5
Fotogalerie

Jediná elektrická Mazda MX-5 je na prodej. Stojí čtvrt milionu

Na první pohled nic nenaznačuje, že pod kapotou této Miaty první generace nenajdeme točivý čtyřválec. Místo jedna-šestky nahradil elektromotor a baterie.

Mazda MX-5 se vždy vyznačovala svou hravostí a ovladatelností. Tyto vlastnosti by mohly být díky točivému momentu dostupnému od nulových otáček ještě lepší. Scházet bude zvuk a pocit z přesného řazení, kterým jsou tyto japonské roadstery proslulé. Současný majitel ze Spojených států tvrdí, že elektrická Miata dokáže ujet až 193 kilometrů. Maximální rychlost činí 120 kilometrů za hodinu.

V interiéru elektrický pohon doplňuje obrazovka, která informuje o stavu lithium-železo-fosfátových baterií o kapacitě 28,8 kWh. Otáčkoměr, který zůstal za volantem, připomíná spalovací minulost vozu, stejně jako nálepka na víčku nádrže s upozorněním, že si motor žádá bezolovnatý benzin. Zásuvka na napájení je umístěna právě místo hrdla nádrže.

Vůz má najeto 125.000 kilometrů, kolik z toho ještě na spalovací motor, se inzerent nezmiňuje, avšak přeměna na elektromobil proběhla v roce 2009. Přestavěnou Miatu si můžete pořídit v přepočtu za čtvrt milionu korun. Cena je to na dvacetiletý roadster vskutku sebevědomá, avšak jedná se zřejmě o jediný takový vůz na světě. Navíc lze na tento speciál hledět optikou alternativy k násobně dražší Tesle Roadster, a to už nezní tak špatně. Otázkou je ovšem kvalita provedené přestavby.

mamx504_5816fbaf279da.jpgmamx520_5816fbaf498d7.jpgmamx540_5816fbaf70dbb.jpg
mamx570_5816fbaf9e447.jpgmamx580_5816fbafbfb76.jpg

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud