Obecně May nešetří chválou, pár výhrad má nicméně k designu Alpine.
James May pokračuje v představování aut z vlastní garáže. Po rozlučce s Toyotou Mirai a návratu plážové buginy z Namibie teď moderátor ukazuje a komentuje svou Alpine A110, kterou si pořídil právě po testování v pořadu The Grand Tour. V klasickém testu May zdůvodní, proč francouzský sporťák zbožňuje.
Podle Maye každopádně ani nejde o „sporťák“, jako spíše o „zmenšené superauto“, s ohledem na čtyřválcový motor uprostřed, rozložení hmotnosti a hbité řízení, malý zavazadlový prostor a špatný výhled dozadu. S těmito atributy přirovnává moderátor zážitek za volantem A110 třeba k McLarenu.
Především ale May vyzdvihuje právě jízdní vlastnosti a obecný vztah Alpine ke snižování hmotnosti, který tvoří charakter A110 (pohotovostních 1080 kg). Předností jsou tedy i drobné rozměry, což je na britských okreskách výhodou. Nakonec May dodává, že přístup Alpine k hmotnosti vozu by měly následovat i další automobilky.
A negativa A110 podle Maye? Samotný design, který sice proporcemi z profilu vypadá skvěle, ale příď a záď jednoduše nemůže plnohodnotně a elegantně odkazovat na sporťák z 60. let – čistě z pohledu dnešní bezpečnostní legislativy, diktující vzhled automobilů po stránce ochrany chodců, umístění světlometů a dalších prvků.
Značka Alpine vznikla v roce 1955 rukou Jeana Rédélé, syna francouzského dealera automobilky Renault. První vůz, model A106, byl představen téhož roku a během šesti let výroby údajně vzniklo 251 kusů.
Značka slavila úspěchy především v motorsportu, v roce 1996 však zanikla. Podařilo se ji oživit až v roce 2012 konceptem A110-50. Produkční model A110 platí za jeden z nejřidičtějších sportovních vozů druhé dekády jednadvacátého století.
Alpine A110