Automobilový závodní tým M-Sport, založený v roce 1979 Malcolmem Wilsonem, je známý svou účastí ve WRC s  Fordem Fiesta , který však nyní vystřídá hybridní  Puma . Zdroj: M-Sport

Automobilový závodní tým M-Sport, založený v roce 1979 Malcolmem Wilsonem, je známý svou účastí ve WRC s Fordem Fiesta, který však nyní vystřídá hybridní Puma. | Zdroj: M-Sport

Od roku 1996 je oficiálním týmem automobilky Ford. I přes velmi seriózní základy nás nyní tým překvapil svým novým strojem, který si postavil jen tak pro zábavu. Zdroj: M-Sport

Od roku 1996 je oficiálním týmem automobilky Ford. I přes velmi seriózní základy nás nyní tým překvapil svým novým strojem, který si postavil jen tak pro zábavu. | Zdroj: M-Sport

Jmenuje se Pandamonium a vychází z velmi populární první generace Fiatu Panda 4x4. S roztomilou Pandou ale výsledný vůz nemá mnoho společného.  Zdroj: M-Sport

Jmenuje se Pandamonium a vychází z velmi populární první generace Fiatu Panda 4x4. S roztomilou Pandou ale výsledný vůz nemá mnoho společného.  | Zdroj: M-Sport

Základem je šasi prvního Fordu Fiesta R5. Pod kapotou je motor o objemu 1,6 litru, který produkuje výkon 224 kW (305 koní) a točivý moment 450 N.m. Zdroj: M-Sport

Základem je šasi prvního Fordu Fiesta R5. Pod kapotou je motor o objemu 1,6 litru, který produkuje výkon 224 kW (305 koní) a točivý moment 450 N.m. | Zdroj: M-Sport

Síla se přenáší na všechna čtyři kola pomocí pětistupňové sekvenční převodovky Sadev. Delší je i rozvor, který se natáhl z 2160 mm na 2480 mm.  Zdroj: M-Sport

Síla se přenáší na všechna čtyři kola pomocí pětistupňové sekvenční převodovky Sadev. Delší je i rozvor, který se natáhl z 2160 mm na 2480 mm.  | Zdroj: M-Sport

Panda se na trhu objevila v roce 1980, v M-Sport ale použili faceliftovanou verzi z devadesátek. Na první pohled zaujme širokým body kitem připomínajícím závodní vozy skupiny B. Zdroj: M-Sport

Panda se na trhu objevila v roce 1980, v M-Sport ale použili faceliftovanou verzi z devadesátek. Na první pohled zaujme širokým body kitem připomínajícím závodní vozy skupiny B. | Zdroj: M-Sport

Vůz je tak nyní širší o 36 centimetrů. O podobný rozměr se zvětšil rozchod předních i zadních kol. Celek jistý závodní klec s homologací FIA a závodníci mají k dispozici klasické skořepiny s šestibodovými bezpečnostními pásy.  Zdroj: M-Sport

Vůz je tak nyní širší o 36 centimetrů. O podobný rozměr se zvětšil rozchod předních i zadních kol. Celek jistý závodní klec s homologací FIA a závodníci mají k dispozici klasické skořepiny s šestibodovými bezpečnostními pásy.  | Zdroj: M-Sport

Pandamonium je ojedinělý projekt. Zřejmě ale není poslední, protože M-Sport zároveň oznamuje divizi Special Vehicles (MS-SV). Zdroj: M-Sport

Pandamonium je ojedinělý projekt. Zřejmě ale není poslední, protože M-Sport zároveň oznamuje divizi Special Vehicles (MS-SV). | Zdroj: M-Sport

 Zdroj: M-Sport

| Zdroj: M-Sport

 Zdroj: M-Sport

| Zdroj: M-Sport

 Zdroj: M-Sport

| Zdroj: M-Sport

Od roku 1996 je oficiálním týmem automobilky Ford. I přes velmi seriózní základy nás nyní tým překvapil svým novým strojem, který si postavil jen tak pro zábavu. Zdroj: M-Sport
Jmenuje se Pandamonium a vychází z velmi populární první generace Fiatu Panda 4x4. S roztomilou Pandou ale výsledný vůz nemá mnoho společného.  Zdroj: M-Sport
Základem je šasi prvního Fordu Fiesta R5. Pod kapotou je motor o objemu 1,6 litru, který produkuje výkon 224 kW (305 koní) a točivý moment 450 N.m. Zdroj: M-Sport
Síla se přenáší na všechna čtyři kola pomocí pětistupňové sekvenční převodovky Sadev. Delší je i rozvor, který se natáhl z 2160 mm na 2480 mm.  Zdroj: M-Sport
11
Fotogalerie

I tohle jde udělat z Fiatu Panda. M-Sport postavil rallye bestii jak pro skupinu B

Nejlepší na tom je, že tohle není poslední projekt. M-Sport nyní spouští divizi Special Vehicles, která by podobných kreací měla přinést více.

Automobilový závodní tým M-Sport, založený v roce 1979 Malcolmem Wilsonem, je známý svou účastí ve WRC s Fordem Fiesta, který však nyní vystřídá hybridní Puma. Od roku 1996 je oficiálním týmem automobilky Ford. I přes velmi seriózní základy nás nyní tým překvapil svým novým strojem, který si postavil jen tak pro zábavu.

Jmenuje se Pandamonium a vychází z velmi populární první generace Fiatu Panda 4x4. S roztomilou Pandou ale výsledný vůz nemá mnoho společného. Základem je šasi prvního Fordu Fiesta R5. Pod kapotou je motor o objemu 1,6 litru, který produkuje výkon 224 kW (305 koní) a točivý moment 450 N.m.

Síla se přenáší na všechna kola pomocí pětistupňové sekvenční převodovky Sadev. Delší je i rozvor, který se natáhl z 2160 mm na 2480 mm. Panda se na trhu objevila v roce 1980, v M-Sport ale použili faceliftovanou verzi z devadesátek. Na první pohled zaujme širokým body kitem připomínajícím závodní vozy skupiny B.

Vůz je tak nyní širší o 36 centimetrů. O podobný rozměr se zvětšil rozchod předních i zadních kol. Celek jistý závodní klec s homologací FIA a závodníci mají k dispozici klasické skořepiny s šestibodovými bezpečnostními pásy. Pandamonium je ojedinělý projekt. Zřejmě ale není poslední, protože M-Sport zároveň oznamuje divizi Special Vehicles (MS-SV).

Fiat

Fiat (zkratka z Fabbrica Italiana Automobili Torino) je největší italská automobilka. Byla založená v roce 1899 a vyráběla také motory, vojenská auta nebo letadla. Fiat v roce 2009 uzavřel partnerství s americkým Chryslerem, od roku 2021 spadá do skupiny Stellantis.

Fiat 500 • Fiat 124 Spider • Fiat Panda •  Fiat PuntoFiat Tipo • Fiat 500L • Fiat 500X • Fiat 500C

Doporučujeme

Články odjinud