12
Fotogalerie

Porsche Boxster E: čistě na elektřinu

Automobilka Porsche zveřejnila detaily ke svému novému prototypu čistého elektromobilu na základě sériové řady Boxster.

O přípravách této stavby jsme se dozvěděli již letos v lednu, ale teprve nyní, krátce po její praktické prezentaci na nedávné berlínské soutěži Michelin Bibendum, máme k dispozici také více informací a snímků. Vývoj konceptu Porsche Boxster E je součástí vládou podporovaného programu „Model Region Electro-Mobility Stuttgart“. Jde vlastně o trojici prototypů, dva z nich disponují pohonem zadních a ten zbývající pak všech čtyř kol. V tomto případě jsou nápravy poháněny dvojicí samostatných elektromotorů, jež dosahují souhrnného výkonu 241 koní (180 kW) a točivého momentu 540 Nm.

Porsche Boxster E 01.jpg Porsche Boxster E 04.jpg Porsche Boxster E 03.jpg

Pohonná jednotka vzadu sestává z motoru a převodovky (a samozřejmě příslušné elektroniky) a najdeme ji v místech, kde se u sériových vozů vyskytuje převodovka s výfukem. Jednotka vzadu je pak vestavěna do místa uvolněného demontáží palivové nádrže. Elektronika synchronizuje účinek celé soustavy a řídí distribuci točivého momentu mezi obě nápravy. Podle výrobce zrychlí Porsche Boxster E s pohonem všech kol z klidu na 100 km/h za 5,5 s a dosáhne elektronicky omezené rychlosti 200 km/h. 

Porsche Boxster E 02.jpg Porsche Boxster E 11.JPG Porsche Boxster E 12.JPG

Zbývající „zadokolky“ se od výše popsaného vozu liší prostou absencí pohonné soustavy vpředu, zadní motor dává výkon 121 koní (90 kW) a točivý moment 270 Nm, které postačí ke zrychlení z klidu na 100 km/h za 9,8 s a dosažení rychlosti 150 km/h. Všechny prototypy Porsche Boxster E jsou opatřeny akumulátorem 29 kWh zabírajícím prostor po spalovacím motoru a vážícím 341 kg. Vozům má zajistit jízdní dosah lehce přes 100 km, dobíjení z běžné zásuvky zabere 9 h.

Podle tvrzení automobilky Porsche i přes zástavbu složité elektroniky zbývá dostatek místa jak pro dvoučlennou posádku, tak pro zavazadla. Odkládací prostor vzadu zůstal nezměněn, drobnosti vměstnáte i pod přední kapotu. Všechny tři stroje jsou opatřeny akustickým systémem Active Sound Design napodobujícím zvuk konvenčního automobilu, jenž má varovat kolemjdoucí i ostatní účastníky dopravního provozu o blížícím se elektromobilu.

Porsche Boxster E 13.JPG Porsche Boxster E 07.JPG Porsche Boxster E 08.JPG
Porsche Boxster E 06.jpg Porsche Boxster E 09.JPG Porsche Boxster E 10.JPG

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud