Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která tenkrát v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která tenkrát v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

 Novodobá Škoda Superb první generace  se u nás začala prodávat koncem roku 2001. Vlajková loď mladoboleslavské značky měla ohromný rozvor náprav, v nabídce figurovaly také šestiválcové motory a cena nejvybavenějších kusů se šplhala přes 1,2 milionu korun.

Novodobá Škoda Superb první generace se u nás začala prodávat koncem roku 2001. Vlajková loď mladoboleslavské značky měla ohromný rozvor náprav, v nabídce figurovaly také šestiválcové motory a cena nejvybavenějších kusů se šplhala přes 1,2 milionu korun.

S výjimkou šestiválců platí totéž i o současném Superbu, který nedávno vstoupil do druhé fáze životního cyklu. Vzhledem k tomu, jakou dnes Superb nabízí výbavu, by vás mohlo napadnout, že v porovnání s první generací musel podražit. Jenže on ne.

S výjimkou šestiválců platí totéž i o současném Superbu, který nedávno vstoupil do druhé fáze životního cyklu. Vzhledem k tomu, jakou dnes Superb nabízí výbavu, by vás mohlo napadnout, že v porovnání s první generací musel podražit. Jenže on ne.

Jestliže v roce 2002 činila průměrná hrubá měsíční mzda 15.524 Kč, dnes je více než dvojnásobná. Základní Škoda Superb dnes ale stojí stejně jako před 17 lety. Za 689.900 Kč  jste v březnu 2002 dostali linii Classic a dvoulitr FSI o výkonu 85 kW . Dnes je za stejné peníze Ambition s motorem 1.5 TSI o výkonu 110 kW a výbavou, která dříve třeba ani neexistovala.

Jestliže v roce 2002 činila průměrná hrubá měsíční mzda 15.524 Kč, dnes je více než dvojnásobná. Základní Škoda Superb dnes ale stojí stejně jako před 17 lety. Za 689.900 Kč jste v březnu 2002 dostali linii Classic a dvoulitr FSI o výkonu 85 kW. Dnes je za stejné peníze Ambition s motorem 1.5 TSI o výkonu 110 kW a výbavou, která dříve třeba ani neexistovala.

Nejlevnější Superb s výkonem vyjížděl na 16palcových kolech s poklicemi, měl čtyři airbagy, Isofix na zadních sedadlech, palubní počítač, tónovaná skla, centrální zamykání, osvětlený prostor pro nohy vpředu, ale nikoli vzadu, manuální klimatizaci, výškově nastavitelné sedadlo řidiče či elektrické ovládání bočních oken a vnějších zrcátek.

Nejlevnější Superb s výkonem vyjížděl na 16palcových kolech s poklicemi, měl čtyři airbagy, Isofix na zadních sedadlech, palubní počítač, tónovaná skla, centrální zamykání, osvětlený prostor pro nohy vpředu, ale nikoli vzadu, manuální klimatizaci, výškově nastavitelné sedadlo řidiče či elektrické ovládání bočních oken a vnějších zrcátek.

Nechyběla příprava pro rádio, za nejlevnější kazeťák se však připlácelo 6800 Kč. Před 17 lety se ostatně připlácelo za více věcí, které nám dnes přijdou běžné.

Nechyběla příprava pro rádio, za nejlevnější kazeťák se však připlácelo 6800 Kč. Před 17 lety se ostatně připlácelo za více věcí, které nám dnes přijdou běžné.

Třeba kožený potah volantu, ruční brzdy a řadicí páky (malý kožený paket) stál 6500 Kč. Hlavové airbagy byly za 13.000 Kč, balíček pomocníků zahrnující stabilizační a protiprokluzový systém byl za 25.000 Kč, za navigaci jste u linie Classic dali 95.500 Kč a tempomat stál 13.500 Kč.

Třeba kožený potah volantu, ruční brzdy a řadicí páky (malý kožený paket) stál 6500 Kč. Hlavové airbagy byly za 13.000 Kč, balíček pomocníků zahrnující stabilizační a protiprokluzový systém byl za 25.000 Kč, za navigaci jste u linie Classic dali 95.500 Kč a tempomat stál 13.500 Kč.

Taková tenkrát prostě byla situace.  Dnes máte za stejné peníze patnáctistovku TSI , litá 16palcová kola, LED světlomety a svítilny, sedm airbagů, systém sledování únavy řidiče, tempomat s omezovačem rychlosti, Maxi Dot, zadní parkovací senzory, dvozónovou automatickou klimatizaci či rádio s osmipalcovým displejem.

Taková tenkrát prostě byla situace. Dnes máte za stejné peníze patnáctistovku TSI, litá 16palcová kola, LED světlomety a svítilny, sedm airbagů, systém sledování únavy řidiče, tempomat s omezovačem rychlosti, Maxi Dot, zadní parkovací senzory, dvozónovou automatickou klimatizaci či rádio s osmipalcovým displejem.

Bixenony existovaly mohl mít už jedničkový Superb (stály 36.000 Kč) a zajímavostí je, že tomu současnému vydržely až do letošní modernizace.

Bixenony existovaly mohl mít už jedničkový Superb (stály 36.000 Kč) a zajímavostí je, že tomu současnému vydržely až do letošní modernizace.

Ceny jednotlivých motorů v daných výbavách nelze jenom tak snadno porovnávat, z udávaných výkonů ale hezky vyplývá, že to, čím v době nástupu Superbu do prodeje disponovala nejvýkonnější verze s 2,8litrovým šestiválcem, má dnes základní dvoulitr TSI.

Ceny jednotlivých motorů v daných výbavách nelze jenom tak snadno porovnávat, z udávaných výkonů ale hezky vyplývá, že to, čím v době nástupu Superbu do prodeje disponovala nejvýkonnější verze s 2,8litrovým šestiválcem, má dnes základní dvoulitr TSI.

Motoru 1.8 T se dnes výkonově rovná základní patnáctistovka TSI (110 kW) a šestiválec 2.5 TDI se má jen o 4 kW více než základní 2.0 TDI. Doba se holt změnila.

Motoru 1.8 T se dnes výkonově rovná základní patnáctistovka TSI (110 kW) a šestiválec 2.5 TDI se má jen o 4 kW více než základní 2.0 TDI. Doba se holt změnila.

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

Škoda Superb první generace (2001 - 2008)

 Novodobá Škoda Superb první generace  se u nás začala prodávat koncem roku 2001. Vlajková loď mladoboleslavské značky měla ohromný rozvor náprav, v nabídce figurovaly také šestiválcové motory a cena nejvybavenějších kusů se šplhala přes 1,2 milionu korun.
S výjimkou šestiválců platí totéž i o současném Superbu, který nedávno vstoupil do druhé fáze životního cyklu. Vzhledem k tomu, jakou dnes Superb nabízí výbavu, by vás mohlo napadnout, že v porovnání s první generací musel podražit. Jenže on ne.
Jestliže v roce 2002 činila průměrná hrubá měsíční mzda 15.524 Kč, dnes je více než dvojnásobná. Základní Škoda Superb dnes ale stojí stejně jako před 17 lety. Za 689.900 Kč  jste v březnu 2002 dostali linii Classic a dvoulitr FSI o výkonu 85 kW . Dnes je za stejné peníze Ambition s motorem 1.5 TSI o výkonu 110 kW a výbavou, která dříve třeba ani neexistovala.
Nejlevnější Superb s výkonem vyjížděl na 16palcových kolech s poklicemi, měl čtyři airbagy, Isofix na zadních sedadlech, palubní počítač, tónovaná skla, centrální zamykání, osvětlený prostor pro nohy vpředu, ale nikoli vzadu, manuální klimatizaci, výškově nastavitelné sedadlo řidiče či elektrické ovládání bočních oken a vnějších zrcátek.
33
Fotogalerie

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

Novodobá Škoda Superb první generace se u nás začala prodávat koncem roku 2001. Vlajková loď Škodovky měla ohromný rozvor, v nabídce figurovaly také šestiválcové motory a cena nejvybavenějších kusů se šplhala přes 1,2 milionu korun. S výjimkou šestiválců platí totéž i o současném Superbu, který nedávno vstoupil do druhé fáze životního cyklu. Vzhledem k tomu, jakou dnes Superb nabízí výbavu, by vás mohlo napadnout, že v porovnání s první generací musel podražit. Jenže on ne.

Pokud bych to bral s hodně velkou nadsázkou a nedbal faktu, že Superb není primární volbou soukromníků, ale v drtivé většině případů jej kupují firmy, jde dnes vlastně o relativně dostupné auto. Jestliže v roce 2002 činila průměrná hrubá měsíční mzda 15.524 Kč, dnes je více než dvojnásobná. Základní Škoda Superb dnes ale stojí stejně jako před 17 lety, dokonce na korunu! Za 689.900 Kč jste v březnu 2002 dostali linii Classic a dvoulitr o výkonu 85 kW. Dnes je za stejné peníze Ambition s motorem 1.5 TSI o výkonu 110 kW a výbavou, která dříve třeba ani neexistovala.

