BMW 320i  z roku 1978. Jednoduché staré BMW, které bychom chtěli vlastnit i dnes. Kousek z roku 1978 si Musk koupil ještě jako mlaďoch v roce 1994 a dal za něj tehdy v přepočtu nějakých 35 tisíc korun. Zdroj: BMW

BMW 320i z roku 1978. Jednoduché staré BMW, které bychom chtěli vlastnit i dnes. Kousek z roku 1978 si Musk koupil ještě jako mlaďoch v roce 1994 a dal za něj tehdy v přepočtu nějakých 35 tisíc korun. | Zdroj: BMW

Dvoudveřové kupé s dvoulitrem o výkonu 123 koní (92 kW) si dokonce sám opravoval v garáži. Dvouleté vlastnictví bohužel skončilo bouračkou, kterou zřejmě zavinil špatný stav vozu. Zdroj: BMW

Dvoudveřové kupé s dvoulitrem o výkonu 123 koní (92 kW) si dokonce sám opravoval v garáži. Dvouleté vlastnictví bohužel skončilo bouračkou, kterou zřejmě zavinil špatný stav vozu. | Zdroj: BMW

Když auto půjčil jednomu se zaměstnanců své první společnosti Zip2, za jízdy vozu upadlo kolo a následovala havárie. Nikomu se nic nestalo, utrpělo pouze auto, k němuž měl Musk citový vztah. Zdroj: BMW

Když auto půjčil jednomu se zaměstnanců své první společnosti Zip2, za jízdy vozu upadlo kolo a následovala havárie. Nikomu se nic nestalo, utrpělo pouze auto, k němuž měl Musk citový vztah. | Zdroj: BMW

 Jaguar E-Type Roadster  z roku 1967. Když měl Elon Musk 17 let, dostal jako dárek knihu o klasických kabrioletech a roadsterech, v níž si ihned zamiloval tvary první generace E-Typu. Zapřísáhl se tedy, že až bude moci, toto auto si jednou koupí. Zdroj: RM Sotheby´s

Jaguar E-Type Roadster z roku 1967. Když měl Elon Musk 17 let, dostal jako dárek knihu o klasických kabrioletech a roadsterech, v níž si ihned zamiloval tvary první generace E-Typu. Zapřísáhl se tedy, že až bude moci, toto auto si jednou koupí. | Zdroj: RM Sotheby´s

Informační a reklamní společnost Zip2, kterou Musk založil se svým bratrem, si vedla skvěle a proto si i Musk v 90. letech vedl finančně velmi obstojně. Jaguar E-Type si tak nakonec opravdu koupil. Zdroj: RM Sotheby´s

Informační a reklamní společnost Zip2, kterou Musk založil se svým bratrem, si vedla skvěle a proto si i Musk v 90. letech vedl finančně velmi obstojně. Jaguar E-Type si tak nakonec opravdu koupil. | Zdroj: RM Sotheby´s

Vztah se starým Jaguarem však pro Muska nebyl nejpříjemnější, v jednom rozhovoru uvedl, že jej auto neustále zrazovalo technickými problémy. Podle všeho se porouchalo už při cestě od prodejce. Zdroj: RM Sotheby´s

Vztah se starým Jaguarem však pro Muska nebyl nejpříjemnější, v jednom rozhovoru uvedl, že jej auto neustále zrazovalo technickými problémy. Podle všeho se porouchalo už při cestě od prodejce. | Zdroj: RM Sotheby´s

 McLaren F1 . Ano, Musk vlastnil i zbožňovaný supersport od McLarenu. Miloval ho doslova tak moc, že ho používal na každodenní pojížďky a najezdil s ním přes 17.000 kilometrů, což u takto unikátních vozidel nebývá časté. Zdroj: McLaren

McLaren F1. Ano, Musk vlastnil i zbožňovaný supersport od McLarenu. Miloval ho doslova tak moc, že ho používal na každodenní pojížďky a najezdil s ním přes 17.000 kilometrů, což u takto unikátních vozidel nebývá časté. | Zdroj: McLaren

