Pod novou odvětrávanou hliníkovou kapotou se skrývá ještě výkonnější verze motoru Honda K20C1. Výkon, točivý moment a odezva se zlepšily díky přepracovanému turbodmychadlu, zvýšenému průtoku nasávaného vzduchu a novému účinnějšímu výfukovému systému, který má přímou konstrukci a aktivní výfukový ventil.  Zdroj: Honda

Pod novou odvětrávanou hliníkovou kapotou se skrývá ještě výkonnější verze motoru Honda K20C1. Výkon, točivý moment a odezva se zlepšily díky přepracovanému turbodmychadlu, zvýšenému průtoku nasávaného vzduchu a novému účinnějšímu výfukovému systému, který má přímou konstrukci a aktivní výfukový ventil.  | Zdroj: Honda

Velikost, tvar a počet lopatek turbínového kola turbodmychadla byly optimalizovány spolu s cestou proudění nasávané náplně, což turbodmychadlu umožňuje vytvářet tlak v širším rozsahu a účinněji. Zdroj: Honda

Velikost, tvar a počet lopatek turbínového kola turbodmychadla byly optimalizovány spolu s cestou proudění nasávané náplně, což turbodmychadlu umožňuje vytvářet tlak v širším rozsahu a účinněji. | Zdroj: Honda

Větší otvor v mřížce chladiče, větší chladič a nový ventilátor s velkým průměrem zlepšují chlazení motoru a zajišťují trvalý optimální výkon při extrémní jízdě. Pro další posílení spojení řidiče s vozem se aktivní výfukový ventil otevírá při vyšších otáčkách, aby zvýšil a umocnil zvuk motoru. Zdroj: Honda

Větší otvor v mřížce chladiče, větší chladič a nový ventilátor s velkým průměrem zlepšují chlazení motoru a zajišťují trvalý optimální výkon při extrémní jízdě. Pro další posílení spojení řidiče s vozem se aktivní výfukový ventil otevírá při vyšších otáčkách, aby zvýšil a umocnil zvuk motoru. | Zdroj: Honda

Šestistupňová manuální převodovka je vylepšena pro ještě důvěrnější a uspokojivější spojení s řidičem. Lehčí setrvačník a přepracovaný systém regulace otáček zajišťuje rovnání otáček při řazení nižších rychlostních stupňů, což pomáhá udržovat stabilitu při nájezdu do zatáčky.  Zdroj: Honda

Šestistupňová manuální převodovka je vylepšena pro ještě důvěrnější a uspokojivější spojení s řidičem. Lehčí setrvačník a přepracovaný systém regulace otáček zajišťuje rovnání otáček při řazení nižších rychlostních stupňů, což pomáhá udržovat stabilitu při nájezdu do zatáčky.  | Zdroj: Honda

Výrobce uvádí 315 imperiálních koní pro americkou verzi, což odpovídá 235 kW a 320 koním metrickým. U minulé generace se provedení pro USA lišilo od evropského a japonského o zhruba 7,4 kW, takže se zřejmě můžeme těšit na 243 kW (330 k), což by potvrzoval i únik brožury modelu pro domácí trh Hondy. Zdroj: Honda

Výrobce uvádí 315 imperiálních koní pro americkou verzi, což odpovídá 235 kW a 320 koním metrickým. U minulé generace se provedení pro USA lišilo od evropského a japonského o zhruba 7,4 kW, takže se zřejmě můžeme těšit na 243 kW (330 k), což by potvrzoval i únik brožury modelu pro domácí trh Hondy. | Zdroj: Honda

Dále se prý můžeme těšit na 420 Nm točivého momentu, dostupných mezi 2600 a 4000 otáčkami. Oproti dřívějšku je také kratší stálý převod, což by mělo přinést lepší akceleraci. Zdroj: Honda

Dále se prý můžeme těšit na 420 Nm točivého momentu, dostupných mezi 2600 a 4000 otáčkami. Oproti dřívějšku je také kratší stálý převod, což by mělo přinést lepší akceleraci. | Zdroj: Honda

