Chudák Subaru. Všichni ale chápeme, proč proti rodince v ID.4 nejede třeba Volkswagen Atlas s šestiválcem pod kapotou.
Není překvapením, že si budou automobilky v reklamách na své elektromobily dělat stále větší srandu z klasických vozů se spalovacími motory. U marketingových expertů jsou při pohledu na dnešní rozmach elektromobilů benzin a nafta minulostí. A jedno takové srovnání ve prospěch auta na baterky je teď předmětem reklamy amerického zastoupení Volkswagenu.
Reklama na Volkswagen ID.4 pracuje s myšlenkou, že elektromobil je pro vaši rodinu prostě lepší. I když, pár věcí tu nesedí… Dle VW nemusíte řešit prázdnou nádrž, což ovšem v případě vybité baterky, kterou třeba zapomenete nabít, jaksi nedává smysl. Aspoň si tedy může vaše dcera promluvit s autem, respektive jeho hlasovým asistentem, protože nikdo jiný ji neposlouchá. To zase vyznívá trochu smutně…
Jednou z výhod vlastnictví elektrického Volkswagenu má být ale i jeho tichý provoz, díky němuž může rodina během jízdy poslouchat přírodu okolo – tedy pokud kolem hlučně neprosviští blátem zašpiněné spalovací Subaru Outback ozdobené samolepkou „Miluji přírodu“. Otrávená poznámka „To jako vážně?“ od matky v ID.4 je pak jasnou zprávou na tábor spalovacích vozů.
Volkswagen tak neprovokuje pouze Subaru, to je pouze náhodnou obětí, ale ve srovnání se svým elektromobilem kouká negativně na všechna spalovací auta. Jde o slušný pokus, jak popularizovat elektromobily jako čistá a přírodě šetrná vozidla. Tedy až do chvíle, než šedá veřejnost koukne na portfolio Volkswagenu – dnes ještě z drtivé většiny stále tvořené spalovacími vozy.
I přes miliardové investice VW do rozvoje elektromobility a silnou propagaci vozů na baterky v USA tak sdělení reklamy přichází, hlavně s ohledem na samotnou německou automobilku, možná trochu brzo.