Motor 1.0 Ecoboost z dílny automobilky Ford zná v dnešní době snad každý. Je to takový ukázkový příklad toho, kam až může zajít downsizing. Jinak řečeno litrový benzinový tříválec dostal systém přeplňování a výsledkem jsou parametry 125 k a 200 Nm, tedy podobné hodnoty, které nabídne výborná atmosférická jedna-šestka Ti-VCT. Samozřejmě s tím rozdílem, že litrový tříválec by měl být úspornější.
Komu by ovšem původní výkon nestačil, respektive kdo by chtěl posunout downsizing ještě o kousek dále, pro něj připravila zajímavou nabídku britská společnost Superchips. Jednoduše si zákazník přes diagnostickou zásuvku nahraje nový software řídící jednotky a rázem má k dispozici tříválec o výkonu 147 k a točivý moment vyšší o 27 Nm. Podobně, jako tomu je například u BSR, také zde je možné zpětně nahrát původní software a vrátit motoru tovární parametry. Celá tahle „sranda“ vás vyjde v přepočtu na cca 15 000 Kč.