Už základní varianta Fordu Ka, dnes už ikonického vozu z roku 1996, patřila k nejlépe jezdícím minivozům na trhu. Sportovnější verze StreetKa a SportKa k tomu dostaly ještě upravené přední zavěšení.

Už základní varianta Fordu Ka, dnes už ikonického vozu z roku 1996, patřila k nejlépe jezdícím minivozům na trhu. Sportovnější verze StreetKa a SportKa k tomu dostaly ještě upravené přední zavěšení.

Od základních káček se lišil také silnějším motorem. Poháněla jej benzinová šestnáctistovka Zetec s výkonem 93 koní. Ta vyžaduje snad jen pravidelný olejový servis, jinak funguje bezchybně.

Od základních káček se lišil také silnějším motorem. Poháněla jej benzinová šestnáctistovka Zetec s výkonem 93 koní. Ta vyžaduje snad jen pravidelný olejový servis, jinak funguje bezchybně.

Největším strašákem je potom koroze. Ta už poslala na vrakoviště většinu standardních Fordů Ka. StreetKa jí ale naštěstí vzdoruje podstatně lépe, za což možná může i to, že na každodenní jízdu se úplně nehodí.

Největším strašákem je potom koroze. Ta už poslala na vrakoviště většinu standardních Fordů Ka. StreetKa jí ale naštěstí vzdoruje podstatně lépe, za což možná může i to, že na každodenní jízdu se úplně nehodí.

Hvězdná stálice Mazda MX-5 rozhodně nemůže v našem výběru chybět! Se sty tisíci v ruce se zaměřte na hledání druhé generace označované jako NB. Mazda beze zbytku dostává pověsti o spolehlivosti japonské techniky. Pokud ji někdo celý život nezanedbával a nehonil po okruzích, fungují motory většinou precizně i po letech.

Hvězdná stálice Mazda MX-5 rozhodně nemůže v našem výběru chybět! Se sty tisíci v ruce se zaměřte na hledání druhé generace označované jako NB. Mazda beze zbytku dostává pověsti o spolehlivosti japonské techniky. Pokud ji někdo celý život nezanedbával a nehonil po okruzích, fungují motory většinou precizně i po letech.

Fanouškovská základna v ČR je silná, pokud nebude konkrétní vůz znát, můžete se alespoň obrátit na některého ze specialistů s žádostí o prověření slabých míst. U některých kusů totiž v minulosti došlo k selhávání ojničních ložisek, pravidelným a nikoliv drahým problémem jsou také odcházející cívky.

Fanouškovská základna v ČR je silná, pokud nebude konkrétní vůz znát, můžete se alespoň obrátit na některého ze specialistů s žádostí o prověření slabých míst. U některých kusů totiž v minulosti došlo k selhávání ojničních ložisek, pravidelným a nikoliv drahým problémem jsou také odcházející cívky.

Největší slabinou první i druhé generace Mazdy MX-5 zůstává koroze. Ta trápí především zadní blatníky a prahy.

Největší slabinou první i druhé generace Mazdy MX-5 zůstává koroze. Ta trápí především zadní blatníky a prahy.

Mercedes se skládací střechou za sto tisíc korun bude největší bazarovou divočinou našeho výběru. Ono je to logické: samotná střecha je riziko, Mercedesy z přelomu tisíciletí rezivěly a i zbytek techniky tohoto přelomového kupé-kabria je jednoduše komplikovanější.

Mercedes se skládací střechou za sto tisíc korun bude největší bazarovou divočinou našeho výběru. Ono je to logické: samotná střecha je riziko, Mercedesy z přelomu tisíciletí rezivěly a i zbytek techniky tohoto přelomového kupé-kabria je jednoduše komplikovanější.

Co je na SLK přelomového? Vzpomeňte, vždyť právě tento model v roce 1996 oživil myšlenku na kupé s pevnou skládací střechou. Kupujícího ojetiny by ale mělo zajímat, že pod zdařilou karoserií se skrývá mechanický základ soudobého „céčka“ W202.

