Do elektrifikace modelové nabídky se v Evropě naplno pustí i Subaru. Techniku bude sdílet s Toyotou.
Spolupráce Subaru a Toyoty se mimo novou generaci sporťáků BRZ a GR86 ohlíží také na nutnou elektrifikaci modelové nabídky v Evropě. Nedlouho poté, co Toyota oznámila příchod nového elektrického SUV do nabídky na starém kontinentu, potvrzuje stejný krok i Subaru. Značky budou totiž mezi sebou opět sdílet techniku.
Přesněji mluvíme o nové modulární platformě e-TNGA, na které již Toyota chystá elektrické SUV o velikosti RAV4. A Subaru se nyní přidává s informací, že jeho SUV na baterky se bude rozměrově podobat dnešnímu Foresteru. Stejně jako u Toyoty bude prozatím nepojmenovaný model navržen s ohledem na vkus a přání zákazníků v Evropě.
Modulární základ obou značek má být snadno přizpůsobitelný pro nejrůznější typy vozů s možností upravovat šířku, délku, rozvor i výšku vozidla. V závislosti na modelu bude možné pohánět čistě přední nebo zadní kola, případně obě nápravy. Lze tedy předpokládat, že i Subaru v budoucnu na této sdílené platformě vytvoří další elektromobily.
Obou nových SUV bychom se měli dočkat během příštího roku, Subaru upřesňuje premiéru v první polovině 2021. V následujících měsících tak čekejme další informace v rámci klasické vlny upoutávek. Není pochyb, že nový elektromobil je především pro Subaru na trhu Evropy nutností, pokud se chce v budoucnu vyhnout tučným pokutám za nadlimitní produkci emisí. I přes současné trable chce ale na zdejším trhu zůstat.
V galerii Subaru Forester e-Boxer.
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