Na Autodrom Most, jeden z nejznámějších českých okruhů, v uplynulých dnech vyrazila těžká stavební technika. Zdroj: Autodrom Most

Na Autodrom Most, jeden z nejznámějších českých okruhů, v uplynulých dnech vyrazila těžká stavební technika. | Zdroj: Autodrom Most

Nešlo však o nějaký zvrácený závod, ale o důležité stavební úpravy, které okruh připravily na závodní víkend mistrovství světa superbiků, které do České republiky zavítá o víkendu 6. až 8. srpna. Zdroj: Autodrom Most

Nešlo však o nějaký zvrácený závod, ale o důležité stavební úpravy, které okruh připravily na závodní víkend mistrovství světa superbiků, které do České republiky zavítá o víkendu 6. až 8. srpna. | Zdroj: Autodrom Most

Investice do úprav si vyžádala více než 15 milionů korun. Zdroj: Autodrom Most

Investice do úprav si vyžádala více než 15 milionů korun. | Zdroj: Autodrom Most

„Po rozhodnutí uspořádat ve spolupráci s Automotoklubem Most tento závod jsme po konzultaci s komisaři Mezinárodní federace motocyklistů FIM přistoupili k zásadním zásahům do prostoru závodního okruhu tak, aby byl maximálně bezpečný pro jezdce i diváky,“ uvedl sportovní ředitel společnosti Autodrom Most Jindřich Hrneček. Zdroj: Autodrom Most

„Po rozhodnutí uspořádat ve spolupráci s Automotoklubem Most tento závod jsme po konzultaci s komisaři Mezinárodní federace motocyklistů FIM přistoupili k zásadním zásahům do prostoru závodního okruhu tak, aby byl maximálně bezpečný pro jezdce i diváky,“ uvedl sportovní ředitel společnosti Autodrom Most Jindřich Hrneček. | Zdroj: Autodrom Most

Na cílové rovince, v úseku zhruba dvou set metrů, bylo nutné vyfrézováním vyrovnat nerovnosti v podélné ose dráhy. Na rozšíření únikových zón pak bylo potřeba 4500 tun kačírku, což znamenalo zhruba 150 plně naložených náklaďáků.  Zdroj: Autodrom Most

Na cílové rovince, v úseku zhruba dvou set metrů, bylo nutné vyfrézováním vyrovnat nerovnosti v podélné ose dráhy. Na rozšíření únikových zón pak bylo potřeba 4500 tun kačírku, což znamenalo zhruba 150 plně naložených náklaďáků.  | Zdroj: Autodrom Most

Nákladní auta se na okruhu střídala ve dvacetiminutových intervalech a vše přesunutí materiálu se muselo vejít do pěti dnů. Vedle navážení kačírku bylo nutné přemístit zhruba 5000 tun hlíny a zeminy. Zdroj: Autodrom Most

Nákladní auta se na okruhu střídala ve dvacetiminutových intervalech a vše přesunutí materiálu se muselo vejít do pěti dnů. Vedle navážení kačírku bylo nutné přemístit zhruba 5000 tun hlíny a zeminy. | Zdroj: Autodrom Most

Jízdní profil dráhy zůstal takřka beze změn. Jiná je teď třeba úniková zóna v předposlední zatáčce. „Z dřívější klesající tendence zóny se stala zóna úniková, která má pozitivní sklon kolem pěti procent. To zajistí, že zóna je nyní mnohem efektivnější... Zdroj: Autodrom Most

Jízdní profil dráhy zůstal takřka beze změn. Jiná je teď třeba úniková zóna v předposlední zatáčce. „Z dřívější klesající tendence zóny se stala zóna úniková, která má pozitivní sklon kolem pěti procent. To zajistí, že zóna je nyní mnohem efektivnější... | Zdroj: Autodrom Most

...Tímto zásahem zmizela i původní asfaltová cesta, která se v minulosti používala například pro vjezd účastníků cyklistického Závodu míru. Náročné práce se podařilo zvládnout za pomoci místních dodavatelů za jeden týden, což je heroický výkon,“ popsal Jindřich Hrneček. Zdroj: Autodrom Most

...Tímto zásahem zmizela i původní asfaltová cesta, která se v minulosti používala například pro vjezd účastníků cyklistického Závodu míru. Náročné práce se podařilo zvládnout za pomoci místních dodavatelů za jeden týden, což je heroický výkon,“ popsal Jindřich Hrneček. | Zdroj: Autodrom Most

Pro větší bezpečnost se pak na okruh instalovaly pěnové vaky italské výroby s homologací FIM v celkové délce 550 metrů. V okolí dráhy pak vznikne ještě 22 nových výřezů pro případné odtažení havarovaných motocyklů. Zdroj: Autodrom Most

