Celosvětové prodeje Volkswagenu Tiguan raketově rostly. Celkově se prodalo 720.000 kusů, o 200.000 kusů více než loni

Celosvětové prodeje Volkswagenu Tiguan raketově rostly. Celkově se prodalo 720.000 kusů, o 200.000 kusů více než loni

Vůz je vyráběn v Německu, Číně, Mexiku, Rusku, Indii a Malajsii.

Vůz je vyráběn v Německu, Číně, Mexiku, Rusku, Indii a Malajsii.

V žebříčku neprodávanějších aut za loňský rok se Volkswagen Tiguan umístil na sedmí příčce

V žebříčku neprodávanějších aut za loňský rok se Volkswagen Tiguan umístil na sedmí příčce

Výsledek měření vypadá takto, DSG řadí tak, že to na zrychlení nepoznáte. Naměřený čas 0-100 km/h je pro Tiguan 9,6 s

Výsledek měření vypadá takto, DSG řadí tak, že to na zrychlení nepoznáte. Naměřený čas 0-100 km/h je pro Tiguan 9,6 s

A zde máme pro představu graf s několika dříve měřenými automobil. Tiguan reprezentuje červená křivka, VW Passat modrá, VW Touran zelená a Jaguar XE 20d světle modrá. Přesná čísla následují dále

A zde máme pro představu graf s několika dříve měřenými automobil. Tiguan reprezentuje červená křivka, VW Passat modrá, VW Touran zelená a Jaguar XE 20d světle modrá. Přesná čísla následují dále

Volkswagen Tiguan je osmý

Volkswagen Tiguan je osmý

Vůz je vyráběn v Německu, Číně, Mexiku, Rusku, Indii a Malajsii.
V žebříčku neprodávanějších aut za loňský rok se Volkswagen Tiguan umístil na sedmí příčce
146
Fotogalerie

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 140 kW 4Motion: Passat v provedení SUV

Pokud sháníte velmi dobře fungující SUV, nový Tiguan by vás určitě měl zajímat. Tohle auto totiž vypadá dobře, má uvnitř dost místa, je praktické a ještě k tomu skvěle jezdí.

Kapitoly článku:


Je všeobecně známo, že v dnešní době jsou auta kategorie SUV nesmírně oblíbená. Zákazníci kupují pomalu vše, co má alespoň nějaké spojení s tímto segmentem a automobilky to moc dobře ví. Vlastně je zbytečné řešit, proč to tak je a ještě více zbytečné jsou názory poukazující na nesmyslnost této koncepce pro běžný provoz. Zájemců je čím dál více a díky tomu je logicky i čím dál větší poptávka. 

Volkswagen už před lety na rostoucí poptávku zareagoval první generací modelu Tiguan. Ta si získala velkou řadu zákazníků, takže bylo jasné, že druhé vydání bude mít hodně na co navazovat. Automobilka si toho byla vědoma a na výsledku je dobře znát, že si inženýři dali záležet. Test prozatím vrcholného provedení s dieselem o výkonu 140 kW (190 k) s pohonem všech kol a sedmistupňovým automatem to ukázal více než jasně. I když bez chyby nový Tiguan není. 

S tváří VW Passat 

Všem je asi dopředu jasné, o čem nový Tiguan bude. Je to vlastně další variace na známou techniku MQB, tentokrát zabalená v karoserii SUV. Do jisté míry tak má tato novinka nemálo společného s novým Passatem. Jako kdyby to Volkswagen chtěl nějakým způsobem demonstrovat i po stránce designu, dostal Tiguan tvář převzatou právě od svého sourozence působícího ve střední třídě. 

_DSC1115.jpg_DSC1112.jpg
Tiguan designem asi nepřekvapí, ale ošklivé auto to vážně není. Oproti svému předchůdci druhá generace výrazně narostla a dostala masku ve stylu Passatu

Osobně nemohu říci, že by mě Tiguan na pohled uchvátil, je to zkrátka klasické koncernové ostře řezané auto, ale na druhou stranu se jeho design rychle neokouká. Samozřejmě pokud jste opačného názoru, přesvědčovat vás nebudu. 

K designu jen pár základních poznámek. Stejně jako u minulé generace, také u té aktuální si můžete vybrat mezi klasickou verzí a terénním provedením (v ceníku ho najdete jako Offroad Paket). To má jinak tvarovaný přední nárazník a díky tomu nabízí lepší nájezdový úhel (25,6° vs. 18,3°). Naopak pro zájemce o ryze sportovní charakter (jakkoliv to v kontextu SUV zní zvláštně) je k dispozici paket R-Line. Testovaná varianta je ta silniční a svůj vzhled vylepšovala obrovskými dvacetipalcovými koly.

_DSC1119.jpg_DSC1911.jpg_DSC1118.jpg
Verze s pohonem všech kol mají světlou výšku podvozku rovných 200 mm. Oproti předchozí generaci tak má současný Tiguan podvozek o 11 mm vyšší

Co se týká vnějších rozměrů, oproti první generaci tato druhá výrazně narostla. Na délku se protáhla o 60 mm, na šířku přerostla svého předchůdce o 33 mm a o téměř osm centimetrů se zvětšil rozvor náprav. Jediný rozměr, který je menší, je výška. 

Vzhled možná prodává, ale ty důležitější věci se jako vždy ukrývají uvnitř. Interiér si podrobněji rozebereme (včetně přesného měření) v další kapitole. 

Radosti
Výborné jízdní vlastnosti
Prostorný a variabilní interiér
Přehledná ergonomie
Komfortní podvozek (na menších než 20" kolech)
Starosti
Motoru schází elán (prozatím) vrcholné naftové jednotky
Vyšší cena
Nesmyslně schované nastavení podsvícení displejů
8  /10

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud