Největší sedan od BMW přichází pro modelový rok 2010 s novými verzemi. Krom nového dieselu a M paketu dojde i na pohon 4x4.
Nová „sedmička“, jež stále patří k nováčkům na našich silnicích, se zatím ze strany zákazníků setkává s velmi příjemnou odezvou. BMW hodlá její pozici dále podpořit představením několika dalších variant.
Bude k nim patřit nejsilnější naftové provedení 740d, jež se na evropské trhy dostane letos na podzim. Půjde o vůbec první aplikaci tohoto nového řadového šestiválce z řady TwinPower, jenž disponuje přímým vstřikováním a dvěma turbodmychadly. Oproti konvenci, kdy často bývá objem motoru zakódován v označení modelu, nebo se sobě obě hodnoty alespoň blíží, má tato jednotka zdvihový objem rovné tři litry a nejde tedy o nic jiného než motor známý pod zkratkou 35d, jehož novou verzi jsme vám krátce představili již v průběhu tohoto týdne.
V „sedmičce“ bude dosahovat výkonu 306 koní (225 kW) a točivého momentu 600 Nm, jenž bude k dispozici v rozmezí 1 500 až 2 500 ot./min. To vozu BMW 740d zajistí zrychlení z 0 na 100 km/h již za 6,3 s a dosažení nejvyšší, elektronicky omezené rychlosti 250 km/h. Pokud ale nevyužijete ani jednu těchto možností, odvděčí se vám kombinovanou spotřebou 6,9 l/100 km.
Stávající typ 730d s kombinovanou spotřebou 6,8 l/100 km zůstává v nabídce i nadále, pro modelový rok 2010 však bude doplněn novým filtrem pevných částic BluePerformance. Díky němu bude plnit emisní normu EU6, jež v Evropě začne platit až v roce 2014.
V nabídce pro největší sedan BMW se nově objeví elektronicky řízený pohon všech kol BMW xDrive, známý ve své podstatě i z jiných modelů značky. Zprvu bude k dispozici pro typ 750i v kombinaci s oběma rozvory náprav, záhy se však má rozšířit i na další motorizace. Srdcem systému xDrive je elektronicky řízená vícelamelová spojka, díky níž řídicí jednotka přerozděluje výkon na nápravy podle aktuálních podmínek. Systém bere v potaz také natočení předních kol, za normálních okolností posílá točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60, až 80 % může jít na zadní nápravu při prudké jízdě zatáčkou, po srovnání kol se poměr vrací do standardního režimu.
BMW 7 M Sport Packet
Ještě koncem loňského roku se proslýchalo, že BMW připravuje čtyřdvéřové kupé situované nad BMW 7 modelového roku 2009. V rámci tuhnoucí globální krize se však manažeři rozhodli, že by zavedení tohoto drahého typu byl velký risk. Místo toho se konstruktéři zaměřili na stávající sedmičku, jejich úsilí vyvrcholilo představením sportovního M paketu, jenž bude k dispozici pro veškeré varianty BMW 7 a jehož první snímky unikly BMW již včera.
Zvenčí modifikované vozy poznáte podle ostřejších linií a agresivnějšího vzhledu, uvnitř pak podle řadicí páky, volantu a pedálů s legendárními symboly BMW M. V kombinaci s tímto paketem si může zákazník připlatit za speciální lak Carbon Black Metallic. Lité ráfky s pěticí dvojitých paprsků mohou mít průměr 19, nebo 20 palců. Součástí paketu je také systém Dynamic Drive. Tradiční M paket se nyní dodává i pro modelové řady 1, 3, 5 a X5.