Legendární 911 od Porsche se dočká nové generace, Audi testuje otevřené TT RS, svět pozná zelený sporťák Beira ad.
Nová generace Porsche 911 je na obzoru
Zajímavé fotografie přicházejí z Německa. Objektem na nich není nic jiného, než nová generace Porsche 911, která dostane označení 998. Ta nahradí současný model v roku 2011.
Některá média označily testovaný vůz za verzi Turbo, můžeme ale s klidným svědomím říci, že jde o některé z provedení Carrera. Vstupy vzduchu před zadními koly jsou totiž jen imitace, stejně tak jako výrazné maskování klasického menšího spoileru.
Při porovnaní se současným modelem, přední světlomety jsou posazeny víc svisle a boční zrcátka jsou umístěna na boku dveří a ne v rohu okna. Nenechejte se zmást zadními svítilnami, které jsou pouze dočasné. U motorizací by dle dosavadních informací mělo zůstat vše při starém, počítá se s velkým zájmem o dvouspojkovou převodovku PDK.
Foto © Automedia
Porsche 911 verze 998 zachyceno při testech
Beira V8: zelený sporťák
Breira V8 je sportovní automobil z dílen Breckland Technology. Jde o dvoumístný vůz, který sdílí podvozkovou platformu Kappa od General Motors – tomu používá například také Pontiac Solstice, Saturn Sky nebo Opel GT. Špionážním fotografům se podařilo zachytit připravovaný vůz přímo při jeho stavbě.
Již v nadpisu jste ji jistě všimli dva protiklady. Zelený sporťák s osmiválcem? Divná myšlenka. Breira má totiž pod kapotou osmiválec LS2 s objemem 6 litrů – ano, je to motor z Corvette. Motor je naladěn na něco málo pod 400 koní, no jeho zajímavostí je použité palivo – nelije se totiž do něj benzín, ale zkapalněný ropný plyn (LPG). To má za následek snížení provozních nákladů a také emisí.
Motor je spojen s šestistupňovou převodovkou a jeho výkon se přenáší na zadní kola. Ačkoli je podvozková platforma zachována bez změn, u Brecklandu se zaměřili na odpružení a systém řízení. Velká pozornost byla věnována výběru tlumičů, pružin i stabilizátorů.
O zastavení se budou starat výkonné brzdy, na všech čtyřech s vrtanými kotouči o průměru 325 mm, vpředu s šestipístkovými třmeny, vzadu se pak nacházejí pístky čtyři. Velkým přínosem má být použití lehkých kompozitných materiálů na karoserii, namísto klasických ocelových. To výrazně sníží hmotnost vozu.
Ani uvnitř na tom nebude Breira V8 vůbec špatně – nalezneme zde klimatizaci, dvojici airbagů, sedačky v kombinaci kůže / Alcantara, 7“ display zábavního a navigačního systému, který obsahuje 30 GB pevný disk, DVD přehrávač, připojení Bluetooth nebo vstup pro iPod. Za příplatek bude k dispozici také kamera pro couvání s výstupem na již zmiňovaný display. První vozy by měly být k dispozici počátkem příštího roku.
Foto © Automedia
Beira V8 v přípravách
Lexus RX facelift: maskován jen vzdáleností
Audi TT RS: s pětiválcem i bez střechy
Vánoce se pomalu blíží, finanční krize dělá své, ale testovací centra automobilek nepolevují. V Ingolstadtu tomu není jinak a zde můžete vidět první snímky Audi TT RS, nyní však v provedení Cabrio.
Audi si od něj slibuje mnoho a cílem nebude nic jiného než Porsche Boxster S. Cena TT by se po uvedení v roce 2009 měla pohybovat na úrovni 50 tisíc Eur. Pod kapotou vozu se objeví stejný turbodmychadly přeplňovaný řadový pětiválec jako u Coupé, tedy s objemem 2,5 litru a výkonem kolem 350 koní.
Výkon motoru se bude přenášet na všechna čtyři kola a standardně bude dodávána šestistupňová manuální převodovka - dvouspojkové DSG bude k dispozici za příplatek. Za samozřejmost můžeme považovat velká kola, chromová zpětná zrcátka, agresivní nárazníky nebo výkonné brzdy. Důležité ale je, kolik zábavy tahle verze (včetně Coupé) pobere, protože novější Audi ní nikdy nepřekypovaly. Ale předsudky pryč, vše ukáže až reálná zkušenost.
Foto © Automedia
Audi TT RS Roadster
Mini Cooper S Cabrio: ostře i bez střechy
Nový Cooper Cabrio byl oficiálně představen tento týden, Mini tím ale pro následující rok poslední slovo určitě neřeklo. Na sezonu totiž připravuje i jeho ostřejší provedení Cooper S.
O pohodu vevnitř se bude starat, jak jinak, než plátěná střecha s různými odstíny – to aby se co nejlépe hodila k barvám karoserie. Dle neoficiálních informací se zapracovalo také na tuhosti karoserie, aby se eliminovaly vibrace a kroucení. Tak dobré jako u hatchbacku to jistě nebude, ale každá snaha se cení.
Pod kapotou vozu zůstane motor 1,6 Turbo, který vyvinulo BMW spolu s PSA. Jeho výkon je 128 kW/175 k a standardně bude na přední kola přenášen přes šestistupňovou manuální převodovku. Cooper S Cabrio se oficiálně představí veřejnosti na jaře příštího roku.
Foto © Automedia
Mini Cooper S Cabrio při testech