James May pokračuje v představování aut z vlastní garáže. Po  rozlučce s Toyotou Mirai  a  návratu plážové buginy z Namibie ... Zdroj:  DRIVETRIBE

James May pokračuje v představování aut z vlastní garáže. Po rozlučce s Toyotou Mirai a návratu plážové buginy z Namibie... | Zdroj: DRIVETRIBE

...teď moderátor ukazuje a komentuje svou Alpine A110, kterou si pořídil právě po testování v pořadu The Grand Tour. V klasickém testu May zdůvodní, proč francouzský sporťák zbožňuje. Zdroj:  DRIVETRIBE

...teď moderátor ukazuje a komentuje svou Alpine A110, kterou si pořídil právě po testování v pořadu The Grand Tour. V klasickém testu May zdůvodní, proč francouzský sporťák zbožňuje. | Zdroj: DRIVETRIBE

Podle Maye každopádně ani nejde o „sporťák“, jako spíše o „zmenšené superauto“, s ohledem na čtyřválcový motor uprostřed, rozložení hmotnosti a hbité řízení... Zdroj:  DRIVETRIBE

Podle Maye každopádně ani nejde o „sporťák“, jako spíše o „zmenšené superauto“, s ohledem na čtyřválcový motor uprostřed, rozložení hmotnosti a hbité řízení... | Zdroj: DRIVETRIBE

...malý zavazadlový prostor a špatný výhled dozadu. S těmito atributy přirovnává moderátor zážitek za volantem A110 třeba k McLarenu. Zdroj:  DRIVETRIBE

...malý zavazadlový prostor a špatný výhled dozadu. S těmito atributy přirovnává moderátor zážitek za volantem A110 třeba k McLarenu. | Zdroj: DRIVETRIBE

Především ale May vyzdvihuje právě jízdní vlastnosti a obecný vztah Alpine ke snižování hmotnosti, který tvoří charakter A110 (pohotovostních 1080 kg). Zdroj:  DRIVETRIBE

Především ale May vyzdvihuje právě jízdní vlastnosti a obecný vztah Alpine ke snižování hmotnosti, který tvoří charakter A110 (pohotovostních 1080 kg). | Zdroj: DRIVETRIBE

Předností jsou tedy i drobné rozměry, což je na britských okreskách výhodou. Nakonec May dodává, že přístup Alpine k hmotnosti vozu by měly následovat i další automobilky. Zdroj:  DRIVETRIBE

Předností jsou tedy i drobné rozměry, což je na britských okreskách výhodou. Nakonec May dodává, že přístup Alpine k hmotnosti vozu by měly následovat i další automobilky. | Zdroj: DRIVETRIBE

A negativa A110 podle Maye? Samotný design, který sice proporcemi z profilu vypadá skvěle, ale příď a záď jednoduše nemůže plnohodnotně a elegantně odkazovat na sporťák z 60. let... Zdroj:  DRIVETRIBE

A negativa A110 podle Maye? Samotný design, který sice proporcemi z profilu vypadá skvěle, ale příď a záď jednoduše nemůže plnohodnotně a elegantně odkazovat na sporťák z 60. let... | Zdroj: DRIVETRIBE

...– čistě z pohledu dnešní bezpečnostní legislativy, diktující vzhled automobilů po stránce ochrany chodců, umístění světlometů a dalších prvků. Zdroj:  DRIVETRIBE

...– čistě z pohledu dnešní bezpečnostní legislativy, diktující vzhled automobilů po stránce ochrany chodců, umístění světlometů a dalších prvků. | Zdroj: DRIVETRIBE

 Zdroj:  DRIVETRIBE

| Zdroj: DRIVETRIBE

 Zdroj:  DRIVETRIBE

| Zdroj: DRIVETRIBE

...teď moderátor ukazuje a komentuje svou Alpine A110, kterou si pořídil právě po testování v pořadu The Grand Tour. V klasickém testu May zdůvodní, proč francouzský sporťák zbožňuje. Zdroj:  DRIVETRIBE
Podle Maye každopádně ani nejde o „sporťák“, jako spíše o „zmenšené superauto“, s ohledem na čtyřválcový motor uprostřed, rozložení hmotnosti a hbité řízení... Zdroj:  DRIVETRIBE
...malý zavazadlový prostor a špatný výhled dozadu. S těmito atributy přirovnává moderátor zážitek za volantem A110 třeba k McLarenu. Zdroj:  DRIVETRIBE
Především ale May vyzdvihuje právě jízdní vlastnosti a obecný vztah Alpine ke snižování hmotnosti, který tvoří charakter A110 (pohotovostních 1080 kg). Zdroj:  DRIVETRIBE
10
Fotogalerie

James May ukazuje svou Alpine A110. Přirovnává ji ke zmenšenému superautu

Obecně May nešetří chválou, pár výhrad má nicméně k designu Alpine.

James May pokračuje v představování aut z vlastní garáže. Po rozlučce s Toyotou Mirai a návratu plážové buginy z Namibie teď moderátor ukazuje a komentuje svou Alpine A110, kterou si pořídil právě po testování v pořadu The Grand Tour. V klasickém testu May zdůvodní, proč francouzský sporťák zbožňuje.

Podle Maye každopádně ani nejde o „sporťák“, jako spíše o „zmenšené superauto“, s ohledem na čtyřválcový motor uprostřed, rozložení hmotnosti a hbité řízení, malý zavazadlový prostor a špatný výhled dozadu. S těmito atributy přirovnává moderátor zážitek za volantem A110 třeba k McLarenu.

Především ale May vyzdvihuje právě jízdní vlastnosti a obecný vztah Alpine ke snižování hmotnosti, který tvoří charakter A110 (pohotovostních 1080 kg). Předností jsou tedy i drobné rozměry, což je na britských okreskách výhodou. Nakonec May dodává, že přístup Alpine k hmotnosti vozu by měly následovat i další automobilky.

A negativa A110 podle Maye? Samotný design, který sice proporcemi z profilu vypadá skvěle, ale příď a záď jednoduše nemůže plnohodnotně a elegantně odkazovat na sporťák z 60. let – čistě z pohledu dnešní bezpečnostní legislativy, diktující vzhled automobilů po stránce ochrany chodců, umístění světlometů a dalších prvků.

Alpine

Značka Alpine vznikla v roce 1955 rukou Jeana Rédélé, syna francouzského dealera automobilky Renault. První vůz, model A106, byl představen téhož roku a během šesti let výroby údajně vzniklo 251 kusů.

Značka slavila úspěchy především v motorsportu, v roce 1996 však zanikla. Podařilo se ji oživit až v roce 2012 konceptem A110-50. Produkční model A110 platí za jeden z nejřidičtějších sportovních vozů druhé dekády jednadvacátého století.

Alpine A110

Doporučujeme

Články odjinud