Kromě částečného pohledu na sériovou dodávku ID.Buzz nám VW ukazuje i plány na poli autonomní jízdy.
Volkswagen nám poskytuje o něco bližší pohled na produkční elektrickou dodávku ID.Buzz. Po konceptu s dodatkem Cargo z roku 2018 teď předvádí v rámci veletrhu mobility IAA v Mnichově již testovací prototyp AD, který automobilce pomáhá s vývojem pokročilých technologií autonomního řízení.
Prototyp si tedy navzdory maskování udržuje základní tvary i rozlišitelnou masku původního konceptu ID.Buzz (a jeho užitkové verze Cargo), nelze však přehlédnout nespočet senzorů a kamer na vozu. VW ve spolupráci se společností Argo AI zmiňuje, že prototyp dokáže detekovat provoz na silnici až 400 metrů před sebou.
Nepřehlédnutelný je na střeše LIDAR skener, který vozu zajišťuje 360stupňový rozhled a doplňuje ho dalších šest menších skenerů, 11 radarových panelů a další kamery i mikrofony. Software vozidla pak dokáže předpovídat pohyby chodců, cyklistů i řidičů aut na silnici a příhodně tomu upravovat pohyb dodávky v provozu.
Jan Mička, Daniel Fuglevič
VW plánuje využití autonomní dodávky pro komerční přepravní služby už v roce 2025. Do akce má nejprve nastoupit v Hamburku u společnosti pro sdílenou dopravu MOIA, kterou koncern VW vlastní. Bez pokročilých autonomních funkcí se má nicméně sériová verze ID.Buzz v užitkové i civilní verzi představit někdy příští rok.