I tento kousek v garáži však neskončil dobře. Když chtěl Musk v roce 2000 auto předvést kolegovi a spoluzakladateli služby PayPal Peteru Thielovi, řekl za volantem nechvalně známé „Sleduj tohle!“, šlápl na plyn a osud auta byl zpečetěn. Zdroj: McLaren

I tento kousek v garáži však neskončil dobře. Když chtěl Musk v roce 2000 auto předvést kolegovi a spoluzakladateli služby PayPal Peteru Thielovi, řekl za volantem nechvalně známé „Sleduj tohle!“, šlápl na plyn a osud auta byl zpečetěn. | Zdroj: McLaren

Při agresivní změně jízdního pruhu na silnici auto narazilo kolem o břeh silnice, nadskočilo a po dopadu se roztočilo do smyku. McLarenu se poškodilo zavěšení, prasklo okno a zničena byla i část karoserie. Největší jobovka? Auto podle všeho nebylo pojištěno. Zdroj: McLaren

Při agresivní změně jízdního pruhu na silnici auto narazilo kolem o břeh silnice, nadskočilo a po dopadu se roztočilo do smyku. McLarenu se poškodilo zavěšení, prasklo okno a zničena byla i část karoserie. Největší jobovka? Auto podle všeho nebylo pojištěno. | Zdroj: McLaren

 Hamann BMW M5 . Být dnes potkán v pekelně rychlém vytuněném sedanu od BMW, to by Elonu Muskovi a automobilce Tesla na reputaci zrovna nepřidalo. BMW M5 od firmy Hamann však Musk vlastnil v roce 2007, dávno předtím, než byla Tesla tolik populární. Zdroj: Hamann

Hamann BMW M5. Být dnes potkán v pekelně rychlém vytuněném sedanu od BMW, to by Elonu Muskovi a automobilce Tesla na reputaci zrovna nepřidalo. BMW M5 od firmy Hamann však Musk vlastnil v roce 2007, dávno předtím, než byla Tesla tolik populární. | Zdroj: Hamann

Německý úpravce si pohrál jak se vzhledem, tak s vnitřnostmi. Pětilitrový atmosférický desetiválec uměl produkovat o 60 koní (44 kW) a 54 N.m více, než v sériové podobě. Výkon M5 tak byl na konečných 567 koních (417 kW) a 574 N.m točivého momentu. Zdroj: Hamann

Německý úpravce si pohrál jak se vzhledem, tak s vnitřnostmi. Pětilitrový atmosférický desetiválec uměl produkovat o 60 koní (44 kW) a 54 N.m více, než v sériové podobě. Výkon M5 tak byl na konečných 567 koních (417 kW) a 574 N.m točivého momentu. | Zdroj: Hamann

Společně s McLarenem F1 bylo tohle BMW jedno z nejrychlejších aut, které kdy Musk vlastnil. Úpravce totiž odstranil i omezovač rychlosti, normálně nastavený na 250 km/h, a BMW tak dokázalo upalovat až 320 km/h. Zdroj: Hamann

Společně s McLarenem F1 bylo tohle BMW jedno z nejrychlejších aut, které kdy Musk vlastnil. Úpravce totiž odstranil i omezovač rychlosti, normálně nastavený na 250 km/h, a BMW tak dokázalo upalovat až 320 km/h. | Zdroj: Hamann

 Porsche 911 Turbo . V období kolem roku 2007 Musk vlastnil i nejrychlejší Porsche v nabídce německé značky. Přitom i toto auto bylo předmětem jeho pohledu na elektromobily. Zdroj: Porsche

Porsche 911 Turbo. V období kolem roku 2007 Musk vlastnil i nejrychlejší Porsche v nabídce německé značky. Přitom i toto auto bylo předmětem jeho pohledu na elektromobily. | Zdroj: Porsche

