49
Fotogalerie

Mazda 6: nová generace ve všech detailech (+ 49x foto)

Všechna tabu padla: máme pro vás kompletní představení nové Mazdy 6 s technickými podrobnostmi a spoustou kvalitních fotografií.

Kapitoly článku:


Citelný posun

Zcela nová, v pořadí třetí Mazda 6 připravená pro modelový rok 2013 (podle některých pramenů 2014) patří jistě k nejvýznamnějším novinkám letošní sezóny, a to alespoň v rámci evropské střední třídy. Postupné odhalování detailů pro vás průběžně sledujeme, na začátku tohoto měsíce jsme vám například nabídli první celkový pohled na profil Mazdy 6 kombi, kde také najdete přehled dosud uniklých obrázků a informací.

Mazda 6 2013 (10).jpgMazda 6 2013 (6).jpgMazda 6 2013 (8).jpg
Mazda 6: třetí generace v plné parádě

Nyní se Mazda 6 stává skutečností a horkou novinkou. Svoji výstavní premiéru si odbude na nadcházejícím autosalonu v Moskvě, který startuje již s posledním dnem tohoto měsíce, a my vám nyní můžeme nabídnout technické informace, snímky a specifikace, které se však zatím vztahují k vozům určeným ruskému trhu (jde zejména o parametry motorů a převodných ústrojí), nicméně lze předpokládat, že pro evropské trhy se příliš lišit nebudou.

Nyní lze již s jistotou říci, že nová Mazda 6 je produkční (a pochopitelně poněkud kultivovanější) verzí koncepční studie Mazda Takeri prezentované vloni na autosalonu v Tokiu. Vyznačuje se novým značkovým stylistickým jazykem „KODO – Soul of Motion“ a kompletní škálou mechanických prvků Mazda SKYACTIV

Mazda 6 2013 (13).jpgMazda 6 2013 (15).jpgMazda 6 2013 (14).jpg
Zvláště z určitých pohledů je vliv konceptu Takeri obzvláště patrný

Kromě celkových pohledů na vozy s karoserií sedan se nyní můžeme vůbec poprvé podívat také do interiéru. Jeho design je podstatně méně extravagantní a rozšafně elegantní než povrch karoserie, přesto mu nelze upřít dojem jisté exkluzivity, kterou nová Mazda 6 svého předchůdce zřetelně překonává hned o několik koňských délek.

Mazda 6 2013 (26).jpgMazda 6 2013 (27).jpgMazda 6 2013 (28).jpg
Několik detailů pro dokreslení celkového dojmu

Podle tvrzení automobilky Mazda jsou všechny části interiéru, jichž se řidič a ostatní pasažéři často dotýkají, vyrobeny z na dotek příjemných, měkkých materiálů, což se týká nejen dveřních výplní v okolí loketních opěrek, ale také dílů středové konzole. Cestující vpředu budou mít k dispozici o 20 mm větší šířku v oblasti ramen, zatímco vzadu bude o 37 mm více místa pro nohy a sedadla tam mají mít o 20 mm delší sedáky a o 33 mm vyšší opěráky. 

Větší a hospodárnější

Nová „šestka“ bude o poznání větší než stávající generace, a to již kvůli rozvoru, který je s délkou 2 830 mm o plných 105 mm delší než dosud. Sedan má být 4 865 mm dlouhý, 1 840 mm široký a 1 450 mm vysoký. Přední kola byla v pozici vůči patě sloupku A posunuta o 100 mm vpřed, což citelně zkrátilo přední převis karoserie a zároveň prodloužilo obytnou část obestavěného prostoru. Zavazadlový prostor s objemem 483 l v základním uspořádání má o 32 mm širší vstupní otvor než u dosavadní verze.

Mazda 6 2013 (32).jpgMazda 6 2013 (33).jpgMazda 6 2013 (34).jpgMazda 6 2013 (35).jpgMazda 6 2013 (36).jpgMazda 6 2013 (37).jpg
Interiér působí decentním, ale hodnotným dojmem

Struktura karoserie náležící do sady postupů SKYACTIV vyniká rozsáhlým použitím prvků vyrobených z vysokopevnostní oceli, což na jedné straně snižuje celkovou hmotnost (u sedanů se má pohybovat ve velmi zajímavě působícím rozmezí 1 340 až 1 410 kg) a na straně druhé zvyšuje tuhost v krutu zhruba o 30 % v porovnání se stávající Mazdou 6. V předu najdeme obligátní modifikované závěsy se vzpěrami McPherson a elektrický posilovač řízení uchycený přímo na tyči řízení, vzadu pak víceprvkové závěsy. Celá sestava má z vozu dělat „auto pro řidiče“.

Na ruském trhu Mazda 6 vyjede s dvojicí zážehových čtyřválců SKYACTIV-G. Základní jednotka 2,0 l má dosahovat výkonu 150 koní (110 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 210 Nm při 4 000 ot./min., silnější agregát s objemem 2,5 l nabídne výkon 192 koní (141 kW) při 5 700 ot./min. a točivý moment vrcholící hodnotou 256 Nm při 3 250 ot./min. Oba motory budou standardně opatřeny soustavou „i-stop“ (tj. start/stop) a bude je možno kombinovat s šestistupňovými převodovkami s manuálním, nebo automatickým řazením. Průměrná spotřeba se bude pohybovat od 5,9 do 6,4 l/100 km.

Mazda 6 2013 (39).jpgMazda 6 2013 (40).jpgMazda 6 2013 (41).jpgMazda 6 2013 (42).jpgMazda 6 2013 (43).jpgMazda 6 2013 (44).jpgMazda 6 2013 (45).jpgMazda 6 2013 (46).jpgMazda 6 2013 (48).jpg
Recept SKYACTIV zasahuje většinu komponent vozu

Výkonnější z obou motorů bude vůbec prvním motorem značky Mazda s regenerativním brzděním i-ELOOP, jež při brzdění motorem nabíjí kondenzátor, z nějž pak lze napájet palubní systémy a nezatěžovat tím pohonnou jednotku. Mazda 6 v provedení určeném pro evropské trhy (včetně kombiverze Station Wagon) oslaví svoji premiéru již v Paříži a prodávat se začne ještě před koncem tohoto roku.

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud