Nové světlomety  dostaly u dražších verzí plně diodovou techniku. Dosud bylo v nabídce pouze diodové denní svícení. | Modernizovaná Škoda Fabia 2018

Nové světlomety dostaly u dražších verzí plně diodovou techniku. Dosud bylo v nabídce pouze diodové denní svícení. | Modernizovaná Škoda Fabia 2018

Přepracován byl také přední nárazník. Je více vyprofilovaný, pod předními světlomety přibyla nová ostrá linka. | Modernizovaná Škoda Fabia 2018

Přepracován byl také přední nárazník. Je více vyprofilovaný, pod předními světlomety přibyla nová ostrá linka. | Modernizovaná Škoda Fabia 2018

Vzadu se na první pohled moc změn neudálo. Svítilny dostaly diodovou techniku, světelný podpis ve tvaru písmene C jim zůstává. | Modernizovaná Škoda Fabia 2018

Vzadu se na první pohled moc změn neudálo. Svítilny dostaly diodovou techniku, světelný podpis ve tvaru písmene C jim zůstává. | Modernizovaná Škoda Fabia 2018

Snímek interiéru pochází z videa přiloženého pod článkem. Na první pohled se toho moc nezměnilo, kupříkladu infotainment si stále zachovává klasická tlačítka. | Modernizovaná Škoda Fabia 2018

Snímek interiéru pochází z videa přiloženého pod článkem. Na první pohled se toho moc nezměnilo, kupříkladu infotainment si stále zachovává klasická tlačítka. | Modernizovaná Škoda Fabia 2018

Dokonce i zadní nárazník dostal více hran. Patrné jsou zejména ve spodní části. | Modernizovaná Škoda Fabia 2018

Dokonce i zadní nárazník dostal více hran. Patrné jsou zejména ve spodní části. | Modernizovaná Škoda Fabia 2018

 | Modernizovaná Škoda Fabia 2018

| Modernizovaná Škoda Fabia 2018

 | Modernizovaná Škoda Fabia 2018

| Modernizovaná Škoda Fabia 2018

 | Modernizovaná Škoda Fabia 2018

| Modernizovaná Škoda Fabia 2018

 | Modernizovaná Škoda Fabia 2018

| Modernizovaná Škoda Fabia 2018

V porovnání se současnou verzí působí Fabia nižším a širším dojmem. Mohou za to hlavně výrazně užší světlomety. | Modernizovaná Škoda Fabia 2018

V porovnání se současnou verzí působí Fabia nižším a širším dojmem. Mohou za to hlavně výrazně užší světlomety. | Modernizovaná Škoda Fabia 2018

Škoda Fabia III před faceliftem. Poznáte rozdíl?

Škoda Fabia III před faceliftem. Poznáte rozdíl?

Takto Škoda prezentovala v roce 2014 novou Fabii. Snímky vznikaly v Portugalsku, kde proběhla i novinářská prezentace

Takto Škoda prezentovala v roce 2014 novou Fabii. Snímky vznikaly v Portugalsku, kde proběhla i novinářská prezentace

Na podzim loňského roku jsme Fabii vyzkoušeli s motorem 1.0 TSI a manuální šestistupňovou | Škoda Fabiapřevodovkou

Na podzim loňského roku jsme Fabii vyzkoušeli s motorem 1.0 TSI a manuální šestistupňovou | Škoda Fabiapřevodovkou

Jde o pohodlný, prostorný a velmi slušně jezdící vůz. Opatrně však na skleněnou střechu, jejíž vliv na jízdní vlastnosti je docela znát | Škoda Fabia

Jde o pohodlný, prostorný a velmi slušně jezdící vůz. Opatrně však na skleněnou střechu, jejíž vliv na jízdní vlastnosti je docela znát | Škoda Fabia

Přepracován byl také přední nárazník. Je více vyprofilovaný, pod předními světlomety přibyla nová ostrá linka. | Modernizovaná Škoda Fabia 2018
Vzadu se na první pohled moc změn neudálo. Svítilny dostaly diodovou techniku, světelný podpis ve tvaru písmene C jim zůstává. | Modernizovaná Škoda Fabia 2018
Snímek interiéru pochází z videa přiloženého pod článkem. Na první pohled se toho moc nezměnilo, kupříkladu infotainment si stále zachovává klasická tlačítka. | Modernizovaná Škoda Fabia 2018
Dokonce i zadní nárazník dostal více hran. Patrné jsou zejména ve spodní části. | Modernizovaná Škoda Fabia 2018
14
Fotogalerie

Nová Škoda Fabia oficiálně: Diesel je mrtev, zůstaly jen litrové tříválce

Jsou tomu tři týdny, co Škoda zveřejnila skicu modernizované Fabie. Dnes již máme k dispozici první reálné snímky vozu, který se dostane do prodeje v druhé polovině roku.

Že v případě modernizace třetí generace Fabie nepůjde o zvlášť zásadní přepracování, se dalo tušit už podle první skici, kterou Škoda Auto před pár týdny vydala jako upoutávku k ženevské premiéře vozu. Dnes, necelý měsíc před otevřením bran výstaviště Palexpo, máme k dispozici reálné snímky vozu jak v provedení hatchback, tak kombi.

Spíše než na drastické změny designu se modernizovaná Škoda Fabia zaměřuje na techniku. Přední světlomety nově využijí diodový zdroj, jsou výrazně užší a jejich spodní linie stoupá k ostřeji tvarované masce chladiče. Diody se poprvé objeví i vzadu, kde je znát snaha vyprofilovat nejenom samotné svítilny s charakteristickým světelným podpisem ve tvaru písmene C, ale také nárazník. Nově bude možné si objednat osmnáctipalcová kola, o palec větší, než tomu bylo doposud, avšak pouze pro hatchback.

Uvnitř se zapracovalo na přístrojovém štítu, dekoračních prvcích, potahových látkách čalounění sedadel, a infotainment Swing má 6,5palcový displej namísto pětipalcového. Navigační systém umí informovat o dopravní situaci v reálném čase, snímek interiéru nám zatím Škoda neposkytla, v přiložené galerii jej však přesto najdete.

Jak jsme avizovali už dříve, s naftovým motorem, konkrétně čtrnáctistovkou TDI, je konec. V nabídce zůstávají pouze zážehové tříválce MPI (44 a 55 kW) a TSI (70 a 81 kW), přičemž automatická převodovka bude volitelně dostupná pouze u nejsilnějšího agregátu. Novinkou jsou filtry pevných částic pro přeplňované verze.


Prostřednictvím této animace si můžete modernizovanou Škodu Fabia "vybalit" z krabice a prohlédnout si ji hezky dokola!

Facelift třetí generace Fabie se dále zaměřil na bezpečnost. Soubor bezpečnostních a asistenčních systémů byl rozšířen o monitorování slepého úhlu včetně detekce zezadu rychle se přibližujících vozidel na víceproudých silnicích, Rear Traffic Allert vás upozorní na možnou kolizi při couvání, a přibylo i automatické přepínání dálkových světel.

Souhrn změn uzavírá informace o rozšíření „Simply clever“ řešení. Škrabka na sníh na led, která je už tradičně schovaná pod víčkem nádrže, nově umí měřit i hloubku dezénu pneumatik. Kombi má v boční přihrádce zavazadelníku vyjímatelnou diodovou svítilnu a zadní cestující mohou mít k dispozici dva USB porty pro nabíjení externích zařízení. Ryze praktickým prvkem je oboustranný koberec do zavazadelníku.

ZOH 2018: Vše o olympijských hrách v Koreji najdete na isport.cz

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Doporučujeme

Články odjinud