Muskovi totiž všichni říkali, že výroba praktického, ekonomického elektromobilu je cestou vpřed. On však argumentoval tím, že technologie prozatím levnou cenu neumožňuje a ošklivou elektrickou krabici by nikdo nechtěl řídit, natož on sám. Zdroj: Porsche

Muskovi totiž všichni říkali, že výroba praktického, ekonomického elektromobilu je cestou vpřed. On však argumentoval tím, že technologie prozatím levnou cenu neumožňuje a ošklivou elektrickou krabici by nikdo nechtěl řídit, natož on sám. | Zdroj: Porsche

Původní myšlenka o elektrickém sporťáku tak pocházela přímo od Muskova Porsche. Vůz podobné kategorie by si prý dokázal představit jako elektromobil a taky by ho rád řídil. A jak už víme, v roce 2008 přišla Tesla se svou prvotinou, sporťákem Roadster. Zdroj: Porsche

Původní myšlenka o elektrickém sporťáku tak pocházela přímo od Muskova Porsche. Vůz podobné kategorie by si prý dokázal představit jako elektromobil a taky by ho rád řídil. A jak už víme, v roce 2008 přišla Tesla se svou prvotinou, sporťákem Roadster. | Zdroj: Porsche

 Audi Q7 . Dokonce i čistou energií poháněný Elon Musk vlastnil velké SUV se spalovacím motorem. Trochu příhodně ho však negativa Q7 inspirovala k vytvoření jistého prvku na Tesle Model X. Zdroj: Audi

Audi Q7. Dokonce i čistou energií poháněný Elon Musk vlastnil velké SUV se spalovacím motorem. Trochu příhodně ho však negativa Q7 inspirovala k vytvoření jistého prvku na Tesle Model X. | Zdroj: Audi

Musk si stěžoval, že masivní dveře Q7 se špatně otevírají v těsných prostorech a na třetí řadu sedaček se cestující dostanou až po nutném sklopení druhé řady. Zdroj: Audi

Musk si stěžoval, že masivní dveře Q7 se špatně otevírají v těsných prostorech a na třetí řadu sedaček se cestující dostanou až po nutném sklopení druhé řady. | Zdroj: Audi

Takzvané „sokolí dveře“ na Modelu X, tak měly tento problém u velkých SUV vyřešit. Druha řada dveří u Modelu X se tak otevírá vzhůru i s částí střechy, čímž se zvětšuje prostor pro nástup a také se snižuje vzdálenost dveří od okolí při otevírání. Zdroj: Audi

Takzvané „sokolí dveře“ na Modelu X, tak měly tento problém u velkých SUV vyřešit. Druha řada dveří u Modelu X se tak otevírá vzhůru i s částí střechy, čímž se zvětšuje prostor pro nástup a také se snižuje vzdálenost dveří od okolí při otevírání. | Zdroj: Audi

 Lotus Esprit . Ne jen tak ledajaký Lotus Esprit si Musk pořídil v roce 2013. Jednalo se totiž o zapomenutou verzi Espritu z bondovky „Špion, který mě miloval“, jež se ve filmu uměla přeměnit na ponorku. Zdroj: Lotus

Lotus Esprit. Ne jen tak ledajaký Lotus Esprit si Musk pořídil v roce 2013. Jednalo se totiž o zapomenutou verzi Espritu z bondovky „Špion, který mě miloval“, jež se ve filmu uměla přeměnit na ponorku. | Zdroj: Lotus

Lotus ve tvaru ponorky byl vydražen za v přepočtu 20 milionů korun. Musk si auto koupil z čistého sentimentu, kdy ještě jako malý v Jihoafrické republice sledoval právě staré bondovky. Zdroj: Lotus

Lotus ve tvaru ponorky byl vydražen za v přepočtu 20 milionů korun. Musk si auto koupil z čistého sentimentu, kdy ještě jako malý v Jihoafrické republice sledoval právě staré bondovky. | Zdroj: Lotus

