15
Fotogalerie

Volvo a dieselový hybrid? Výroba začne do tří let

Volvo včera oznámilo, že ještě letos v létě začne s praktickými zkouškami svých hybridních prototypů. Budou dieselové a „plug-in”.

Už jsme si zvykli, že se nyní zvláště ty automobilky, jejichž budoucnost je dosti nejistá, doslova předhánějí v nových projektech. Ale je to zřejmě dobře, alespoň vývojoví pracovníci neustrnou, nebudou si připouštět smutné vyhlídky a zároveň sami udělají něco pro aktivní odpor vůči pohnuté době.

Volvo nyní oznámilo, že již v půli letošního roku vyjedou do evropských ulic jeho první tři prototypy s hybridním pohonem, jež budou vycházet z řady V70. Sériová výroba vozů s tímto systémem by se pak měla rozběhnout až v roce 2012.

Volvo Hybrid 01.jpg Volvo Hybrid 02.jpg Volvo Hybrid 03.jpg

Nový prototyp je zatím posledním krokem Volva v jeho kampani s titulem DRIVe Towards Zero. Její povaha je tedy jasná, měla by směřovat k zcela ekologickému provozu bez škodlivých emisí. Zároveň se jedná o další krok ve spolupráci se švédskou energetickou spolenčostí Vattenfall, s níž má Volvo smlouvu o společném vývoji hybridních i plně elektrických systémů. Vloni se k tomuto úsilí připojil i Saab. Obě automobilky od té doby představily své hybridní prototypy C30, resp. 9-X BioHybrid.

Všechny tři prototypy mají za úkol sbírat informace a podněty ze strany běžných zákazníků a přizpůsobit jim fungování celé soustavy. Naproti tomu Vattenfall si vzal na starosti testování různých druhů rychlonabíjení v domácích podmínkách a nové typy „tankovacích stanic“ na ulicích. Vozy jež roku 2012 naběhnou do výroby budou mít ještě jednodušší a ekologicky méně kamarádský systém s velkým podílem práce ze strany spalovacího motoru, ale představené prototypy by měly prošlápnout cestu hybridním systémům nové generace, jež budou ušity přímo na tělo potřebám zákazníků.

Volvo Hybrid 04.jpg Volvo Hybrid 05.jpg Volvo Hybrid 06.jpg
Volvo Hybrid 07.jpg Volvo Hybrid 08.jpg Volvo Hybrid 09.jpg

Abychom nezapomněli. Volvo se v otázce výběru spalovacího motoru poněkud odchýlili od trendů a zvolili pro pohon generátoru elektrické energie vznětovou jednotku, čímž by měl být provoz celé soustavy ještě hospodárnější v porovnání s konkurencí ze strany Toyoty Prius nebo Chevroletu Volt. Navíc by mělo jít o tzv. plug-in hybridy, tedy akumulátory bude možné nabíjet i z jiného zdroje elektrické energie, čímž by (alespoň na nějaký čas jízdy) byly emise přímo vypouštěné vozem zcela nulové Žádné zásadní detaily o chystaném systému ale publikovány nebyly.

Volvo je známo svým příkladným přístupem k ekologii a bezpečnosti, ale jeho hybridy se v prodejích jen tak neobjeví. Situace Volva totiž zůstává špatná a prodeje stále neutěšeně klesají, proto musí automobilka pro své nové modely najít dostatečně silný tržní segment.

Volvo Hybrid 10.jpg Volvo Hybrid 11.jpg Volvo Hybrid 12.jpg
Volvo Hybrid 13.jpg Volvo Hybrid 14.jpg Volvo Hybrid 15.jpg
Volvo V70 Hybrid

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

Doporučujeme

Články odjinud