Pro větší bezpečnost se pak na okruh instalovaly pěnové vaky italské výroby s homologací FIM v celkové délce 550 metrů. V okolí dráhy pak vznikne ještě 22 nových výřezů pro případné odtažení havarovaných motocyklů. | Zdroj: Autodrom Most

Obrubníky podél trati, startovní rošt a cílovou čáru pak čeká nátěr novou homologovanou kontrastní barvou. Zdroj: Autodrom Most

Obrubníky podél trati, startovní rošt a cílovou čáru pak čeká nátěr novou homologovanou kontrastní barvou. | Zdroj: Autodrom Most

Nešlo však o nějaký zvrácený závod, ale o důležité stavební úpravy, které okruh připravily na závodní víkend mistrovství světa superbiků, které do České republiky zavítá o víkendu 6. až 8. srpna. Zdroj: Autodrom Most
Investice do úprav si vyžádala více než 15 milionů korun. Zdroj: Autodrom Most
„Po rozhodnutí uspořádat ve spolupráci s Automotoklubem Most tento závod jsme po konzultaci s komisaři Mezinárodní federace motocyklistů FIM přistoupili k zásadním zásahům do prostoru závodního okruhu tak, aby byl maximálně bezpečný pro jezdce i diváky,“ uvedl sportovní ředitel společnosti Autodrom Most Jindřich Hrneček. Zdroj: Autodrom Most
Na cílové rovince, v úseku zhruba dvou set metrů, bylo nutné vyfrézováním vyrovnat nerovnosti v podélné ose dráhy. Na rozšíření únikových zón pak bylo potřeba 4500 tun kačírku, což znamenalo zhruba 150 plně naložených náklaďáků.  Zdroj: Autodrom Most
10
Fotogalerie

Na Autodrom Most najela těžká technika. Úpravy kvůli superbikům stály 15 milionů

Český závodní okruh Autodrom Most přivítá letos vůbec poprvé šampionát superbiků. Neobešlo se to tedy bez dodatečných úprav.

Na Autodrom Most, jeden z nejznámějších českých okruhů, v uplynulých dnech vyrazila těžká stavební technika. Nešlo však o nějaký zvrácený závod, ale o důležité stavební úpravy, které okruh připravily na závodní víkend mistrovství světa superbiků, které do České republiky zavítá o víkendu 6. až 8. srpna.

Investice do úprav si vyžádala více než 15 milionů korun. „Po rozhodnutí uspořádat ve spolupráci s Automotoklubem Most tento závod jsme po konzultaci s komisaři Mezinárodní federace motocyklistů FIM přistoupili k zásadním zásahům do prostoru závodního okruhu tak, aby byl maximálně bezpečný pro jezdce i diváky,“ uvedl sportovní ředitel společnosti Autodrom Most Jindřich Hrneček.

Na cílové rovince, v úseku zhruba dvou set metrů, bylo nutné vyfrézováním vyrovnat nerovnosti v podélné ose dráhy. Na rozšíření únikových zón pak bylo potřeba 4500 tun kačírku, což znamenalo zhruba 150 plně naložených náklaďáků. Nákladní auta se na okruhu střídala ve dvacetiminutových intervalech a vše přesunutí materiálu se muselo vejít do pěti dnů. Vedle navážení kačírku bylo nutné přemístit zhruba 5000 tun hlíny a zeminy.

Jízdní profil dráhy zůstal takřka beze změn. Jiná je teď třeba úniková zóna v předposlední zatáčce. „Z dřívější klesající tendence zóny se stala zóna úniková, která má pozitivní sklon kolem pěti procent. To zajistí, že zóna je nyní mnohem efektivnější. Tímto zásahem zmizela i původní asfaltová cesta, která se v minulosti používala například pro vjezd účastníků cyklistického Závodu míru. Náročné práce se podařilo zvládnout za pomoci místních dodavatelů za jeden týden, což je heroický výkon,“ popsal Jindřich Hrneček.

Pro větší bezpečnost se pak na okruh instalovaly pěnové vaky italské výroby s homologací FIM v celkové délce 550 metrů. V okolí dráhy pak vznikne ještě 22 nových výřezů pro případné odtažení havarovaných motocyklů. Obrubníky podél trati, startovní rošt a cílovou čáru pak čeká nátěr novou homologovanou kontrastní barvou.

Rozšíření se dočká i technické vybavení trati. Počet časosměrných smyček se rozšíří ze sedmi na deset. Ze dvou na čtyři se zvýšil také počet mezičasů. So hledem na měření maximální rychlosti superbiků se změnila i tato technika.

Doporučujeme

Články odjinud