Ani Škoda Superb už není z nejmladších. V září příštího roku by měla dorazit modernizovaná verze, mimo jiné doplněná o digitální přístrojový štít a hlavně nové motory. Stávající 1.4 TSI nahradí modernější 1.5 TSI, vrcholný dvoulitr bude taktéž úplně nový - s B cyklem a 200 kilowatty výkonu.

Ani Škoda Superb už není z nejmladších. V září příštího roku by měla dorazit modernizovaná verze, mimo jiné doplněná o digitální přístrojový štít a hlavně nové motory. Stávající 1.4 TSI nahradí modernější 1.5 TSI, vrcholný dvoulitr bude taktéž úplně nový - s B cyklem a 200 kilowatty výkonu.

122
Fotogalerie

Nová Škoda Superb není jenom ošizený Passat [první jízdní dojmy]

Třetí generace největší a nejdražší škodovky konečně dobře vypadá a také dobře jezdí. Vlastnosti limuzíny od ní ale nečekejte.

Kapitoly článku:


V Toskánsku jsem nikdy v životě nebyl. Místní ale povídají, že takovou zimu tu začátkem května ještě nikdy neměli. Takže když si v pátek ráno na letišti ve Florencii s děsivě krátkou ranvejí domlouvám testovacího Superba na první den, za všeho nejvíc se těším, až si zapnu vyhřívání sedaček.

Hlouček novinářů se pere o nejsilnější benzínový dvoulitr s výkonem 280 koní a také o dvoulitrová tédéíčka s automatem, ale já jsem trochu takticky sáhnul po základní naftové šestnáctistovce s manuální převodovkou a na 18" kolech. Chtěl jsem zjistit, jak bude Superb jezdit v lidové a fleetové specifikaci.

Čeho jsme si hned všimli

  • Podvozek ztratil svou rozevlátost a gumovost
  • I přes tužší nastavení je odpružení komfortní
  • 18" ráfky už drncají, lepší budou sedmnáctky
  • Naftové motory jsou slyšet možná až moc
  • ​Na manuální převodovku se nesmí pospíchat
  • 2.0 TSI 206 kW jede opravdu rychle

Přesto jsou prakticky všechna testovací auta vybavená naprosto vším, co v katalogu nové Škody Superb najdete. Ani jedno auto z testovací flotily tak neodpovídá položce „cena od 599 900 korun“. Všechny vozy mají minimálně 18" kola (to aby hezky vypadaly na fotkách) a uvnitř navigaci a veškerou bezpečnostní výbavu včetně asistentu pro udržení v jízdním pruhu a podobně.

skoda superb III (69).jpgskoda superb III (70).jpgskoda superb III (71).jpg
Toskánské kopce dají motoru 1.6 TDI zabrat. Pod plynem je hrubý a hlučný, ale při klidném tempu o něm skoro nevíte. Jen ta převodovka by mohla být přesnější…

Nicméně právě těchto asistentů jsem se bál nejvíc. Někdy totiž dokážou do řízení nepříjemně mluvit a doslova řidiče otravovat. Ovšem o jejich funkci jsem vlastně vůbec nevěděl a teprve adaptivní tempomat mne začal po chvilce jízdy za nepředvídatelnými italskými šoféry otravovat.

1.6 TDI s ním má dost práce

To už ale sjíždíme z dálnice A1 na první okresky. Po prvních zhruba padesáti dálničních kilometrech si všímám toho, že je Škoda Superb o pořádný kus kultivovanější, pokud jde o potlačení valivého hluku, hučení větru a práce podvozku. Auto je odhlučněné tak dobře, že právě o malé naftové šestnáctistovce víte možná až moc.

K motoru je samozřejmě třeba přistupovat podle jeho možností, takže od 120 koní výkonu a 250 Nm točivého momentu nelze očekávat zázraky. Dálniční stoupání ale na šestku nezvládne, je potřeba řadit pětku. Při předjíždění tak ke slovu i na dálnici přijde čtyřka, motor se musí vytáčet a je nepříjemně hrubý.

Ovšem když se usadíte v pravém pruhu a budete držet cestovních sto dvacet až sto třicet, vlastně o motoru vědět nebudete. Celou dobu jsem ale věděl o trochu gumovém a drhnoucím řazení šestistupňového manuálu. Uvidíme, jak se převodovka bude chovat v jiných autech, ale nepamatuji si, že by mi někdy v moderní škodovce takhle převodovka drhla přes zuby.

Škoda Superb

Škoda Superb je vlajkovou lodí značky Škoda. Na prodloužené koncernové platformě nabízí bezkonkurečně nejlepší prostor pro nohy ve střední třídě a boduje i systémem Twindoor.

Facelift 2019 • Hybridní plug-in • První jízda Superb Scout • Ceník a výbava • Test Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 • Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE

Doporučujeme

Články odjinud