Délka nového Type R činí 4595 mm, šířka 1890 mm a rozvor má hodnotu 2735 mm. Zdá se ale, že zůstává nádrž o kapacitě pouhých 47 litrů, což byla jedna z největších slabin předchozího modelu. Zdroj: Honda

Délka nového Type R činí 4595 mm, šířka 1890 mm a rozvor má hodnotu 2735 mm. Zdá se ale, že zůstává nádrž o kapacitě pouhých 47 litrů, což byla jedna z největších slabin předchozího modelu. | Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R | Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R | Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R | Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R | Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R | Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R | Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R | Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R | Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R | Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R | Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R | Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R | Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R | Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R | Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R | Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R | Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R | Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R | Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R | Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R | Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R | Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R | Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R | Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R | Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R | Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R | Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R | Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R | Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R | Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R | Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R | Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R | Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R | Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R | Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R | Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R | Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R | Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R Zdroj: Honda

Honda Civic Type-R | Zdroj: Honda

Velikost, tvar a počet lopatek turbínového kola turbodmychadla byly optimalizovány spolu s cestou proudění nasávané náplně, což turbodmychadlu umožňuje vytvářet tlak v širším rozsahu a účinněji. Zdroj: Honda
Větší otvor v mřížce chladiče, větší chladič a nový ventilátor s velkým průměrem zlepšují chlazení motoru a zajišťují trvalý optimální výkon při extrémní jízdě. Pro další posílení spojení řidiče s vozem se aktivní výfukový ventil otevírá při vyšších otáčkách, aby zvýšil a umocnil zvuk motoru. Zdroj: Honda
Šestistupňová manuální převodovka je vylepšena pro ještě důvěrnější a uspokojivější spojení s řidičem. Lehčí setrvačník a přepracovaný systém regulace otáček zajišťuje rovnání otáček při řazení nižších rychlostních stupňů, což pomáhá udržovat stabilitu při nájezdu do zatáčky.  Zdroj: Honda
Výrobce uvádí 315 imperiálních koní pro americkou verzi, což odpovídá 235 kW a 320 koním metrickým. U minulé generace se provedení pro USA lišilo od evropského a japonského o zhruba 7,4 kW, takže se zřejmě můžeme těšit na 243 kW (330 k), což by potvrzoval i únik brožury modelu pro domácí trh Hondy. Zdroj: Honda
45
Fotogalerie

Nová Honda Civic Type R konečně prozradila svůj výkon! O kolik si polepšila?

Jak se dalo čekat, šestá generace ostrého hatchbacku z Japonska je opět výkonnější než dříve.

Oficiálně se nový rychlý Civic představil již koncem července, kdy Honda ukázala jeho sériovou podobu a prozradila řadu zajímavých detailů. Například se pochlubila optimalizovaným chlazením, brzdovým systémem Brembo s čtyřpístkovými brzdiči a dvoudílnými kotouči vpředu, difuzorem zabudovaným do podlahy nebo palubní telemetrií, která vám pomůže analyzovat zajeté časy na závodním okruhu.

To nejdůležitější si ale automobilka zatím nechávala pro sebe – výkon. Vězme tedy, že se pod hliníkovou odvětrávanou kapotou skrývá dvoulitrový turbomotor K20C1, který je další evolucí přeplňovaných jednotek, používaných od roku 2015. Oproti dřívějšku dostal dmychadlo s jiným počtem, tvarem a velikostí lopatek, což má pozitivní vliv na plnicí tlak v širším spektru otáček.

Výrobce uvádí 315 imperiálních koní pro americkou verzi, což odpovídá 235 kW a 320 koním metrickým. U minulé generace se provedení pro USA lišilo od evropského a japonského o zhruba 7,4 kW, takže se zřejmě můžeme těšit na 243 kW (330 k), což by potvrzoval i únik brožury modelu pro domácí trh Hondy. 420 Nm točivého momentu bude dostupných mezi 2600 a 4000 otáčkami. Oproti dřívějšku je také kratší stálý převod, což by mělo přinést lepší akceleraci.

Délka nového Type R činí 4595 mm, šířka 1890 mm a rozvor má hodnotu 2735 mm. Zdá se ale, že zůstává nádrž o kapacitě pouhých 47 litrů, což byla jedna z největších slabin předchozího modelu.

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud