Nejlepší na tom je, že tohle není poslední projekt. M-Sport nyní spouští divizi Special Vehicles, která by podobných kreací měla přinést více.
Automobilový závodní tým M-Sport, založený v roce 1979 Malcolmem Wilsonem, je známý svou účastí ve WRC s Fordem Fiesta, který však nyní vystřídá hybridní Puma. Od roku 1996 je oficiálním týmem automobilky Ford. I přes velmi seriózní základy nás nyní tým překvapil svým novým strojem, který si postavil jen tak pro zábavu.
Jmenuje se Pandamonium a vychází z velmi populární první generace Fiatu Panda 4x4. S roztomilou Pandou ale výsledný vůz nemá mnoho společného. Základem je šasi prvního Fordu Fiesta R5. Pod kapotou je motor o objemu 1,6 litru, který produkuje výkon 224 kW (305 koní) a točivý moment 450 N.m.
Síla se přenáší na všechna kola pomocí pětistupňové sekvenční převodovky Sadev. Delší je i rozvor, který se natáhl z 2160 mm na 2480 mm. Panda se na trhu objevila v roce 1980, v M-Sport ale použili faceliftovanou verzi z devadesátek. Na první pohled zaujme širokým body kitem připomínajícím závodní vozy skupiny B.
Vůz je tak nyní širší o 36 centimetrů. O podobný rozměr se zvětšil rozchod předních i zadních kol. Celek jistý závodní klec s homologací FIA a závodníci mají k dispozici klasické skořepiny s šestibodovými bezpečnostními pásy. Pandamonium je ojedinělý projekt. Zřejmě ale není poslední, protože M-Sport zároveň oznamuje divizi Special Vehicles (MS-SV).