Pokud se vám zdá, že velké a těžké auto jako Škoda Superb potřebuje pro rozumnou dynamiku alespoň 150 koní výkonu, pak zjevně smýšlíte jinak než jeho výrobce. Česká automobilka se totiž rozhodla doplnit nabídku motorů o turbodiesel TDI o objemu pouhých 1,6 litru s výkonem 105 koní.
Slovo „doplnit” ale neříká celou pravdu. Tento motor v nabídce nahradí motor 1,9 TDi, který má svá nejlepší léta již dávno za sebou. Nebude přitom doménou pouze verze Greenline, k dispozici bude pro všechny úrovně výbavy.
Důvodem ke změně je krom jakési generační obměny pochopitelně snaha o snížení normované spotřeby a tedy i emisí CO2. Zatímco 1,6 TDI CR nabídne stejných 77 kW výkonu a až 250 Nm točivého momentu stejně jako „jedna-devítka”, kombinovaná spotřeba klesne na 6,2 litru nafty pro liftbackosedan a 6,3 litru pro kombi. Jistě hlavní hvězdou budou ale kombinované emise oxidu uhličitého okolo 130 g na 100 km jízdy.
Závěrem je třeba říci, že přímo z Mladé Boleslavi zatím nepřišla o této změně zpráva a čerpáme z tiskových materiálů britského zastoupení. Z ceníku Superbu na českém webu automobilky je ale zjevné, že i u nás bude 1,6 TDI CR pro Superb k dispozici co nevidět. Jen v momentě publikace tohoto článku svítí u této motorizace ve všech výbavových verzích cenovka 0 Kč. Cenu Superbu pro superšetřílky vám tedy zatím ani při nejlepší vůli prozradit nemůžeme.
Tip: Přečtěte si náš test Škody Octavia se stejným motorem 1,6 TDI CR.
Škoda Superb s volantem „na špatné straně” a trocha britských specifikací i cen. Na české detaily čekáme.