Populární hatchback od Škodovky letos slaví hezkých 20 let na trhu. Podívali jsme se, jak se v průběhu dosavadního života snažila Fabia zaujmout případné kupce v televizních reklamách.
Nástupce Felicie, nová éra Škody Auto v novém tisíciletí a velká zodpovědnost zaujmout novým dostupným kompaktem, který dotvoří jádro modelové nabídky české značky. Od představení v roce 1999 se Škoda Fabia vydala na cestu, která i po třech generacích stále trvá. I když sedan v první generaci raději vytěsňujeme z paměti...
Stejně jako Felicia či Octavia, nyní i Fabia patří do seznamu nejznámějších jmen Škodovky a k vůbec nejprodávanějším modelům v historii značky. Velkou zásluhu na tom měla bezpochyby i reklamní kampaň, která se v průběhu let snažila potencionální zájemce upoutat mnohdy velmi kreativním způsobem.
1. generace (1999 – 2007)
Příchod nového tisíciletí, všechno musí být nové, pokrokové a moderní. Takto se Škoda snažila propagovat nástupce Felicie při uvedení první generace Fabie. „Nová Škoda. Nová třída. Nová inspirace.“ Pohodový hudební podkres, klidné jízdní záběry a dojem, že nová Škodovka bude prostě fajn. Felicii klidně prodejte.
2. generace (2007 – 2014)
Druhá generace „fabky“ už přišla s kompletně rozdílným stylem propagace. Všechno bylo barevnější, zábavnější, automobilka chtěla poukázat na možnosti personalizace modelu a hlavně zaujmout mladou generaci řidičů, stejně jako dříve tu starou, která se ještě stále nezbavila Felicie. A přestože reklama s výrobou dortu ve tvaru „dvojkové“ Fabie pobavila, navazující kousek se záběry na produkci ostrého RS patří nejspíše k vrcholu marketingového oddělení Škody.
3. generace (2014 – současnost)
A jsme zpátky u současné třetí generace, která na své nostalgické vzpomínky teprve čeká. Sice nevíme, zda na party zvládne poslední Fabia strhnout více pozornosti než mluvící „papagáj“, ale to už je zřejmě subjektivní pohled na věc. Ostatně jako u všech námi zmíněných reklam… Nejspíše se shodneme, že Fabia druhé generace v disciplíně zábavných reklam drtivě vede.