Abychom se nebavili jen obecně, provedeme krátké srovnání základních výbav prvního a současného Superbu. Umožní nám to dobový ceník „jedničky“ z března 2002, který si můžete prohlédnout v galerii. Nejlevnější Superb s výkonem, který dnes kdekomu připadá podměrečný i pro auto do města, vyjížděl na 16palcových kolech s poklicemi, měl čtyři airbagy, Isofix na zadních sedadlech, palubní počítač, tónovaná skla, centrální zamykání, osvětlený prostor pro nohy vpředu, manuální klimatizaci, výškově nastavitelné sedadlo řidiče či elektrické ovládání bočních oken a vnějších zrcátek.

Škoda Superb první generace: Ceny v březnu 2002
Motor Classic [Kč] Comfort [Kč] Elegance [Kč]
2.0/85 kW 689.900 - -
1.8 T/110 kW 736.900 819.900 956.900
2.8 V6 30V/142 kW - 924.900 1.067.900
2.8 V6 30V (A)142 kW - 998.900 1.141.900
1.9 TDI PD/96 kW 782.900 859.900 1.002.900
2.5 TDI V6/114 kW - 1.004.900 1.147.900
2.5 TDI V6 (A)/114 kW - 1.061.900 1.204.900

Nechyběla příprava pro rádio, za nejlevnější kazeťák se však připlácelo 6800 Kč. Před 17 lety se ostatně připlácelo za více věcí, které dnes přijdou v daném segmentu běžné. Třeba kožený potah volantu, ruční brzdy a řadicí páky (malý kožený paket) stál 6500 Kč. Hlavové airbagy byly za 13.000 Kč, balíček systémů zahrnující stabilizaci a protiprokluz systém byl za 25.000 Kč, za navigaci jste dali 95.500 Kč a tempomat stál 13.500 Kč.

Taková tenkrát prostě byla situace. Dnes máte za stejné peníze patnáctistovku TSI, litá 16palcová kola, LED světlomety a svítilny, sedm airbagů, systém sledování únavy řidiče, tempomat s omezovačem rychlosti, Maxi Dot, parkovací senzory, dvozónovou automatickou klimatizaci či rádio s 8palcovým displejem. Bixenony existovaly mohl mít už jedničkový Superb (stály 36.000 Kč) a zajímavostí je, že tomu současnému vydržely až do letošní modernizace. Dnes je navigace ve standardu od druhé výbavy Style a základní Ambition ji má za 11.000 Kč.

Ceny jednotlivých motorů v daných výbavách nelze jenom tak snadno porovnávat, z udávaných výkonů ale hezky vyplývá, že to, čím v době nástupu Superbu do prodeje disponovala nejvýkonnější verze s 2,8litrovým šestiválcem, má dnes základní dvoulitr TSI. Motoru 1.8 T se dnes výkonově rovná základní patnáctistovka TSI (110 kW) a šestiválec 2.5 TDI se má jen o 4 kW více než 2.0 TDI. Doba se holt dost změnila.

Škoda Superb třetí generace: Ceny v srpnu 2019
Motor Ambition [Kč] Style [Kč] L&K [Kč] Sportline [Kč]
1,5 TSI/110 kW 689.900 739.900 884.900 789.900
1,5 TSI/110 kW DSG 754.900 804.900 949.900 854.900
2,0 TSI/140 kW DSG 799.900 849.900 994.900 899.900
2,0 TSI/200 kW DSG 4x4 973.000 1.023.900 1.168.900 1.073.900
2,0 TDI/110 kW 739.900 789.900 934.900 839.900
2,0 TDI/110 kW DSG 804.900 854.900 999.900 904.900
2,0 TDI/140 kW DSG 849.900 899.900 1.044.900 949.900
2,0 TDI/140 kW DSG 4x4 914.900 964.900 1.109.900 1.014.900

Škoda Superb

Škoda Superb je vlajkovou lodí značky Škoda. Na prodloužené koncernové platformě nabízí bezkonkurečně nejlepší prostor pro nohy ve střední třídě a boduje i systémem Twindoor.

Facelift 2019 • Hybridní plug-in • První jízda Superb Scout • Ceník a výbava • Test Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 • Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE

Doporučujeme

Články odjinud