Když si firma upravující luxusní a sportovní auta vezme do parády starý Trabant, dopadne to například takhle. Překvapivě docela vkusně.
Legenda jménem Trabant byla vždy definicí levného, dostupného vozítka a dodnes je symbolem motoristické historie Východního Německa. Se svou duroplastovou karoserií a vybydleným interiérem byl Trabant na samotném dnu automobilové hierarchie. Bulharský úpravce Vilner Garage se ovšem nyní pokusil zažitý status jednoho exempláře alespoň částečně posunout o třídu výš.
Dílna, která se normálně specializuje na exteriérové i interiérové úpravy především sportovních a luxusních aut, si totiž vzala na popud jednoho zákazníka do parády jeho Trabant 1.1 z roku 1990 a jeden z posledních kousků této legendy v několika směrech modernizovala pro komfortnější využití na dnešních silnicích.
Když začneme u prvotního dojmu, vylepšený „Trabi“ zaujme hlavně novými LED světlomety, novou plastovou maskou i nárazníky a po celé karoserii a rovněž na plechových kolech se objevuje motiv polstrování využitého v interiéru a čísla 21 – majitelova oblíbeného čísla.
Vilner Garage se však nejvíce činili právě v interiéru, který je vyveden v kombinaci látkového polstrování s károvaným vzorem a krémové, respektive černé kůže. Stejnou kombinaci najdete napříč celou kabinou od výplní dveří, sedaček až po strop. Originální volant poté nahradil tříramenný sportovní kousek od Momo a původní rádio bylo vyměněno za moderní „retro“ jednotku.
Jelikož mluvíme o jednom ze závěrečných modelů Trabantu, pod kapotou „devadesátkového“ exempláře se již nachází 1,1litrový čtyřválec z Volkswagenu Polo spojený se čtyřstupňovou manuální převodovkou. Na rozdíl od zbytku vozu ale na motoru Vilner Garage žádné úpravy neprovedl.