Co je na SLK přelomového? Vzpomeňte, vždyť právě tento model v roce 1996 oživil myšlenku na kupé s pevnou skládací střechou. Kupujícího ojetiny by ale mělo zajímat, že pod zdařilou karoserií se skrývá mechanický základ soudobého „céčka“ W202.

Nejlepší volbou budou spíše čtyřválcové verze s kompresorem. Těm ale občas odejde jeho spínání a jsou také náchylnější na prasklé svody. Občas na trhu najdete i šestiválec dodávaný do pozdějších verzí, ten ale bude vyžadovat dražší údržbu a už je o něco choulostivější.

Nejlepší volbou budou spíše čtyřválcové verze s kompresorem. Těm ale občas odejde jeho spínání a jsou také náchylnější na prasklé svody. Občas na trhu najdete i šestiválec dodávaný do pozdějších verzí, ten ale bude vyžadovat dražší údržbu a už je o něco choulostivější.

Trochu stranou zájmu vždy stál Opel Tigra TwinTop, který se vyráběl mezi roky 2004 a 2009. Skládací střechu mu dodala francouzská společnost Heuliez, zbytek je ale obyčejný Opel Corsa.

Trochu stranou zájmu vždy stál Opel Tigra TwinTop, který se vyráběl mezi roky 2004 a 2009. Skládací střechu mu dodala francouzská společnost Heuliez, zbytek je ale obyčejný Opel Corsa.

Především přední náprava na českých nerovnostech zrovna nevyniká životností, je ale rozebíratelná a opravitelná za solidní ceny. Horší je to s nabídkou motorů. Je to trochu hledání jednookého krále mezi slepými. Rovnou zapomeňte na problematický diesel 1.3 CDTi. K charakteru auta se nehodí a cena údržby může být vysoká.

Především přední náprava na českých nerovnostech zrovna nevyniká životností, je ale rozebíratelná a opravitelná za solidní ceny. Horší je to s nabídkou motorů. Je to trochu hledání jednookého krále mezi slepými. Rovnou zapomeňte na problematický diesel 1.3 CDTi. K charakteru auta se nehodí a cena údržby může být vysoká.

Nejrozšířenější je motor 1.4 Twinport. Jenže se mu často natahují rozvodové řetězy, odcházejí mu venitly EGR a zlobí i odvzdušnění klikové hřídele. Nejlepší asi bude okrajová osmnáctistovka s výkonem 92 kW. I ta ale občas trpí na rozličné závady senzorů.

Nejrozšířenější je motor 1.4 Twinport. Jenže se mu často natahují rozvodové řetězy, odcházejí mu venitly EGR a zlobí i odvzdušnění klikové hřídele. Nejlepší asi bude okrajová osmnáctistovka s výkonem 92 kW. I ta ale občas trpí na rozličné závady senzorů.

Moc se o tom nemluví, ale francouzská automobilka je jedním z průkopníků vozidel s pevnou skládací střechou. Ostatně elektrický (!) systém skládání dostal už model 401 Eclipses v roce 1934. Druhým takovým milníkem nejen v historii Peugeotu byl model 206 CC.

Moc se o tom nemluví, ale francouzská automobilka je jedním z průkopníků vozidel s pevnou skládací střechou. Ostatně elektrický (!) systém skládání dostal už model 401 Eclipses v roce 1934. Druhým takovým milníkem nejen v historii Peugeotu byl model 206 CC.

Zatímco základní Peugeot 206 lze považovat za velmi líbivý, u verze CC je zadní část značně disproporční. Při zachování dvou nouzových sedaček to asi nešlo jinak. Důležitější možná bude informace, že samotný mechanizmus většinou i po letech funguje!

Zatímco základní Peugeot 206 lze považovat za velmi líbivý, u verze CC je zadní část značně disproporční. Při zachování dvou nouzových sedaček to asi nešlo jinak. Důležitější možná bude informace, že samotný mechanizmus většinou i po letech funguje!

