Korporace SAIC, stávající majitel legendární britské automobilky MG (Morris Garage), začíná ve Velké Británii prodávat svůj model MG3.
Kapitoly článku:
Kompaktní hatchback MG3 byl představen již letos na jaře na autosalonu v Šanghaji, ale teprve nyní se začíná prodávat v Evropě. A jak už tomu u čínských vozů bývá, svoji pouť začíná v Albionu. Model MG3 vznikl v koordinaci britského vývojového centra značky MG v Longbridge a nezapře podobnost s někdejší studií Zero. V souvislosti s uvedením do prodejů vám můžeme ukázat fotogalerii nových snímků.
Jistou dávku osobitosti novince od MG upřít nelze
Obrázky interiéru ovšem z nějakého záhadného důvodu mezi nimi chybí. Do útrob britsko-čínské novinky můžete nahlédnout alespoň v přiložené krátké videorecenzi, kterou vypracoval britský magazín CarBuyer (MG3 v nejvyšší výbavě 3STYLE).
Připomeňme, že o pohon vozu se postará zprvu výhradně zážehový, atmosféricky plněný čtyřválec VTi-TECH s objemem 1,5 l a výkonem 105 koní (77 kW), na který naváže pětistupňová, manuálně řazená převodovka přenášející točivý moment motoru na kola přední nápravy. Průměrná spotřeba má činit 5,8 l/100 km.
MG3 bude dostupné v celé řadě verzí
Nový MG3 startuje ve Velké Británii s cenou 8 399 liber, takže patří ve své třídě k nejlevnějším modelům. Pro srovnání, Škoda Citigo se tam v současnosti prodává od 7 990 a Fabia od 9 945 liber. MG3 však již v základu nabídne například denní svícení LED, rádio s MP3, stabilizační systém, šesti airbagů, protirpokluz nebo asistent pro rozjezdy do kopce.
Nový model MG3 bude po řadě MG6 druhým z novodobých vozů značky MG, který čínský koncern SAIC nabídne také evropskému publiku a vyrábí jej ve své továrně v britském Birminghamu.
MG je britská automobilka založená v roce 1920 Cecilem Kimberem. Byla známá předevšími svými dvousedadlovými sportovními vozy.
Výroba byla v MG ukončena v roce 1980. Následovalo několik návratů, dnes značku vlastní čínská Shanghai Automotive Industry.
MG3 • MG ZS EV