Elektrifikace je silným tématem rovněž u německého Porsche. Dle nejnovějších informací tak hybridní a elektrické jednotky plánuje značka rovněž pro nejmenší sporťáky Boxster a Cayman.
Zatímco se Porsche chystá na premiéru svého prvního sériového elektromobilu Taycan a nedávno jsme se dozvěděli, že hybridní i čistě elektrické varianty se nakonec dočká i nadcházející generace SUV Macan, nyní automobilka potvrzuje, že elektrifikace se postupně rozšíří i na budoucí generaci modelů 718 Boxster a 718 Cayman.
„V tuto chvíli již máme funkční prototypy 718 s elektrickým ústrojím a mezitím pracujeme i na hybridním prototypu,“ sdělil britskému Autocaru předseda Porsche Oliver Blume. V případě hybridní techniky však zatím není jasné, zda by se jednalo plug-in či mild-hybridní variantu.
Inženýři nicméně zatím vycházejí z vývoje hybridního ústrojí, které již bylo dříve potvrzeno pro model 911. Šestiválcový boxer by tedy spoléhal na 48V hybridní síť s malým elektromotorem integrovaným do skříně nejnovější osmistupňové automatické převodovky.
Namísto šestiválcového motoru by ovšem elektromotor v Boxsteru a Caymanu pracoval se čtyřválcovým boxerem, který se ve vozech objevil v roce 2016. Zavedení hybridních variant by automobilce dále pomohlo u svých spalovacích motorů plnit nadcházející emisní normy Euro 7. Proto se rovněž s uvedením těchto variant mluví až o roce 2022.
Do té doby má už rovněž Porsche na základě interních průzkumů disponovat mnohem pokročilejší technikou elektrických pohonů a hlavně bateriových modulů, která by mnohem lépe zapadla do charakteru těchto malých sportovních modelů. Čistě elektrický Boxster/Cayman by přitom využíval novou platformu elektromobilů PPE společně vyvinutou s Audi.
Zatím ovšem nemluvíme o úplném nahrazení těchto modelů elektrickými variantami, tudíž by Boxster/Cayman v budoucnu pravděpodobně nabízel standardně mild-hybridní motorizaci s 48V sítí a jako dodatek by nabídku rozšířila i čistě elektrická varianta na zmíněné platformě PPE. Porsche se navíc kromě očividného poddání emisním normám podřizuje i poptávce na trhu. Například v Číně je o elektrická auta masivní zájem už v současnosti.
Na čistě elektrickém prototypu Boxsteru už mimochodem pracovalo Porsche v roce 2011, kdy představilo projekt Boxster E (v galerii). S tehdejší technikou dvou elektromotorů měl prototyp výkon 180 kW (245 koní) a točivý moment 540 N.m. S bateriemi o kapacitě 29 kWh činil dojezd na jedno nabití okolo 170 km.