Porsche Macan bylo v loňském roce již v polovině životního cyklu. V témže roce tedy dostalo  přirozený facelift , který později následovala  verze S . Hierachie výkonu nyní pokračuje s verzí Turbo, která možnosti malého SUV posouvá opět o něco dále. Porsche

Porsche Macan bylo v loňském roce již v polovině životního cyklu. V témže roce tedy dostalo přirozený facelift, který později následovala verze S. Hierachie výkonu nyní pokračuje s verzí Turbo, která možnosti malého SUV posouvá opět o něco dále. | Porsche

Novinka klade ještě větší důraz na sportovnost. Oproti  minulému modelu  tak nabídne o čtyřicet koní víc (nyní 440). Dvakrát přeplňovaný šestiválec rozhýbe menšího bratra Cayennu na stovku za 4,5 sekundy. Samozřejmě i Macan Turbo bude k mání s paketem Sport Plus - to se pak hodnota zrychlení stáhne ještě o dvě desetiny. Porsche

Novinka klade ještě větší důraz na sportovnost. Oproti minulému modelu tak nabídne o čtyřicet koní víc (nyní 440). Dvakrát přeplňovaný šestiválec rozhýbe menšího bratra Cayennu na stovku za 4,5 sekundy. Samozřejmě i Macan Turbo bude k mání s paketem Sport Plus - to se pak hodnota zrychlení stáhne ještě o dvě desetiny. | Porsche

Macan Turbo na první pohled poznáte podle spojených nasávacích otvorů ve spodní části předního nárazníku. Indicií při pohledu zezadu je pak vedle nápisu i difuzor. Dvojité koncovky ale najdete i u Macanu S - Turbo s nimi dokáže udělat jen o něco větší divadlo. Turbo má i oproti ostatním verzím menší průměr volantu (360 vs. 375 mm). Porsche

Macan Turbo na první pohled poznáte podle spojených nasávacích otvorů ve spodní části předního nárazníku. Indicií při pohledu zezadu je pak vedle nápisu i difuzor. Dvojité koncovky ale najdete i u Macanu S - Turbo s nimi dokáže udělat jen o něco větší divadlo. Turbo má i oproti ostatním verzím menší průměr volantu (360 vs. 375 mm). | Porsche

Již tradičně si u  silných Porsche  najdete v nabídce karbon-keramické brzdy, adaptivní podvozek a vylepšené rozložení točivého momentu mezi zadní kola Porsche Torque Vectoring Plus. 20palcová kola jsou pak standardem (Macan S 18“). České ceny zatím nevíme, s největší pravděpodobností ale budou začínat okolo dvou milionů korun. Porsche

Již tradičně si u silných Porsche najdete v nabídce karbon-keramické brzdy, adaptivní podvozek a vylepšené rozložení točivého momentu mezi zadní kola Porsche Torque Vectoring Plus. 20palcová kola jsou pak standardem (Macan S 18“). České ceny zatím nevíme, s největší pravděpodobností ale budou začínat okolo dvou milionů korun. | Porsche

16
Fotogalerie

Porsche Macan Turbo se umí dotáhnout na 911. Až za tolik se v Česku prodává

České zastoupení Porsche zveřejnilo konfigurátor modelu Macan Turbo, který se před pár týdny taktéž dočkal omlazení. Za necelých sto koní navíc si Porsche nechá pěkně zaplatit.

Základní cena Macanu Turbo začíná na částce 2.480.000 Kč, tedy o 711.000 korun výše než Macan S. Standardně dostáváte 19palcová kola, ale k mání jsou i 20palcové disky Macan Turbo. Za ostatní pak zaplatíte nejméně 31.140 Kč. Jednadvacítky Sport Classic v barvě karoserie vyjdou na 57.080 Kč.

Bez příplatku dostanete v interiéru částečné pokrytí kůží v černé, nebo antracitové barvě. Za další barevné kombinace či celokožený interiér se opět připlácí v řádech desítek tisíc korun. Nejdráž vás vyjde přírodní kůže Espresso za 77.820 Kč. Sedadla jsou na výběr jako sportovní, či adaptivní sportovní se čtyřmi elektricky nastavitelnými polohami navíc standardně.

Porsche Macan: Porovnání dostupných motorů
Model Macan Macan S Macan Turbo
Zdvihový objem [cm3] 1984 2894 2894
Převodovka 7PDK 7PDK 7PDK
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 180/5000-6750 260/5400-6400 324/5700-6600
Točivý moment [N.m/min] 370/1600-4500 480/1360-4800 550/1800-5600
Maximální rychlost [km/h] 225 254 270
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,5* 5,1* 4,3*
Spotřeba [l/100km] 8,1 8,9 9,8
*S paketem Sport Plus

Stuttgartským švadlenám pak můžete samozřejmě zamotat hlavu kontrastním prošíváním, za které zaplatíte 86.840 korun. Stejně tak se můžete již tradičně rozmazlovat dekoracemi ze dřeva, hliníku, nebo karbonu. Audiosystém Burmester se vejde do sto tisíc korun a se Siri přes Apple Carplay si můžete povídat za osm tisíc.

Vzduchové odpružení stojí 40.200 Kč a karbon-keramické brzdy vyjdou na 137.800 Kč, tedy o téměř polovinu levněji, než u Macanu S. Sportovní paket Chrono s analogovým budíkem na přístrojové desce, sportovním režimem Sport Plus, ke kterému se váže i Launch Control, vyjde na třicet tisíc. Všeho všudy dáte za nový Macan Turbo nanejvýš tři miliony korun. To už se ale pohybujete v mezích, kde se dá koukat po zcela jiném autě této značky. Takové základní Porsche 911 Carrera vás vyjde na 2.825.000 Kč.

Samozřejmě může vyjít i na víc, ale to už byste se opravdu rozmazlovali ve speciálních programech Porsche. A také by se vám možná stalo, že než vám váš vyšperkovaný vůz vyrobí, představí Porsche ještě silnější Turbo S.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud