Aditiva GDI lze doplňovat také před každým čerpáním benzinu Foto: Archiv

Aditiva GDI lze doplňovat také před každým čerpáním benzinu | Foto: Archiv

Vstřikovače přímého plnění do spalovacího prostoru jsou vystaveny velkému množství spálené směsi a karbonu Foto: Archiv

Vstřikovače přímého plnění do spalovacího prostoru jsou vystaveny velkému množství spálené směsi a karbonu | Foto: Archiv

Výměna vstřikovačů vyjde dle vozidla na několik desítek tisíc korun Foto: Archiv

Výměna vstřikovačů vyjde dle vozidla na několik desítek tisíc korun | Foto: Archiv

Studený start je pro tvorbu karbonu nejhorší. Bohatá směs a nízká teplota tvoří pro vstřikovače velmi nepřátelskou kombinaci. Foto: Archiv

Studený start je pro tvorbu karbonu nejhorší. Bohatá směs a nízká teplota tvoří pro vstřikovače velmi nepřátelskou kombinaci. | Foto: Archiv

Nejjednodušší způsob zjištění účinnosti aditiv tvoří pozorování stavu zapalovacích svíček (vpravo palivo s aditivy) Foto: Archiv

Nejjednodušší způsob zjištění účinnosti aditiv tvoří pozorování stavu zapalovacích svíček (vpravo palivo s aditivy) | Foto: Archiv

Příznivý vliv čistících aditiv se projevuje na benzinových vstřikovačích s otvory o průměru cca 0,02 mm Foto: Archiv

Příznivý vliv čistících aditiv se projevuje na benzinových vstřikovačích s otvory o průměru cca 0,02 mm | Foto: Archiv

Přípravek Motul je určen pro zážehové motory Foto: Archiv

Přípravek Motul je určen pro zážehové motory | Foto: Archiv

 Foto: Archiv

| Foto: Archiv

 Foto: Archiv

| Foto: Archiv

Vstřikovače přímého plnění do spalovacího prostoru jsou vystaveny velkému množství spálené směsi a karbonu Foto: Archiv
Výměna vstřikovačů vyjde dle vozidla na několik desítek tisíc korun Foto: Archiv
Studený start je pro tvorbu karbonu nejhorší. Bohatá směs a nízká teplota tvoří pro vstřikovače velmi nepřátelskou kombinaci. Foto: Archiv
Nejjednodušší způsob zjištění účinnosti aditiv tvoří pozorování stavu zapalovacích svíček (vpravo palivo s aditivy) Foto: Archiv
9
Fotogalerie

Přípravu auta na zimu nepodceňujte! Lze začít vhodnou příměsí do paliva, pomáhá

Efektivní a elegantní - takové je použití špičkových aditiv nejen do PHM.

Než se zaměříme na konkrétní přísady do paliv, která si uživatel může dodávat sám v rámci čerpání pohonných hmot a zároveň významně ušetřit proti prémiovým palivům, představíme firmu Motul. Je na světovém trhu respektována již více jak 165 let pro kvalitu výrobků, mnoho inovací, široké portfolio olejů a maziv a rozsáhlou angažovanost v motorsportu.

Je rovněž známá jako specialista na syntetické oleje, neboť jako první výrobce uvedl v roce 1966 na automobilní trh polosyntetický motorový olej (Century 2100). Následně v roce 1971 dodal plně syntetický olej Century 300V. V průběhu let získala společnost zkušenosti jako oficiální dodavatel pro mnoho závodních týmů a výrobců a společně s nimi přispěla k budoucímu technologickému vývoji v oblasti motorsportu.

Motul podporuje množství týmů v mezinárodních soutěžích jako například 24 hodin Le Mans, FIA World Endurance Championship, Super GT, Blancpain Endurance Series, MotoGP, World Superbike, World MX, Endurance World Championship, Supercross, IOM TT a množství dalších.

Produkce

V současnosti Motul nabízí kompletní sortiment olejů a maziv pro vozy všech generací. Doplněn byl sortiment o řadu maziv určenou pro nejnovější motory v rámci emisních norem Euro6 i s výhledem norem Euro 7. Od roku 2017 přišla řada olejů pro hybridní motory. Novinku tvoří nabídka kompletní řady palivových aditiv s názvem Motul New Additive Range určená pro servisy i koncové uživatele.

Zejména v zimě

Blíží se velmi chladné počasí a tím pádem se u vozů nevyhneme studeným startům. Ne nadarmo se říkalo, že třetina opotřebení motoru pochází jen ze startů a zejména studených.

Mrazem je vše ztuhlé, oleji dlouho trvá, než se zahřeje, roste opotřebení i riziko oprav. Někdy i dost drahých. Dokonce i nový motor potřebuje údržbu. Platí to zejména pro moderní agregáty, protože jsou konstruované téměř na hranu technických možností a každá drobnost je může významně ohrozit. Proto není na škodu prevence. Není moc drahá, ale může Vám ušetřit spoustu starostí, nepříjemností a peněz.

Pro přímovstřikové benziny

Nebavíme se jen o vznětových motorech. Majitelé těchto motorů nemají pochybnosti, že správné používání aditiv a přístup k prevenci vozu může velmi elegantně a nízkonákladově zabezpečit správný chod motoru. Zejména pak u moderních motorů vybavených přímým vstřikem paliva a komponenty pro úpravu spalin souladu s emisní normou Euro 6C a nadcházející Euro 7 (2021).

Zbystřit by měli i všichni majitelé zážehových motorů, především s přímým vstřikováním. To už je dnes běžná a trhu nových vozidel jediná technologie. Jedná se o motory s populárním označením FSI, TFSI, GDI atd. Vstřikovač končí až ve spalovacím prostoru a přichází do nepříjemného styku se spalinami. Roušku mu jako v případě současné nákazy nasadit nemůžeme, ale lze jej před usazováním karbonu účinně chránit.

Opravdu pomáhá?

Společnost Motul celoevropsky provedla v posledních měsících řadu testů aditiv pro palivovou a olejovou sekci. Zkoušky proběhly na vozidlech se stářím 5-20 let. Samozřejmostí byl i různý nájezd, aby se prokázala účinnost aditiv nejen s ohledem na techniku motoru, ale i různý roční výkon.

Nově budou testovány čtyři druhy aditiv i na českém a slovenském trhu. Postupem času budeme informovat o tom, jak testy probíhají a co se děje v motoru, který dostává s palivem aditiva Motul. Mělo by také probíhat měření parametrů motoru a případný vývoj dalších charakteristik motoru.

Výrobce hodlá tuto zkoušku provázet různými soutěžemi a akcemi, aby se aditiva Motul dostala do povědomí široké odborné i laické veřejnosti.

Kdy, kde?

Distribuci produktů Motul zajišťuje v Česku společnost Inter Cars Česká republika, která je známá jako prodejce olejů, pneumatik, akumulátorů a příslušenství pro automobily různých značek a modelů.

Článek vyšel v aktuálním čísle časopisu Auto Profi. Můžete si ho objednat na ikiosek.cz. 

Doporučujeme

Články odjinud