Značka Maserati do Ženevy přiveze špičkové provedení své řady GranTurismo doplněné o dvojici sedadel vzadu.
Oslnivé kupé Maserati GranTurismo MC Stradale slavilo svoji premiéru v roce 2010 na autosalonu v Paříži a stalo se vůbec prvním sériovým automobilem značky, jehož nejvyšší rychlost překonala hranici 300 km/h. Otevřené provedení Maserati GranCabrio MC Stradale se pak představilo vloni v Paříži. Cílem tvůrců tehdy bylo postavit vůz určený vysloveně rychlé jízdě.
Maserati GranTurismo MC Stradale modelového roku 2013
Úpravy zasáhly podvozek i řízení a snaze o redukci hmotnosti padla za oběť také dvojice sedadel v zadní části karoserie, jež je běžná u standardního provedení. Jenže zákazníci žádají také u špičkového modelu typu GranTurismo MC Stradale vyšší dávku praktičnosti, takže pro ně v Ženevě Maserati představí čtyřmístné provedení tohoto modelu (výrobce dosud nezveřejnil hmotnost, proto zatím nevíme, o kolik nové provedení instalací dvojice sedadel přibralo).
Čtyřmístná verze je po všech stránkách identická s aktuálním provedením dvoumístného Maserati GranTurismo MC Stradale, takže se můžete těšit také na kapotu z uhlíkových kompozitů se sáním uprostřed, dvacetipalcové kované ráfky nebo výrazný zadní difuzor. Pod přední kapotou je podélně umístěn vidlicový osmiválec z dílen Ferrari, jenž při objemu 4,7 l dává výkon 450 koní (330 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 510 Nm.
Maserati GranTurismo MC Stradale dostane dvě sedadla vzadu
Sympatické GT prošlo odtučňovací kúrou, jež snížila jeho pohotovostní hmotnost o 110 kg na výsledných 1 770 kg, to vše při rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu v takřka ideálním poměru 48:52. Teprve uvidíme, jak se tyto poměry změní po zveřejnění údajů ke čtyřmístné verzi. Připomeňme, že pánové od Maserati tvrdí, že GranTursimo MC Stradale je vůbec prvním sériovým vozem značky, který pokoří rychlostní hranici 300 km/h.
I tak má zůstat Maserati GranTurismo MC Stradale autem zaměřeným na výkon
Výkon motoru se i u čtyřmístného provedení na kola zadní nápravy přenáší skrze elektronicky řízenou šestistupňovou převodovku MC Race Shift, jež potřebuje pro změnu převodu jen 60 milisekund. Zrychlení z klidu na 100 km/h dosahuje i díky tomu 4,6 s a nejvyšší rychlost činí 302 km/h, což jsou stejné hodnoty jako u původního, ryze dvoumístného vozu GranTurismo MC Stradale.