První generace Passatu se začala vyrábět ve Wolfsburg 14. května 1973.  „Passat patří mezi nejdůležitější a nejúspěšnější modely Volkswagenu – od jeho uvedení před 46 lety našlo v tomto voze důvěru už 30 milionů zákazníků...

První generace Passatu se začala vyrábět ve Wolfsburg 14. května 1973. „Passat patří mezi nejdůležitější a nejúspěšnější modely Volkswagenu – od jeho uvedení před 46 lety našlo v tomto voze důvěru už 30 milionů zákazníků...

 ...díky tomu je nyní Passat jednou z globálních automobilových ikon. Doma se cítí jak v Berlíně, tak třeba v Šanghaji, Sydney, Johannesburgu nebo na ulicích San Francisca,“  okomentoval výrobní milník Ralf Brandstatter, provozní ředitel Volkswagenu.

...díky tomu je nyní Passat jednou z globálních automobilových ikon. Doma se cítí jak v Berlíně, tak třeba v Šanghaji, Sydney, Johannesburgu nebo na ulicích San Francisca,“ okomentoval výrobní milník Ralf Brandstatter, provozní ředitel Volkswagenu.

Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

Na výběr bude Passat ve třech výbavových liniích – Business, Elegance a R-Line, přičemž verze Passat Alltrack a Passat GTE mají postavení samostatných modelů.

Na výběr bude Passat ve třech výbavových liniích – Business, Elegance a R-Line, přičemž verze Passat Alltrack a Passat GTE mají postavení samostatných modelů.

Vznětový motor 2.0 TDI (140 kW/190 k) je nabízen s pohonem předních i všech kol, zatímco výkonnější 2.0 TDI (176 kW/239 k) má čtyřkolku standardně.

Vznětový motor 2.0 TDI (140 kW/190 k) je nabízen s pohonem předních i všech kol, zatímco výkonnější 2.0 TDI (176 kW/239 k) má čtyřkolku standardně.

S nástupem na trh je nyní nabídka motorizací omezena na benzinové čtyřválce 2.0 TSI (140 kW/190 k) s pohonem předních kol a 2.0 TSI (200 kW/272 k) s pohonem všech kol 4Motion.

S nástupem na trh je nyní nabídka motorizací omezena na benzinové čtyřválce 2.0 TSI (140 kW/190 k) s pohonem předních kol a 2.0 TSI (200 kW/272 k) s pohonem všech kol 4Motion.

Kromě lehkých kosmetických změn si Passat hlavně polepšil technikou a výbavou uvnitř, nehledě na pozměněnou paletu motorizací. Klasicky je pak model stále nabízen s karoserií limuzíny či kombi Variant.

Kromě lehkých kosmetických změn si Passat hlavně polepšil technikou a výbavou uvnitř, nehledě na pozměněnou paletu motorizací. Klasicky je pak model stále nabízen s karoserií limuzíny či kombi Variant.

Očekávané vstupní zážehové a vznětové jednotky 1.5 TSI Evo (110 kW/150 k) a mild-hybridní 2.0 TDI Evo (110 kW/150 k) budou do nabídky zařazeny v průběhu srpna.

Očekávané vstupní zážehové a vznětové jednotky 1.5 TSI Evo (110 kW/150 k) a mild-hybridní 2.0 TDI Evo (110 kW/150 k) budou do nabídky zařazeny v průběhu srpna.

Se zmíněnou  1.5 TSI Evo  a manuální převodovkou  v nejnižší výbavě Business  má přitom Passat vyjít na  750.900 Kč . Za kombík Variant si připlatíte 27.000 Kč.

Se zmíněnou 1.5 TSI Evo a manuální převodovkou v nejnižší výbavě Business má přitom Passat vyjít na 750.900 Kč. Za kombík Variant si připlatíte 27.000 Kč.

