104
Fotogalerie

BMW i3 a i8: první z nové značky v detailech

Mnichovští představují první dva modely, jež by značce BMW měly zajistit prosperitu i v nových časech (+ 114 foto a 6x video)

Již letos v únoru automobilka BMW představila novou značku „i“ (paralela s „M“?), pod níž chce od roku 2013 prodávat ekologicky zaměřená vozidla. Půjde o nabídku nové cesty pro zeleně smýšlející motoristy, nebo definitivní odklon mnichovských vozů od vyhlášeného akcentu na jízdní zážitky? To ukáže teprve čas. Nyní vám alespoň můžeme představit dva první prototypy i3 a i8, na jejichž základě hodlá BMW platformu „i“ veřejnosti představit na letošním autosalonu ve Frankfurtu.

Automobilka BMW zdůrazňuje, že u vozů „i“ hodlá zavádět také specifická konstrukční řešení, což lze pozorovat i na dvou prototypech, jejichž popis najdete v tomto článku. Základem obou vozů se stává soustava LifeDrive sestávající ze dvou celků. Zjednodušeně řečeno, modul Drive je strukturou z hliníkové slitiny, jež nese díly závěsů kol a akumulátory a do značné míry přebírá zodpovědnost za aktivní i pasivní ochranu posádky. Část Life
je pak zhotovena z lehkých a pevných plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP) a tvoří klec okolo cestujících i povrchové karosářské díly.

Videosekvence

Tip 1: První video se pokouší zdůraznit schopnosti mobilních aplikací u vozů i3 a i8
Tip 2: Na tomto místě vás mnichovští hodlají přesvědčit o přednostech ve městě
Tip 3: Zde je však poněkud jasnější, že do města se hodí hlavně menší BMW i3…
Tip 4: … naopak pohledy soustředěné na větší BMW i8 najdete zde
Tip 5: Následuje taneček okolo obou prototypů a jejich útrob. Začínáme s BMW i3…
Tip 6: … a exkurzi završíme obhlídkou sportovně střiženého modelu BMW i8

BMW i3 Concept

Začněme modelem BMW i3 Concept. Půjde o vůbec první sériový elektromobil z dílen značky BMW, jenž vychází z loňské studie BMW Megacity. Kompaktní stroj s rozvorem 2 570 mm a délkou 3 845 mm, určený především do městského a příměstského provozu, je poháněn elektromotorem uloženým u zadní, poháněné nápravy. Dosahuje výkonu 170 koní (125 kW) a točivého momentu 250 Nm a BMW i3 Concept s ním zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,9 s.

BMW i3 32.jpg BMW i3 30.jpg BMW i3 29.jpg

Jízdní dosah se má pohybovat v závislosti na provozních podmínkách od 130 do 160 km, akumulátory lze na 80 % jejich kapacity dobít za 1 h. BMW i3 Concept vykazuje pohotovostní hmotnost 1 250 kg a poskytuje zavazadlový prostor s objemem 200 l. Plně čtyřmístný interiér si vystačí bez středového sloupku a je přístupný dvěma páry konvenčních bočních dveří, přičemž ty zadní jsou zavěšeny vzadu a otevírají se „sebevražedně“, tedy proti směru jízdy.

BMW i3 02.jpg BMW i3 05.jpg BMW i3 06.jpg

Majitel vozu má být v neustálém kontaktu se svým strojem skrze „chytrý telefon“, což mu zajistí přehled o parkovací poloze, místě nejbližší dobíjecí stanice a stavu jednotlivých skupin. Komunikační systém má být navíc schopen rozpoznat náladu řidiče, případě jeho únavu, a přizpůsobit jí naplánovanou trasu tak, aby si na ní řidič odpočinul.     

BMW i8 Concept

Na opačném spektru očekávání ekologicky smýšlejících motoristů stojí model BMW i8 Concept, který do značné míry vychází z konceptu BMW Vision EfficientDynamics, jenž zazářil a autosalonu ve Frankfurtu předloni. Rozhodnutí o produkci tohoto konceptu coby sériového typu BMW i8 padlo v posledních dnech loňského roku. V případě modelu BMW i8 Concept však jde o hybrid. Disponuje stejným elektromotorem jako BMW i3 Concept (výkon byl snížen na 96 kW, točivý moment ale zůstal zachován), ale v tomto případě je uložen vpředu.

BMW i8 28.jpg BMW i8 26.jpg BMW i8 25.jpg

K prodloužení dojezdu a zlepšení jízdních výkonů je doplněn zážehovým vznětovým tříválcem (studie BMW Vision EfficientDynamics měla diesel!) s objemem 1,5 l, enormním výkonem 220 koní (164 kW) a takřka neuvěřitelným točivým momentem 300 Nm. Celá pohonná soustava tak dává řidiči k dispozici 260 kW a 550 Nm, elektronicky dělené mezi obě nápravy.

BMW i8 01.jpg BMW i8 02.jpg BMW i8 03.jpg

BMW i8 Concept stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 800 mm a je dlouhý 4 632 mm, nabízí konfiguraci sedadel 2+2, zavazadlový prostor 150 l a vykazuje pohotovostní hmotnost 1 480 kg. Podle BMW dosáhne nejvyšší rychlosti 250 km/h, z klidu na 100 km/h zrychlí za 4,6 s, v průměrném režimu vykáže spotřebu benzínu 2,7 l/100 km, na čistě elektrický pohon ujede 35 km a dobití baterií na plnou kapacitu netrvá ani 2 h. 

BMW i3 01.jpg BMW i3 03.jpg BMW i3 07.jpg
BMW i3 04.jpg BMW i3 08.jpg BMW i3 09.jpg
BMW i3 10.jpg BMW i3 11.jpg BMW i3 12.jpg
BMW i3 13.jpg BMW i3 14.jpg BMW i3 15.jpg
BMW i3 16.jpg BMW i3 17.jpg BMW i3 18.jpg
BMW i3 19.jpg BMW i3 20.jpg BMW i3 21.jpg
BMW i3 22.jpg BMW i3 23.jpg BMW i3 24.jpg
BMW i3 25.jpg BMW i3 26.jpg BMW i3 27.jpg
BMW i3 28.jpg BMW i3 31.jpg  BMW i3 33.jpg
BMW i3 34.jpg BMW i3 35.jpg BMW i3 36.jpg
BMW i3 37.jpg BMW i3 38.jpg BMW i3 39.jpg
BMW i3 40.jpg BMW i3 41.jpg BMW i3 42.jpg BMW i3 44.jpg
BMW i3 43.jpg BMW i3 45.jpg BMW i3 46.jpg BMW i3 47.jpg BMW i3 48.jpg
BMW i3 49.jpg BMW i3 50.jpg BMW i3 51.jpg
BMW i3 52.jpg BMW i3 53.jpg
BMW i3 54.jpg BMW i3 55.jpg BMW i3 57.jpg BMW i3 56.jpg
BMW i3 Concept
BMW i8 04.jpg BMW i8 05.jpg BMW i8 06.jpg
BMW i8 07.jpg BMW i8 08.jpg BMW i8 09.jpg
BMW i8 10.jpg BMW i8 11.jpg BMW i8 13.jpg
BMW i8 12.jpg BMW i8 14.jpg BMW i8 15.jpg
BMW i8 16.jpg BMW i8 17.jpg BMW i8 18.jpg
BMW i8 19.jpg BMW i8 20.jpg BMW i8 21.jpg
BMW i8 22.jpg BMW i8 23.jpg BMW i8 24.jpg
BMW i8 29.jpg BMW i8 27.jpg BMW i8 30.jpg
BMW i8 31.jpg BMW i8 32.jpg BMW i8 33.jpg
BMW i8 34.jpg BMW i8 35.jpg BMW i8 36.jpg
BMW i8 40.jpg BMW i8 37.jpg BMW i8 38.jpg BMW i8 39.jpg
BMW i8 41.jpg BMW i8 42.jpg
BMW i8 43.jpg BMW i8 44.jpg BMW i8 45.jpg BMW i8 46.jpg BMW i8 47.jpg
BMW i8 Concept

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud