

Projekt má na starosti viceprezident společnosti Doug Field, kterého si Apple již dříve přetáhl z automobilka Tesla. 

Apple podle všeho experimentuje s lithium-železo-fosfátovými bateriemi. Jeho auto má jezdit samo a používat technologie i od externích dodavatelů. Výroba samotného elektromobilu by pak také měla probíhat mimo výrobní závody značky. Ostatně vedle telefonů a počítačů by asi automobil nemohl vznikat.

Apple podle všeho experimentuje s lithium-železo-fosfátovými bateriemi. Jeho auto má jezdit samo a používat technologie i od externích dodavatelů. Výroba samotného elektromobilu by pak také měla probíhat mimo výrobní závody značky. Ostatně vedle telefonů a počítačů by asi automobil nemohl vznikat.

S oznámením přišla agentura Reuters, podle které Apple oživil šest let starý Project Titan. S uvedením vozu na trh si dá Apple čas především kvůli vývoji vlastní technologie baterií, od které si slibuje to, čeho chtějí dosáhnout výrobci elektromobilů po celém světě - vysoce výkonné baterie s nízkou cenou pro všechny řidiče.

S oznámením přišla agentura Reuters, podle které Apple oživil šest let starý Project Titan. S uvedením vozu na trh si dá Apple čas především kvůli vývoji vlastní technologie baterií, od které si slibuje to, čeho chtějí dosáhnout výrobci elektromobilů po celém světě - vysoce výkonné baterie s nízkou cenou pro všechny řidiče.

Zajímavé je, že  Elon Musk  na Twitteru zveřejnil, že v nejtemnějších dnes Modelu 3 oslovil Tima Cooka s tím, že by Apple mohl odkoupit automobilku Tesla, navíc za jednu desetinu její nynější ceny. Tim však setkání odmítl.
Projekt má na starosti viceprezident společnosti Doug Field, kterého si Apple již dříve přetáhl z automobilka Tesla. 
Apple podle všeho experimentuje s lithium-železo-fosfátovými bateriemi. Jeho auto má jezdit samo a používat technologie i od externích dodavatelů. Výroba samotného elektromobilu by pak také měla probíhat mimo výrobní závody značky. Ostatně vedle telefonů a počítačů by asi automobil nemohl vznikat.
S oznámením přišla agentura Reuters, podle které Apple oživil šest let starý Project Titan. S uvedením vozu na trh si dá Apple čas především kvůli vývoji vlastní technologie baterií, od které si slibuje to, čeho chtějí dosáhnout výrobci elektromobilů po celém světě - vysoce výkonné baterie s nízkou cenou pro všechny řidiče.
6
Fotogalerie

Sen Applu o vlastním autonomním voze se rozpadá. Připravuje tedy tohle

Jak náročný může být vývoj auta, které má být poháněné bateriemi, a navíc autonomní, zjistila i tak vyspělá firma, jakou je Apple. Po několika odmítnutích nakonec podal pomocnou ruku Volkswagen.

Společnost Apple měla obrovské ambice. Chtěla postavit svůj vlastní autonomní elektromobil, který by ji vynesl na přední příčky budoucí osobní mobility. V průběhu posledních čtyř let však tento technologický gigant ošklivě narazil. Zjistil, že k tomuto cíli nevedou žádné snadné cesty, ani když máte za sebou téměř neomezené finanční prostředky a tím pádem i možnosti najmout ty nejchytřejší mozky na světě.

Takže firma přehodnotila své původní plány a místo samotného automobilu vyvíjeného pod interním označením Titan a T172 se raději začala soustředit na technologie spojené s automatickým řízením, přesněji řečeno na software, a posléze rozjeli její lidé práce na autonomním stroji, který by zajišťoval kyvadlovou dopravu pro vlastní zaměstnance.

Přestože Apple na počátku projektu odmítal spolupráci s automobilkami, brzy přišel na to, že bez jejich pomoci se k vlastnímu elektromobilu nedopracuje. Američané proto postupně oslovili několik luxusních značek včetně BMW a Mercedesu, jednotlivá jednání ale selhávala, a to především proto, že automobilky odmítaly Applu předat svá data.

Zástupci jablečné firmy kvůli kooperaci obletěli prakticky celý svět. New York Times tvrdí, že Apple spolupracoval nejdříve s rakousko-kanadským Magna Steyrem, posléze probíhaly námluvy s uvedenými německými značkami a po neúspěchu přišly na řadu Nissanu, čínský BYD nebo i McLaren.

Jestli Apple od svých požadavků ustoupil nebo byly jeho vyjednávači naopak úspěšní i se svými nekompromisními nároky, v tuto chvíli přesně nevíme, každopádně americká firma loni potají podepsala dohodu s německým koncernem Volkswagen.

Podle zákulisních informací nese připravovaný společný projekt označení Jetstream, přičemž konfidenti říkají, že nemáme očekávat žádný převratný nový automobil. Autonomní elektromobil totiž vzniká na základech aktuální generace Volkswagenu Transporter s přídomkem T6.

Prototyp vzniká nedaleko Turína, ve stylistickém centru Italdesign, který je již pár let dceřinou společností VW. Rám vozu, kola či zavěšení zůstanou původní, Apple však podle dvou lidí obeznámených s projektem mění spoustu dílů včetně palubní desky či sedadel. Nová je rovněž elektronika zahrnující řídicí jednotky, soustavu snímačů a pochopitelně celou sadu akumulátorů.

Funkční auto by mělo být hotové někdy ke konci letošního roku, přesný termín však ale podle dostupných zpráv prozatím stanoven nebyl. Autonomní T6 má posléze přepravovat zaměstnance Applu mezi dvěma kampusy v Silicon Valley, nicméně zcela bez obsluhy nezůstane. Na palubě má být neustále řidič, který v případě potřeby/problémů převezme řízení a na sedadle spolujezdce nebude chybět další operátor sledující systémy auta.

Co prozatím není vůbec jasné, je to, jestli spolupráce Volkswagenu s technologickým gigantem tímto končí, nebo naopak začíná, každopádně i tohle je poměrně jasnou ukázkou, jak náročný může vývoj autonomního vozu být.

 

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud