Základem nové generace řady Bonneville je model Bonneville T120.

Základem nové generace řady Bonneville je model Bonneville T120.

Triumph rovnou představil i jeho začerněnou variantu, nazvanou jednoduše T120 Black.

Triumph rovnou představil i jeho začerněnou variantu, nazvanou jednoduše T120 Black.

Thruxton je café racer s nízko posazenými dělenými řídítky.

Thruxton je café racer s nízko posazenými dělenými řídítky.

Triumph Thruxton R dostal lepší brzdy a podvozkové komponenty.

Triumph Thruxton R dostal lepší brzdy a podvozkové komponenty.

Model Street Twin je podle Triumphu ideálním základem pro individuální úpravy.

Model Street Twin je podle Triumphu ideálním základem pro individuální úpravy.

Navzdory poctivému žebrování je řadový dvouválec zbrusu nový a poprvé chlazený kapalinou.

Navzdory poctivému žebrování je řadový dvouválec zbrusu nový a poprvé chlazený kapalinou.

Triumph slibuje maximum točivého momentu 105 Nm v 3100 otáčkách.

Triumph slibuje maximum točivého momentu 105 Nm v 3100 otáčkách.

Bonneville T120 je stylizovaný tak, aby co nejvíc připomínal klasické britské motocykly ze 60. let.

Bonneville T120 je stylizovaný tak, aby co nejvíc připomínal klasické britské motocykly ze 60. let.

Varianta Black se liší pouze do černa laděným stylingem, technika je stejná jako u T120.

Varianta Black se liší pouze do černa laděným stylingem, technika je stejná jako u T120.

Black bude k mání ve dvou odstínech, Jet Black a Matt Graphite.

Black bude k mání ve dvou odstínech, Jet Black a Matt Graphite.

Označení prozrazuje zdvihový objem 1200 cm3.

Označení prozrazuje zdvihový objem 1200 cm3.

A jsme u modelu Thruxton. Ten by měl oslovit dynamičtěji založené retro jezdce.

A jsme u modelu Thruxton. Ten by měl oslovit dynamičtěji založené retro jezdce.

Základním rozdílem je sportovnější pozice za nízko položenými dělenými řídítky.

Základním rozdílem je sportovnější pozice za nízko položenými dělenými řídítky.

Thruxton ale dostane i jinak naladěný motor, přestože technický základ se neliší.

Thruxton ale dostane i jinak naladěný motor, přestože technický základ se neliší.

Naznačuje to jediný dosud zveřejněný údaj – točivý moment 112 Nm ve 4950 ot./min.

Naznačuje to jediný dosud zveřejněný údaj – točivý moment 112 Nm ve 4950 ot./min.

Kdo by se nechtěl dívat na ubíhající silnici přes tuhle nádheru?

Kdo by se nechtěl dívat na ubíhající silnici přes tuhle nádheru?

Všimněte si poctivě provedeného žebrování i na vývodech výfuku.

Všimněte si poctivě provedeného žebrování i na vývodech výfuku.

Vlevo vidíte variantu Thruxton R, osazenou lepšími brzdami Brembo, vidlicí Showa a zadní jednotkou Öhlins.

Vlevo vidíte variantu Thruxton R, osazenou lepšími brzdami Brembo, vidlicí Showa a zadní jednotkou Öhlins.

V rozsáhlé nabídce příslušenství nebude chybět retro kapotáž.

V rozsáhlé nabídce příslušenství nebude chybět retro kapotáž.

Jadrný zvuk dodají dvouválci laděné výfuky Vance & Hines.

Jadrný zvuk dodají dvouválci laděné výfuky Vance & Hines.

Majitelé si Bonneville rádi upravují, přestavují a vylepšují k obrazu svému.

Majitelé si Bonneville rádi upravují, přestavují a vylepšují k obrazu svému.

Tomuto trendu vychází vstříc nový model Street Twin.

Tomuto trendu vychází vstříc nový model Street Twin.

Jako jediný z nové řady má Street Twin menší motor.

Jako jediný z nové řady má Street Twin menší motor.

Opět je to řadový dvouválec, opět chlazený kapalinou, dokonce i jeho fyzické rozměry jsou stejné.

Opět je to řadový dvouválec, opět chlazený kapalinou, dokonce i jeho fyzické rozměry jsou stejné.

Zdvihový objem ale činí pouze 900 cm3. Triumph slibuje točivý moment 80 Nm v 3200 ot./min.

Zdvihový objem ale činí pouze 900 cm3. Triumph slibuje točivý moment 80 Nm v 3200 ot./min.

Street Twin by měl být nejdostupnějším modelem řady, na ceny nových modelů si ale ještě počkáme.

Street Twin by měl být nejdostupnějším modelem řady, na ceny nových modelů si ale ještě počkáme.

Triumph rovnou představil i jeho začerněnou variantu, nazvanou jednoduše T120 Black.
Thruxton je café racer s nízko posazenými dělenými řídítky.
Triumph Thruxton R dostal lepší brzdy a podvozkové komponenty.
Model Street Twin je podle Triumphu ideálním základem pro individuální úpravy.
26
Fotogalerie

I s „vodníkem“ sází Triumph Bonneville znovu na retro. Pokochejte se

Tradiční britský výrobce inovoval celou modelovou řadu svých „klasických“ strojů, inspirovaných ikonami 60. let. Nejvýznamnější změnou je přechod na větší motor s vodním chlazením.