Musk byl údajně zklamán, že se auto doopravdy neumí transformovat v ponorku a zpět na auto. Proto má v plánu vůz jednou vybavit elektromotory Tesla a auto vážně zprovoznit, tak jak bylo prezentováno ve filmu. Zdroj: Lotus

Musk byl údajně zklamán, že se auto doopravdy neumí transformovat v ponorku a zpět na auto. Proto má v plánu vůz jednou vybavit elektromotory Tesla a auto vážně zprovoznit, tak jak bylo prezentováno ve filmu. | Zdroj: Lotus

Dvoudveřové kupé s dvoulitrem o výkonu 123 koní (92 kW) si dokonce sám opravoval v garáži. Dvouleté vlastnictví bohužel skončilo bouračkou, kterou zřejmě zavinil špatný stav vozu. Zdroj: BMW
Když auto půjčil jednomu se zaměstnanců své první společnosti Zip2, za jízdy vozu upadlo kolo a následovala havárie. Nikomu se nic nestalo, utrpělo pouze auto, k němuž měl Musk citový vztah. Zdroj: BMW
 Jaguar E-Type Roadster  z roku 1967. Když měl Elon Musk 17 let, dostal jako dárek knihu o klasických kabrioletech a roadsterech, v níž si ihned zamiloval tvary první generace E-Typu. Zapřísáhl se tedy, že až bude moci, toto auto si jednou koupí. Zdroj: RM Sotheby´s
Informační a reklamní společnost Zip2, kterou Musk založil se svým bratrem, si vedla skvěle a proto si i Musk v 90. letech vedl finančně velmi obstojně. Jaguar E-Type si tak nakonec opravdu koupil. Zdroj: RM Sotheby´s
21
Fotogalerie

Jaká auta vlastnil Elon Musk? Šéf Tesly měl i McLaren F1, ten však skončil bídně

Elon Musk a petrolhead? Koukněte do galerie a uvidíte, že i šéf Tesly měl vždycky slabost pro benzin…

Někdo by si možná pomyslel, že šéf dnes světově známé značky elektromobilů musí být odjakživa naprostý odpůrce klasického spalovacího motoru. To je však omyl, předtím než Elon Musk uviděl příležitost na poli elektrifikace, vlastnil hned několik skvělých řidičských aut spalujících starý dobrý benzin.

Představa, že je Elon Musk zapáleným ekologem, který chce co nejdříve vidět zánik spalovacích motorů, je z určité části mylná. Musk jakožto spoluzakladatel a generální ředitel Tesly samozřejmě vidí v elektřině budoucnost, ale uvnitř je možná ještě pořád klasickým automobilovým nadšencem. Auta má prý rád od útlého věku.

Šestačtyřicetiletý magnát původem z Jihoafrické republiky si za svůj život prošel mnoha podniky. Jako byznysmen a chytrý investor se osvědčil v řadě projektů, jejichž úspěch mu přinesl pořádný zisk. Nakouknutí do seznamu vozidel, které Musk vlastnil, však dokazuje, že současný propagátor „čisté“ energie uměl a snad stále umí ocenit kvalitní design a techniku ostatních automobilek.

Rychlá německá limuzína, starý klasický roadster nebo jeden z nejlepších supersportů planety, takové pozoruhodnosti v garáži Muska, který dnes jezdí hlavně vlastní Teslou, by mnozí nečekali. Více se už dozvíte v naší galerii...

Tesla

Tesla Motors je společnost z kalifornského Silicon Valley, která se specializuje výhradně na výrobu elektromobilů.

Kromě vlastních modelů Tesla spolupracuje na vývoji automobilů s elektrickým pohonem také s jinými automobilkami a firmami.

Tesla Model S • Tesla Model 3 • Tesla Model X • Tesla Model Y • Tesla Cybertruck

Doporučujeme

Články odjinud