Týden před výstavní premiérou na  autosalonu v Ženevě  nám již Renault oficiálně ukazuje novou čistě elektrickou variantu modelu Twingo s dodatkem Z.E. | Renault Twingo Z.E. Zdroj: Renault

Týden před výstavní premiérou na autosalonu v Ženevě nám již Renault oficiálně ukazuje novou čistě elektrickou variantu modelu Twingo s dodatkem Z.E. | Renault Twingo Z.E. | Zdroj: Renault

Po stránce designu si městský hatchback udržuje vzhled modernizace z ledna 2019. Po stránce techniky je pak samozřejmě mnohé jinak, ačkoliv elektromotor najdete stále vzadu. | Renault Twingo Z.E. Zdroj: Renault

Po stránce designu si městský hatchback udržuje vzhled modernizace z ledna 2019. Po stránce techniky je pak samozřejmě mnohé jinak, ačkoliv elektromotor najdete stále vzadu. | Renault Twingo Z.E. | Zdroj: Renault

Zadní kola Twinga Z.E. tedy roztáčí elektrický motor o výkonu 82 koní (60 kW) a točivém momentu 160 N.m, který v obdobné specifikaci najdete třeba i ve  Smartu EQ ForFour . | Renault Twingo Z.E. Zdroj: Renault

Zadní kola Twinga Z.E. tedy roztáčí elektrický motor o výkonu 82 koní (60 kW) a točivém momentu 160 N.m, který v obdobné specifikaci najdete třeba i ve Smartu EQ ForFour. | Renault Twingo Z.E. | Zdroj: Renault

Na především městské využití poukazuje údaj o zrychlení z nuly na 50 km/h za asi 4 vteřiny, přičemž maximálně zvládne elektrické Twingo rychlost 135 km/h. | Renault Twingo Z.E. Zdroj: Renault

Na především městské využití poukazuje údaj o zrychlení z nuly na 50 km/h za asi 4 vteřiny, přičemž maximálně zvládne elektrické Twingo rychlost 135 km/h. | Renault Twingo Z.E. | Zdroj: Renault

S bateriovým modulem o kapacitě 22 kWh stojí Renaultem udávaný dojezd na jedno nabití na 250 kilometrech – ovšem v případě testovacího cyklu WLTP City, výhradně zaměřeného na městský provoz. | Renault Twingo Z.E. Zdroj: Renault

S bateriovým modulem o kapacitě 22 kWh stojí Renaultem udávaný dojezd na jedno nabití na 250 kilometrech – ovšem v případě testovacího cyklu WLTP City, výhradně zaměřeného na městský provoz. | Renault Twingo Z.E. | Zdroj: Renault

V případě standardního WLTP cyklu očekávejte dojezd asi 180 kilometrů. | Renault Twingo Z.E. Zdroj: Renault

V případě standardního WLTP cyklu očekávejte dojezd asi 180 kilometrů. | Renault Twingo Z.E. | Zdroj: Renault

Nejrychleji poté baterie nabijete přes 22kW nabíječku, u níž si počkáte 63 minut. V případě slabší 11kW nabíječky jde o 2 hodiny a 10 minut. | Renault Twingo Z.E. Zdroj: Renault

Nejrychleji poté baterie nabijete přes 22kW nabíječku, u níž si počkáte 63 minut. V případě slabší 11kW nabíječky jde o 2 hodiny a 10 minut. | Renault Twingo Z.E. | Zdroj: Renault

S nabízenými Wallboxy (3,7 kW nebo 7,4 kW) potrvá nabíjení 8, respektive 4 hodiny. Čistě z domácí zásuvky (2,3 kW) pak potrvá nabití samozřejmě nejdéle, celých 13 hodin a 30 minut. | Renault Twingo Z.E. Zdroj: Renault

S nabízenými Wallboxy (3,7 kW nebo 7,4 kW) potrvá nabíjení 8, respektive 4 hodiny. Čistě z domácí zásuvky (2,3 kW) pak potrvá nabití samozřejmě nejdéle, celých 13 hodin a 30 minut. | Renault Twingo Z.E. | Zdroj: Renault

Renault dodává, že přechodem na elektrické ústrojí nebyl omezen vnitřní prostor. I objem kufru tak zůstává na původních 240 litrech, stejně jako u verze Twinga se spalovacím motorem. | Renault Twingo Z.E. Zdroj: Renault

Renault dodává, že přechodem na elektrické ústrojí nebyl omezen vnitřní prostor. I objem kufru tak zůstává na původních 240 litrech, stejně jako u verze Twinga se spalovacím motorem. | Renault Twingo Z.E. | Zdroj: Renault

Otázkou zůstává, zda se v elektrické formě vrátí Twingo na český trh. Od podzimu 2018 zde totiž model není kvůli nízkému zájmu nabízen. | Renault Twingo Z.E. Zdroj: Renault

Otázkou zůstává, zda se v elektrické formě vrátí Twingo na český trh. Od podzimu 2018 zde totiž model není kvůli nízkému zájmu nabízen. | Renault Twingo Z.E. | Zdroj: Renault

Každopádně, více informací bychom se měli dozvědět během výstavní  premiéry v Ženevě , kde se mimochodem předvede i  první elektrická Dacia . | Renault Twingo Z.E. Zdroj: Renault

Každopádně, více informací bychom se měli dozvědět během výstavní premiéry v Ženevě, kde se mimochodem předvede i první elektrická Dacia. | Renault Twingo Z.E. | Zdroj: Renault

Renault Twingo Z.E. Zdroj: Renault

Renault Twingo Z.E. | Zdroj: Renault

Renault Twingo Z.E. Zdroj: Renault

Renault Twingo Z.E. | Zdroj: Renault

Renault Twingo Z.E. Zdroj: Renault

Renault Twingo Z.E. | Zdroj: Renault

Renault Twingo Z.E. Zdroj: Renault

Renault Twingo Z.E. | Zdroj: Renault

Renault Twingo Z.E. Zdroj: Renault

Renault Twingo Z.E. | Zdroj: Renault

Renault Twingo Z.E. Zdroj: Renault

Renault Twingo Z.E. | Zdroj: Renault

Renault Twingo Z.E. Zdroj: Renault

Renault Twingo Z.E. | Zdroj: Renault

Renault Twingo Z.E. Zdroj: Renault

Renault Twingo Z.E. | Zdroj: Renault

Renault Twingo Z.E. Zdroj: Renault

Renault Twingo Z.E. | Zdroj: Renault

Renault Twingo Z.E. Zdroj: Renault

Renault Twingo Z.E. | Zdroj: Renault

Renault Twingo Z.E. Zdroj: Renault

Renault Twingo Z.E. | Zdroj: Renault

Renault Twingo Z.E. Zdroj: Renault

Renault Twingo Z.E. | Zdroj: Renault

Po stránce designu si městský hatchback udržuje vzhled modernizace z ledna 2019. Po stránce techniky je pak samozřejmě mnohé jinak, ačkoliv elektromotor najdete stále vzadu. | Renault Twingo Z.E. Zdroj: Renault
Zadní kola Twinga Z.E. tedy roztáčí elektrický motor o výkonu 82 koní (60 kW) a točivém momentu 160 N.m, který v obdobné specifikaci najdete třeba i ve  Smartu EQ ForFour . | Renault Twingo Z.E. Zdroj: Renault
Na především městské využití poukazuje údaj o zrychlení z nuly na 50 km/h za asi 4 vteřiny, přičemž maximálně zvládne elektrické Twingo rychlost 135 km/h. | Renault Twingo Z.E. Zdroj: Renault
S bateriovým modulem o kapacitě 22 kWh stojí Renaultem udávaný dojezd na jedno nabití na 250 kilometrech – ovšem v případě testovacího cyklu WLTP City, výhradně zaměřeného na městský provoz. | Renault Twingo Z.E. Zdroj: Renault
23
Fotogalerie

Nový elektrický Renault Twingo Z.E. už dává smysl. Ve městě ujede až 250 km

Malé elektromobily do města zažívají boom a jednu novinku teď představuje i Renault. Elektrickým pohonem totiž vybavil současné Twingo.

Týden před výstavní premiérou na autosalonu v Ženevě nám již Renault oficiálně ukazuje novou čistě elektrickou variantu modelu Twingo s dodatkem Z.E. Po stránce designu si městský hatchback udržuje vzhled modernizace z ledna 2019. Po stránce techniky je pak samozřejmě mnohé jinak, ačkoliv elektromotor najdete stále vzadu.

Zadní kola Twinga Z.E. tedy roztáčí elektrický motor o výkonu 82 koní (60 kW) a točivém momentu 160 N.m, který v obdobné specifikaci najdete třeba i ve Smartu EQ ForFour. Na především městské využití poukazuje údaj o zrychlení z nuly na 50 km/h za asi 4 vteřiny, přičemž maximálně zvládne elektrické Twingo rychlost 135 km/h.

S bateriovým modulem o kapacitě 22 kWh stojí Renaultem udávaný dojezd na jedno nabití na 250 kilometrech – ovšem v případě testovacího cyklu WLTP City, výhradně zaměřeného na městský provoz. V případě standardního WLTP cyklu očekávejte dojezd asi 180 kilometrů.

Nejrychleji poté baterie nabijete přes 22kW nabíječku, u níž si počkáte 63 minut. V případě slabší 11kW nabíječky jde o 2 hodiny a 10 minut. S nabízenými Wallboxy (3,7 kW nebo 7,4 kW) potrvá nabíjení 8, respektive 4 hodiny. Čistě z domácí zásuvky (2,3 kW) pak potrvá nabití samozřejmě nejdéle, celých 13 hodin a 30 minut.

Renault dodává, že přechodem na elektrické ústrojí nebyl omezen vnitřní prostor. I objem kufru tak zůstává na původních 240 litrech, stejně jako u verze Twinga se spalovacím motorem.

Otázkou zůstává, zda se v elektrické formě vrátí Twingo na český trh. Od podzimu 2018 zde totiž model není kvůli nízkému zájmu nabízen. Každopádně, více informací bychom se měli dozvědět během výstavní premiéry v Ženevě, kde se mimochodem předvede i první elektrická Dacia.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

Doporučujeme

Články odjinud