Triumph Boneville patří k velkým ikonám motocyklového světa. A nemyslíme jen ten původní, vyráběný od roku 1959, ale i jeho novodobou reinkarnaci představenou na přelomu tisíciletí. Možná právě tu. Jednoduchý stroj klasických tvarů definitivně pomohl vrátit Triumph na mapu významných motocyklových výrobců a coby rozkošná připomínka starých zlatých časů si získal srdce motorkářů po celém světě. 

3509.jpg3533 copy.jpg3700.jpg3840.jpg3256.jpg
Rodina Triumph Bonneville modelového roku 2016: Bonneville T120, Bonneville T120 Black, Thruxton, Thruxton R a Street Twin

Což je pro Triumph požehnání a zároveň prokletí. Jak dobře vědí v Milwaukee nebo třeba i v Turíně, na ikony se nesahá – jenže po patnácti letech potřebovala řada Bonneville inovaci jako sůl. Od roku 2000 se změnily nejen emisní předpisy, ale i očekávání zákazníků. 

V Hinckley na to ale vyzráli. Přestože mezi trubkami kolébkového rámu vpředu přibyl rozměrný chladič kapaliny, nové modely Triumphu opět svým vzhledem působí jako neodolatelný stroj času. Jednotlivé modely řady Bonneville si představíme v následujících odstavcích.

2016 Triumph Bonneville T120 a T120 Black

Tradiční vzhled, téměř kompletně nová technika. Navzdory poctivému žebrování je řadový dvouválec zbrusu nový a poprvé chlazený kapalinou. Díky tomu dosahuje už v 3100 ot./min. točivého momentu 105 Nm – to je o víc než polovinu vyšší hodnota než u dosavadního Bonneville T100. 

3871.jpg3874.jpg3523.jpg
Jménem i vzhledem Bonneville nejpříměji navazuje na stejnojmenný model z 60. let

Celý motocykl od gumových prachovek na přední vidlici přes tvar nádrže a jednodílné sedlo až po koncovky výfuku je stylizovaný tak, aby co nejvíc připomínal klasické britské stroje ze 60. let. I v nové generaci designéři vytvarovali kryty vstřikování tak, aby vypadalo jako klasické karburátory. 

T120 Black je, jak název napovídá, začerněnou variantou základního modelu. 

3878.jpg3875.jpg3543.jpg
Vedle modelu T120 nabídne Triumph i „začerněnou“ varianrtu Black

Technické parametry a jízdní výkony Triumph zatím nezveřejnil, to si nechává na samostané premiéry jednotlivých modelů řady Bonneville. 

2016 Triumph Thruxton a Thruxton R

Znalci vědí, že dosavadní Thruxton byl „café racer“ odvozený od Bonneville. To platí i v nové generaci. Vlastní styl mu dávají dělená, nízko posazená a úzká řídítka, jednomístné sedlo s aerodynamickým zakončením i detaily typu zrcátek umístěných na koncích řídítek.

3830.jpg3831.jpg3832.jpg3719.jpg3720.jpg3829.jpg
Café racer jako vyšitý – silueta i detaily dělají z Thruxtonu tovární „kafíčko“

Pro Thruxton bude nový dvouválec opatřen jiným naladěním s výše posazenými křivkami výkonu i točivého momentu. Naznačuje to jediný dosud zveřejněný údaj – točivý moment 112 Nm ve 4950 ot./min. Mimochodem, maximální hodnota je o 62 % vyšší než u dosavadního Thruxtonu.

3833.jpg3849.jpg3855.jpg
Model R má hodnotnější komponenty; v rozsáhlé nabídce příslušenství nebude chybět retro kapotáž a samozřejmě ani laděné výfuky

Triumph tentokrát nabídne i variantu Thruxton R s hodnotnějšími komponenty: brzdiči Brembo, vidlicí Showa, zadní pružící jednotkou Öhlins a pneumatiami Pirelli Diablo Rosso Corsa. 

2016 Triumph Street Twin

Majitelé si Bonneville rádi upravují, přestavují a vylepšují k obrazu svému. Tomuto trendu vychází vstříc nový model Street Twin, podle Triumphu ideální základ pro úpravy. Jako jediný z nové řady má menší motor.

3281.jpg3282.jpg3283.jpg3284.jpg3285.jpg3286.jpg
Model Street Twin s menším motorem a (patrně) nejnižší cenovkou cílí na zákazníky, kteří si chtějí z „Bonnie“ postavit unikátní motocykl

Opět je to řadový dvouválec, opět chlazený kapalinou, dokonce i jeho fyzické rozměry jsou stejné jako u větší jednotky. Jen zdvihový objem činí 900 cm3. Triumph slibuje točivý moment 80 Nm v 3200 ot./min.

Hezké, ale nechybí něco?

Stávající řada Bonneville obsahuje několik dalších modelů: dobrodružně laděný Scrambler a cruisery Speedmaster a America. O jejich nástupcích Triumph zatím mlčí, ale můžeme si být jisti, že přinejmenším Scrambler bez náhrady nezůstane. Otázkou není „jestli“, ale „kdy“.

Doporučujeme

Články odjinud