Osmá generace Hondy Accord je symfonií ty, kteří nechtějí jen jezdit, ale také se svézt. Není rozhodně bez chyb, má malý kufr a v dnešní době elektronických serepetiček může působit poněkud spartánsky, nicméně jde o dokonale fungující originál. A čerstvý facelift jen přidává na jeho kvalitách.
Kapitoly článku:
- Útokem na Evropu, S úpravami pro rok 2012, Osvěžení také v útrobách
- Ve znamení efektivity, Nabídka verzí, Výbava pro každého
- Zkoušený vůz, Vzhůru na palubu, dálky volají…, Smutný pohled do kufru
- Za volantem, Skvělý motor, Stroj na zážitky
- A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
- Fotogalerie
Útokem na Evropu
Na začátku 90. let si Honda uvědomovala, že chce-li být cenově konkurenceschopná na evropském trhu, musí své vozy začít vyrábět přímo v Evropě. Prvním modelem vyráběným od roku 1992 v továrně v britském Swindonu byl Accord páté generace v podobě čtyřdveřového sedanu. Na evropských trzích byl doplněn ještě variantami kombi a kupé, které se však dovážely z továren v USA.
Pro Hondu to znamenalo další krok vpřed, Accordy ale již tehdy patřily k respektovaným představitelům střední třídy, kteří osloví především svým sportovním akcentem. Tento punc neztrácejí ani s aktuální, v pořadí již osmou generací.
Honda Accord Tourer s posledním faceliftem dále nabyla na osobitosti
S povděkem je třeba kvitovat rovněž skutečnost, že se vždy jednalo o stroje, jejichž „sportovnost“ byla v rovnováze s ostatními parametry včetně nároků na komfort, spolehlivost a prostornost. Accordy u nás přesto nikdy nepatřily k „tuctovkám“, a důvodů k tomuto jevu byla celá řada.
Ne každého oslovoval nekonvenční design, jiné odrazovala vyšší cena vozů i náhradních dílů (společná japonským značkám, ale nejen těm), dalším prostě chyběla odvaha sáhnout po něčem „jiném“ či možnost náležitě svůj vůz „vyzdobit“ příplatkovou výbavou.
A tyto skutečnosti jsou společné prakticky všem generacím Accordu. V „ojetinách“ jsme vám dosud nabídli podrobné testy vozů 5. generace (2,0i LS) a 6. generace (2,0i VTEC ES aut.), generaci sedmou ve své původní, předfaceliftované podobě jsme vám představili v testech naftového kombíku Tourer a sedanu se zážehovým motorem 2,4 l.
S úpravami pro rok 2012
Aktuální Honda Accord se nejprve objevila na frankfurtském autosalonu v roce 2007 coby studie Honda Accord Tourer Concept a sériové provedení následovalo na autosalonu v Ženevě v roce 2008. Vloni Accord VIII prošel důkladným faceliftem, který kromě decentních retuší karoserie a interiéru přinesl především nové prvky moderní výbavy, které Accordu umožňují držet krok s dobou.
U obou verzí, sedan i Toureru, jsou na první pohled viditelné kosmetické změny předních světlometů a nárazníků. Světlomety mají čistší a ostřejší rysy a původně oranžové ukazatele směru jsou nyní v čirém provedení. U vyšších úrovní výbavy jsou nyní použity b-xenonové HID světlomety s funkcí přisvětlení zatáček samostatnými lampami umístěnými poněkud bizarně v bocích hlavních svítilen (!).
Maska chladiče má mohutné chromované příčky, s blýštivými ozdobami to ale designéři naštěstí nijak nepřeháněli
Úpravy se dotkly i masky chladiče s mohutnějšími chromovanými příčkami. Novinky v exteriéru završují tři nové barvy karoserie – stříbrná Alabaster Silver, šedá Graphite Lustre a modrá Celestial Blue Pearl.
Osvěžení také v útrobách
U většiny úrovní výbavy byly použity nové materiály čalounění sedadel a výplní dveří, které kabině dodávají novou atmosféru. Pro verzi Type S je standardně nabízeno polokožené čalounění sedadel v tmavě šedém provedení a černé čalounění stropu, které tuto výbavu odlišuje od ostatních. Dekorace imitací kovu na páce ruční brzdy, kulise řadicí páky, volantu, panelech dveří a středové konzole má nyní tmavší odstín, který lépe ladí s novými textilními materiály v interiéru.
Přední bi-xenonová světla mají po stranách zvláštně působící zdroje pro nasvětlování zatáček
Vylepšení stěžejního dieselového motoru 2,2 i-DTEC mělo za cíl především snížit vnitřní ztráty se zaměřením na zlepšení spotřeby paliva a emisí, přičemž výkon 150 koní (110 kW) i točivý moment 350 Nm zůstaly po dlouhých letech beze změn. Výsledkem těchto změn je pokles emisí CO2 o 9 g/km u sedanu se šestistupňovou manuální převodovkou a o 11 g/km u verze s automatickou převodovkou.
Pozměněno bylo proudění vzduchu pod vozem
Kromě těchto vnitřních změn ke snížení přispěly také nové aerodynamické prvky na spodku vozidla tvořené větším předním spoilerem, krytem podlahy a krytem zadní nápravy. Konstruktéři Hondy se zaměřili také na snížení ztrát způsobených třením v kolech a pneumatikách. Všechny vozy Accord jsou proto nově vybaveny ložisky kol s nižším třením a pneumatikami s omezeným valivým odporem.
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E