Stejná výbava u vznětových motorizací startuje  od 815.900 Kč , a to v případě  mild-hybridu 2.0 TDI Evo . Příplatek za karoserii kombi zůstává na 27.000 Kč.

Stejná výbava u vznětových motorizací startuje od 815.900 Kč, a to v případě mild-hybridu 2.0 TDI Evo. Příplatek za karoserii kombi zůstává na 27.000 Kč.

Robustnější  Passat Alltrack  s dodatečnými plasty na karoserii či zvýšeným podvozkem je samozřejmě k mání pouze jako kombi Variant. U něj začíná cena na  1.117.900 Kč.

Robustnější Passat Alltrack s dodatečnými plasty na karoserii či zvýšeným podvozkem je samozřejmě k mání pouze jako kombi Variant. U něj začíná cena na 1.117.900 Kč.

Ještě později doplní nabídku i  plug-in hybridní Passat GTE , který kombinuje benzinový motor 1.4 TSI s elektromotorem a sadou akumulátorů pro celkový výkon 160 kW (218 koní).

Ještě později doplní nabídku i plug-in hybridní Passat GTE, který kombinuje benzinový motor 1.4 TSI s elektromotorem a sadou akumulátorů pro celkový výkon 160 kW (218 koní).

Jeho cenovka bude u karoserie limuzíny startovat na  1.126.900 Kč . Po modernizaci se verzi zvýšil čistě elektrický dojezd na 57 km (kombi 55 km).

Jeho cenovka bude u karoserie limuzíny startovat na 1.126.900 Kč. Po modernizaci se verzi zvýšil čistě elektrický dojezd na 57 km (kombi 55 km).

Co se týče výbav, nejnižší Business zajistí standardně přední i zadní LED světlomety, kůží obšitý multifunkční volant, třízónovou klimatizaci, asistenta Travel Assist Low pro částečně autonomní jízdu, infotainment s 6,5palcovým displejem, 16palcová kola (17palcová u motorů s výkonem 140 kW).

Co se týče výbav, nejnižší Business zajistí standardně přední i zadní LED světlomety, kůží obšitý multifunkční volant, třízónovou klimatizaci, asistenta Travel Assist Low pro částečně autonomní jízdu, infotainment s 6,5palcovým displejem, 16palcová kola (17palcová u motorů s výkonem 140 kW).

Nejvyšší R-Line pak tradičně propůjčí Passatu sportovnější vzhled s agresivnějšími díly na exteriéru a dalšími doplňky v interiéru...

Nejvyšší R-Line pak tradičně propůjčí Passatu sportovnější vzhled s agresivnějšími díly na exteriéru a dalšími doplňky v interiéru...

...jiné nárazníky, 18palcová kola, černá stropnice, sportovní volant s hliníkovými prvky, sportovní sedačky čalouněné kůži Nappa a další maličkosti rozšiřující základní příslušenství výbavy Elegance.

...jiné nárazníky, 18palcová kola, černá stropnice, sportovní volant s hliníkovými prvky, sportovní sedačky čalouněné kůži Nappa a další maličkosti rozšiřující základní příslušenství výbavy Elegance.

Vůz se totiž objevil v oficiálním konfigurátoru a odhalil vše, co může nabídnout. Není tajemstvím, že  největšími odběrateli vozů střední třídy jsou u nás firmy , proto nikoho nepřekvapí, že se jim importéři snaží jít na ruku. A Volkswagen na tom s Passatem není jinak.

Vůz se totiž objevil v oficiálním konfigurátoru a odhalil vše, co může nabídnout. Není tajemstvím, že největšími odběrateli vozů střední třídy jsou u nás firmy, proto nikoho nepřekvapí, že se jim importéři snaží jít na ruku. A Volkswagen na tom s Passatem není jinak.

V základu má litá 16palcová kola (pro verze s výkonem 140 kW jsou o palec větší), automatickou třízónovou klimatizaci, LED světlomety a zadní svítilny, sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče...

