TeamRS Ford Focus ST: originální „eSTéčko“

Ford uvolnil do světa Focus ST s přívlastkem TeamRS. Ten přináší samozřejmě něco navíc. Stojí za pozornost?

S faceliftem modelu Focus se dostavil i modernizovaný Focus ST. Dobrou zprávou je, že Ford uvolní do světa také limitovanou verzi TeamRS, špatnou je, že pouze pro Angličany.

Vůz je k dispozici s řadou doplňků, včetně systému monitorujícího tlak v pneumatikách, vstupem pro externí audio, hlasovým ovládáním či satelitní navigací. Standardem jsou rovněž osmnáctipalcová kola, sedačky Recaro či sportovní tříramenný volant.

Tip: Přečtěte si redakční test Fordu Focus ST.

Focus TeamRS je k dispozici ve třech provedeních – jako ST, ST-2 a ST-3. ST-2 obsahuje navíc audiosystém Sony, bi-xenonové světlomety, zadní světla s technologii LED či vyhřívané přední sklo. Ve výbavě ST-3 naleznete dále měnič na 6 CD a plně kožené čalounění interiéru.

Pod kapotou zůstává dobře známý přeplňovaný pětiválec o objemu 2,5 litru a výkonu 165 kW/225 k. Akcelerace na stovku trvá „eSTéčku“ 6,8 vteřiny a maximální rychlost dosahuje 240 km/h. Jen pro zajímavost, Focus ST drží na legendární Nordschleife oficiální čas 8 minut a 35 sekund.

ford_focus_st_rs01.jpg ford_focus_st_rs02.jpg ford_focus_st_rs03.jpg
ford_focus_st_rs04.jpg
TeamRS Ford Focus ST

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost

Doporučujeme

Články odjinud