Na bazarovém trhu dnes naleznete v podstatě jen dvě pohonné jednotky: 1.6 16V a 2.0 16V. Doporučujeme spíše ten první, dvoulitr míval sklony k nadměrné spotřebě oleje. I šestnáctistovka ale umí mezi výměnami výrazně usrkávat mazivo, stojí za tím většinou vadná gufera ventilů.

Na bazarovém trhu dnes naleznete v podstatě jen dvě pohonné jednotky: 1.6 16V a 2.0 16V. Doporučujeme spíše ten první, dvoulitr míval sklony k nadměrné spotřebě oleje. I šestnáctistovka ale umí mezi výměnami výrazně usrkávat mazivo, stojí za tím většinou vadná gufera ventilů.

Od základních káček se lišil také silnějším motorem. Poháněla jej benzinová šestnáctistovka Zetec s výkonem 93 koní. Ta vyžaduje snad jen pravidelný olejový servis, jinak funguje bezchybně.
Největším strašákem je potom koroze. Ta už poslala na vrakoviště většinu standardních Fordů Ka. StreetKa jí ale naštěstí vzdoruje podstatně lépe, za což možná může i to, že na každodenní jízdu se úplně nehodí.
Hvězdná stálice Mazda MX-5 rozhodně nemůže v našem výběru chybět! Se sty tisíci v ruce se zaměřte na hledání druhé generace označované jako NB. Mazda beze zbytku dostává pověsti o spolehlivosti japonské techniky. Pokud ji někdo celý život nezanedbával a nehonil po okruzích, fungují motory většinou precizně i po letech.
Fanouškovská základna v ČR je silná, pokud nebude konkrétní vůz znát, můžete se alespoň obrátit na některého ze specialistů s žádostí o prověření slabých míst. U některých kusů totiž v minulosti došlo k selhávání ojničních ložisek, pravidelným a nikoliv drahým problémem jsou také odcházející cívky.
15
Fotogalerie

Hledáte kabriolet do 100.000 Kč? Těchto 5 by vás mohlo zajímat

Přemýšlíte, jak zhmotnit svůj letní sen? Stačí k tomu sto tisíc a pár našich rad.

V parném létě se člověk snadno nechá unést k představám, jaké by to bylo proplouvat krajinou se staženou střechou. Nabídka ojetých kabrioletů je přitom rok od roku silnější.

Funkční exemplář dnes snadno seženete i za ceny od padesáti tisíc korun. My si ale dnes stanovili laťku na dvojnásobnou výši. A hledali jsme auta, která potěší, zároveň ale nebudou příliš stará a nezruinují vás při první návštěvě servisu. Tady jsou.

Ford StreetKa (2002 – 2005)

Už základní varianta Fordu Ka, dnes už ikonického vozu z roku 1996, patřila k nejlépe jezdícím minivozům na trhu. Sportovnější verze StreetKa a SportKa k tomu dostaly ještě upravené přední zavěšení. Právě prvním jménem se označuje malý kabriolet, který Ford vyráběl od roku 2002. Model s dosti odlišným vnějším vzhledem se vyráběl v dílnách Pininfariny a dostal jednoduchou ručně sklopnou plátěnou střechu.

Od základních káček se lišil také silnějším motorem. Poháněla jej benzinová šestnáctistovka Zetec s výkonem 93 koní. Ta vyžaduje snad jen pravidelný olejový servis, jinak funguje bezchybně. V podstatě zná jen dvě nijak zásadní závady: vadné cívky (300 Kč/kus) a lambda sondu (asi 900 Kč). Po letech také zkontrolujte, v jakém stavu se dochovala olejová vana, která umí proreznout.

Jinak funguje malý Ford velmi spolehlivě. Drobnými pihami jsou ale občas stávkující ovladače dálkového centrálního zamykání, nebo selhávající ventilátory.

Největším strašákem je potom koroze. Ta už poslala na vrakoviště většinu standardních Fordů Ka. StreetKa jí ale naštěstí vzdoruje podstatně lépe, za což možná může i to, že na každodenní jízdu se úplně nehodí. Důkladná prohlídka na zvedáku by proto i tady měla být standardem.

1_1.jpg1_2.jpg1_3.jpg

Pokračování 2 / 6

Mazda MX-5 NB (1998 – 2005)

Hvězdná stálice Mazda MX-5 rozhodně nemůže v našem výběru chybět! Kombinaci minimální hmotnosti, přesného řízení, slušně tuhé karoserie a dostatečných výkonů si během třicetileté produkce zamiloval už více milion majitelů. A samozřejmě nemalým lákadlem je i elegantní vzhled a jízda se staženou střechou.

Se sty tisíci v ruce se zaměřte na hledání druhé generace označované jako NB. Mazda beze zbytku dostává pověsti o spolehlivosti japonské techniky. Pokud ji někdo celý život nezanedbával a nehonil po okruzích, fungují motory většinou precizně i po letech. Proto hledejte především kusy s jasnou (nejen) servisní historií.

Fanouškovská základna v ČR je silná, pokud nebude konkrétní vůz znát, můžete se alespoň obrátit na některého ze specialistů s žádostí o prověření slabých míst. U některých kusů totiž v minulosti došlo k selhávání ojničních ložisek, pravidelným a nikoliv drahým problémem jsou také odcházející cívky.

Motory byly v nabídce dva: šestnáctistovka a osmnáctistovka. Žádanější je silnější motor, zejména proto, že většina kusů byla vybavena diferenciálem Torsen s omezenou svorností.

Největší slabinou první i druhé generace Mazdy MX-5 zůstává koroze. Ta trápí především zadní blatníky a prahy.

2_1.jpeg.jpg2_2.jpeg.jpg2_3.jpg

 

Pokračování 3 / 6

Mercedes SLK R170 (1996 – 2004)

Mercedes se skládací střechou za sto tisíc korun bude největší bazarovou divočinou našeho výběru. Ono je to logické: samotná střecha je riziko, Mercedesy z přelomu tisíciletí rezivěly a i zbytek techniky tohoto přelomového kupé-kabria je jednoduše komplikovanější.

Co je na SLK přelomového? Vzpomeňte, vždyť právě tento model v roce 1996 oživil myšlenku na kupé s pevnou skládací střechou. Kupujícího ojetiny by ale mělo zajímat, že pod zdařilou karoserií se skrývá mechanický základ soudobého „céčka“ W202.

A jeho technika byla skutečně bohatě dimenzovaná! V podstatně méně vytěžovaném SLK proto většinou dožila do dnešních dnů bez úhony. Nejrozšířenější pohonnou jednotkou jsou benzinové dvoulitry. Ten atmosferický sice neohromí zátahem, i se základním servisem je ale prakticky k neutahání.

Nejlepší volbou budou spíše čtyřválcové verze s kompresorem. Těm ale občas odejde jeho spínání a jsou také náchylnější na prasklé svody. Občas na trhu najdete i šestiválec dodávaný do pozdějších verzí, ten ale bude vyžadovat dražší údržbu a už je o něco choulostivější.

Při výběru se zaměřte na stav manuálních převodovek. Často je odešle do věčných lovišť nedostatek maziva. Zlobí také spínací skříňky. Extrémní pozornost věnujte mechanizmu střechy. Opravy jsou logicky velmi drahé.

Samozřejmostí musí být precizní prohlídka karoserie a její preventivní ošetření. Tato trojcípá hvězda skutečně umí zrezivět před očima.

3_1.jpg3_2.jpeg.jpg3_3.jpeg.jpg

 

Pokračování 4 / 6

Opel Tigra TwinTop (2004 – 2009)

Trochu stranou zájmu vždy stál Opel Tigra TwinTop, který se vyráběl mezi roky 2004 a 2009. Skládací střechu mu dodala francouzská společnost Heuliez, zbytek je ale obyčejný Opel Corsa.

Především přední náprava na českých nerovnostech zrovna nevyniká životností, je ale rozebíratelná a opravitelná za solidní ceny. Horší je to s nabídkou motorů. Je to trochu hledání jednookého krále mezi slepými. Rovnou zapomeňte na problematický diesel 1.3 CDTi. K charakteru auta se nehodí a cena údržby může být vysoká.

Nejrozšířenější je motor 1.4 Twinport. Jenže se mu často natahují rozvodové řetězy, odcházejí mu venitly EGR a zlobí i odvzdušnění klikové hřídele. Nejlepší asi bude okrajová osmnáctistovka s výkonem 92 kW. I ta ale občas trpí na rozličné závady senzorů.

Tigra také častěji vykazuje závady elektroniky. Zlobí třeba displeje, u některých vozů dokonce hrozilo riziko požáru jednotky ABS.

Dobrou zprávou je, že i zde funguje relativně bez problémů stahovací střecha. I když vrtochy v elektronice se vyskytují i zde. Díly naštěstí nestojí likvidační částky. A na poměry třídy auto i docela hezky jezdí.

4_1.jpeg.jpg4_2.jpeg.jpg4_3.jpg

 

Pokračování 5 / 6

Peugeot 206 CC (2000 – 2008)

Moc se o tom nemluví, ale francouzská automobilka je jedním z průkopníků vozidel s pevnou skládací střechou. Ostatně elektrický (!) systém skládání dostal už model 401 Eclipses v roce 1934. Druhým takovým milníkem nejen v historii Peugeotu byl model 206 CC. Ten v roce 2000 přinesl možnosti plechové stahovací střechy do kategorie malých vozů. Zároveň se stal jedním z nejlevnějších kabrioletů na trhu.

Zatímco základní Peugeot 206 lze považovat za velmi líbivý, u verze CC je zadní část značně disproporční. Při zachování dvou nouzových sedaček to asi nešlo jinak. Důležitější možná bude informace, že samotný mechanizmus většinou i po letech funguje! Přesto jej ale při případné koupi důkladně prověřte. Vše musí fungovat stoprocentně, jinak dejte ruce pryč! Náhradní díly ještě sehnat lze, s kvalifikovaným servisem to ale bude na našem území oříšek.

Zbytek auta pak těží ze všeobecné rozšířenosti modelu 206. Přední náprava si sice trochu liší, ale díly seženete. Zadní náprava nesmí mít kola do „A“, jinak si vyžádá repasi. Ta se ale dnes dělá výměnným způsobem a bez problému ji seženete za pět tisíc. Ani karoserie 206 není imunní vůči korozi.

Na bazarovém trhu dnes naleznete v podstatě jen dvě pohonné jednotky: 1.6 16V a 2.0 16V. Doporučujeme spíše ten první, dvoulitr míval sklony k nadměrné spotřebě oleje. I šestnáctistovka ale umí mezi výměnami výrazně usrkávat mazivo, stojí za tím většinou vadná gufera ventilů.

5_1.jpg5_2.jpg5_3.jpg

 

Pokračování 6 / 6

Verdikt

Už se sty tisíci v ruce lze sehnat zajímavý vůz se shrnovací střechou. Možná to nebude vysněné Porsche nebo BMW, pocit z jízdy v otevřeném voze ale stojí za to i v kousku s mnohem plebejštějšími kořeny.

Není totiž žádným tajemstvím, že ceny zachovalých starých aut zvučnějších značek strmě stoupají na ceně. Třeba BMW 3 se shrnovací střechou v alespoň trochu použitelném stavu dnes za sto tisíc neseženete.

I u levnějších aut se ale při koupi neopomeňte na důkladnou prohlídku. Teď nemáme na mysli jen prověření běžných komponent, ale především stavu střechy. Vezměte auto do myčky a vyzkoušejte, jestli do něj nezatéká. Pokud je střecha elektrická, vyzkoušejte, jestli chodí hladce a nenechte se odbýt. Opravy by se mohly pořádně prodražit.

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Doporučujeme

Články odjinud