V základu má litá 16palcová kola (pro verze s výkonem 140 kW jsou o palec větší), automatickou třízónovou klimatizaci, LED světlomety a zadní svítilny, sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče...

 Řeč je linii Business , se kterou Passat  začíná na částce 750.900 Kč (1.5 TSI/110 kW).

Řeč je linii Business, se kterou Passat začíná na částce 750.900 Kč(1.5 TSI/110 kW).

... dále adaptivní tempomat fungující do rychlosti 210 km/h, Lane Assist, parkovací senzory vpředu i vzadu, rádio s 6,5palcovým displejem, bluetooth handfree, 2x USB-C, tříramenný multifunkční volant čalouněný kůží či sedadlo řidiče ergoComfort s elektrickým nastavením opěradla.

... dále adaptivní tempomat fungující do rychlosti 210 km/h, Lane Assist, parkovací senzory vpředu i vzadu, rádio s 6,5palcovým displejem, bluetooth handfree, 2x USB-C, tříramenný multifunkční volant čalouněný kůží či sedadlo řidiče ergoComfort s elektrickým nastavením opěradla.

Nabídka to není špatná, smířit se však musíte s tím, že budete mít vždycky pouze přední pohon,  chybí naftové BiTDI o výkonu 176 kW  a vrcholný turbobenzin o výkonu 200 kW.

Nabídka to není špatná, smířit se však musíte s tím, že budete mít vždycky pouze přední pohon, chybí naftové BiTDI o výkonu 176 kW a vrcholný turbobenzin o výkonu 200 kW.

Tyto motory seženete ve vyšší výbavě Elegance, u které ale musíte počítat  s cenou 887.900 Kč  za 1.5 TSI i z důvodu, že je možné jej kombinovat výhradně s DSG, zatímco u linie Business je standardně párován se šestistupňovým manuálem. Passat Elegance má v základu i navigaci, litá 17palcová kola, rezervu či 230V zásuvku pro zadní cestující.

Tyto motory seženete ve vyšší výbavě Elegance, u které ale musíte počítat s cenou 887.900 Kč za 1.5 TSI i z důvodu, že je možné jej kombinovat výhradně s DSG, zatímco u linie Business je standardně párován se šestistupňovým manuálem. Passat Elegance má v základu i navigaci, litá 17palcová kola, rezervu či 230V zásuvku pro zadní cestující.

Patnáctistovka TSI je základem také pro sportovněji založenou linii R-Line. Začíná na 964.900 korunách, má odlišný design nárazníků, spoustu znáčků s charakteristickým „R“, sportovní sedadla čalouněná kůží Nappa, navigaci či 18palcová kola.

Patnáctistovka TSI je základem také pro sportovněji založenou linii R-Line. Začíná na 964.900 korunách, má odlišný design nárazníků, spoustu znáčků s charakteristickým „R“, sportovní sedadla čalouněná kůží Nappa, navigaci či 18palcová kola.

Není to tak dávno, co české zastoupení Volkswagenu vydalo tiskovou zprávu  s prvními cenami modernizovaného Passatu . Tenkrát jsme neměli víc než to, co bylo psáno, dnes jsme už ale o něco chytřejší.

Není to tak dávno, co české zastoupení Volkswagenu vydalo tiskovou zprávu s prvními cenami modernizovaného Passatu. Tenkrát jsme neměli víc než to, co bylo psáno, dnes jsme už ale o něco chytřejší.

Vůbec nejdražší Passat R-Line  má čtyřválec 2.0 BiTDI/176 kW) a stojí 1.240.900 Kč . Nejvýkonnější verzí celé nabídky je dvoulitr TSI/200 kW, který v linii R-Line vychází na 1.226.900 Kč.

Vůbec nejdražší Passat R-Line má čtyřválec 2.0 BiTDI/176 kW) a stojí 1.240.900 Kč. Nejvýkonnější verzí celé nabídky je dvoulitr TSI/200 kW, který v linii R-Line vychází na 1.226.900 Kč.

Samostatnou kapitolou je  plug-in hybrid GTE , kombinující jedna-čtyřku TSI (115 kW) s elektromotorem a šestistupňovou převodovkou DSG. Kombinovaný výkon je 160 kW, nejnižší cena zase 1.126.900 Kč.

Samostatnou kapitolou je plug-in hybrid GTE, kombinující jedna-čtyřku TSI (115 kW) s elektromotorem a šestistupňovou převodovkou DSG. Kombinovaný výkon je 160 kW, nejnižší cena zase 1.126.900 Kč.

Vůz, který podle oficiálních údajů umí ujet 57 km pouze na baterie, vyjíždí na 17palcových kolech, má navigaci, třízónovou klimatizaci, bezklíčový vstup, rezervní kolo, LED světlomety a zadní svítilny, parkovací kameru, specifický design karoserie a sedadlo řidiče ergoComfort s elektricky nastavitelným opěradlem.

Vůz, který podle oficiálních údajů umí ujet 57 km pouze na baterie, vyjíždí na 17palcových kolech, má navigaci, třízónovou klimatizaci, bezklíčový vstup, rezervní kolo, LED světlomety a zadní svítilny, parkovací kameru, specifický design karoserie a sedadlo řidiče ergoComfort s elektricky nastavitelným opěradlem.

První generace Passatu se začala vyrábět ve Wolfsburg 14. května 1973.  „Passat patří mezi nejdůležitější a nejúspěšnější modely Volkswagenu – od jeho uvedení před 46 lety našlo v tomto voze důvěru už 30 milionů zákazníků...
 ...díky tomu je nyní Passat jednou z globálních automobilových ikon. Doma se cítí jak v Berlíně, tak třeba v Šanghaji, Sydney, Johannesburgu nebo na ulicích San Francisca,“  okomentoval výrobní milník Ralf Brandstatter, provozní ředitel Volkswagenu.
Volkswagen Passat
Na výběr bude Passat ve třech výbavových liniích – Business, Elegance a R-Line, přičemž verze Passat Alltrack a Passat GTE mají postavení samostatných modelů.
30
Fotogalerie

Nový VW Passat nabírá obrysy. Bude mít spoustu prostoru a pojede i na baterie

Další generace úspěšné kapitoly jménem Passat přijde v roce 2023. Radost udělá hlavně konzervativnějším motoristům.

Navzdory příchodu dalších a dalších crossoverů si Volskwagen ve své nabídce uchová vozy klasického střihu – Passat nevyjímaje. Připravovaná devátá generace se v aktuálním portfoliu značky bude muset vměstnat mezi dva silné hráče – racionální Golf a bohatýrsky pojatý Arteon. Samozřejmě využije platformu MQB, z hlediska pohonu také nelze čekat velkou divočinu. Nebudou mu chybět motory TDI ani klasické benzinové provedení, v duchu doby dostane také benzin-elektrický hybrid v několika výkonových provedeních.

Čistě elektrický pohon si Volkswagen schová pro vůz na bázi konceptu ID.Space Vizzion. Dá se čekat prodloužení rozvoru i rozchodu kol, důraz má být kladen na nekompromisní praktičnost, což by znamenalo jistou změnu u sedanu, z nějž by se mohl stát liftback. Kombi by si pak mělo zachovat strmější záď kvůli litráži. V nabídce nebude chybět dobrodružné provedení Alltrack, svižnou verzi R zřejmě nedostane.

Výroba bude probíhat v továrně v Bratislavě, kde momentálně vzniká Touareg a na níž se přesune produkce chystané nové generace Škody Superb. Původní továrna v Emdenu, kde Passat vzniká dlouhá desetiletí, přejde na výrobu elektromobilů.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud