Mercedes pomalu odhaluje novou generaci roadsteru SL. Po upoutávkách  s maskovanými prototypy  a  představením konstrukce  otevřeného modelu nám německá značka již naplno ukazuje také interiér. | Mercedes-AMG SL Zdroj: Mercedes-AMG

Mercedes pomalu odhaluje novou generaci roadsteru SL. Po upoutávkách s maskovanými prototypy a představením konstrukce otevřeného modelu nám německá značka již naplno ukazuje také interiér. | Mercedes-AMG SL | Zdroj: Mercedes-AMG

Novinka se přitom vrací ke konfiguraci míst 2+2, kterou mělo SL naposledy u generace R129 z let 1989 až 2001. | Mercedes-Benz 300 SL Zdroj: Mercedes-AMG

Novinka se přitom vrací ke konfiguraci míst 2+2, kterou mělo SL naposledy u generace R129 z let 1989 až 2001. | Mercedes-Benz 300 SL | Zdroj: Mercedes-AMG

Nová generace bude tedy chtít zajistit komfort na delších cestách, ačkoliv zadní sedačky poslouží především pro dospělé s menším vzrůstem či děti nebo pro dodatečné uložení zavazadel. | Mercedes-AMG SL Zdroj: Mercedes-AMG

Nová generace bude tedy chtít zajistit komfort na delších cestách, ačkoliv zadní sedačky poslouží především pro dospělé s menším vzrůstem či děti nebo pro dodatečné uložení zavazadel. | Mercedes-AMG SL | Zdroj: Mercedes-AMG

Jinak připomíná styl kabiny a architektura palubní deska limuzínu třídu S. Kabriolet nicméně přichází s jednou vlastní vychytávkou. | Mercedes-AMG SL Zdroj: Mercedes-AMG

Jinak připomíná styl kabiny a architektura palubní deska limuzínu třídu S. Kabriolet nicméně přichází s jednou vlastní vychytávkou. | Mercedes-AMG SL | Zdroj: Mercedes-AMG

Velký uprostřed zasazený displej infotainmentu lze totiž částečně naklonit dopředu. Řidič tak může v otevřeném autě zmírnit odrazy slunce na lesklém povrchu obrazovky, jak zrovna potřebuje. | Mercedes-AMG SL Zdroj: Mercedes-AMG

Velký uprostřed zasazený displej infotainmentu lze totiž částečně naklonit dopředu. Řidič tak může v otevřeném autě zmírnit odrazy slunce na lesklém povrchu obrazovky, jak zrovna potřebuje. | Mercedes-AMG SL | Zdroj: Mercedes-AMG

Displej přístrojového štítu je poté z obdobného důvodu schován ve stínu hluboké kapličky před řidičem. Na palubě se objevuje i nejnovější volant Mercedesu s dotykovými plochami. | Mercedes-AMG SL Zdroj: Mercedes-AMG

Displej přístrojového štítu je poté z obdobného důvodu schován ve stínu hluboké kapličky před řidičem. Na palubě se objevuje i nejnovější volant Mercedesu s dotykovými plochami. | Mercedes-AMG SL | Zdroj: Mercedes-AMG

Na odhalení exteriéru nového SL si ještě musíme počkat. O vnitřnostech ale Mercedes již pár detailů vypustil. Nová konstrukce pochází od divize AMG, která má vývoj SL na starosti. | Mercedes-AMG SL Zdroj: Mercedes-AMG

Na odhalení exteriéru nového SL si ještě musíme počkat. O vnitřnostech ale Mercedes již pár detailů vypustil. Nová konstrukce pochází od divize AMG, která má vývoj SL na starosti. | Mercedes-AMG SL | Zdroj: Mercedes-AMG

Oproti předchozí generaci má novinka zajistit o 18 % vyšší torzní tuhost, a tedy i vyšší úroveň bezpečnosti a lepší jízdní vlastnosti. Elektricky ovládaná střecha bude u nového SL plátěná. | Mercedes-AMG SL Zdroj: Mercedes-AMG

Oproti předchozí generaci má novinka zajistit o 18 % vyšší torzní tuhost, a tedy i vyšší úroveň bezpečnosti a lepší jízdní vlastnosti. Elektricky ovládaná střecha bude u nového SL plátěná. | Mercedes-AMG SL | Zdroj: Mercedes-AMG

Vůbec poprvé pak SL přijede s pohonem všech kol 4Matic+. Po stránce motorizací se zatím očekává základ v podobě řadových šestiválců, dále směřující k výkonným osmiválcovým verzím. | Mercedes-AMG SL Zdroj: Mercedes-AMG

Vůbec poprvé pak SL přijede s pohonem všech kol 4Matic+. Po stránce motorizací se zatím očekává základ v podobě řadových šestiválců, dále směřující k výkonným osmiválcovým verzím. | Mercedes-AMG SL | Zdroj: Mercedes-AMG

Pravděpodobný je i příchod elektrifikované techniky, a to nejen po stránce mild-hybridů, ale i plug-in hybridní varianty. | Mercedes-AMG SL Zdroj: Mercedes-AMG

Pravděpodobný je i příchod elektrifikované techniky, a to nejen po stránce mild-hybridů, ale i plug-in hybridní varianty. | Mercedes-AMG SL | Zdroj: Mercedes-AMG

Spekulace o vrcholné verzi tak padají na hybrid označený jako SL 73, který by mohl zajistit výkon přes 800 koní (588 kW). | Mercedes-AMG SL Zdroj: Mercedes-AMG

Spekulace o vrcholné verzi tak padají na hybrid označený jako SL 73, který by mohl zajistit výkon přes 800 koní (588 kW). | Mercedes-AMG SL | Zdroj: Mercedes-AMG

Více podrobností se určitě dozvíme postupně s dalšími upoutávkami. Samotnou premiéru chystá Mercedes ještě na letošní rok, přesné datum ale zatím neznáme. | Mercedes-AMG SL Zdroj: Mercedes-AMG

Více podrobností se určitě dozvíme postupně s dalšími upoutávkami. Samotnou premiéru chystá Mercedes ještě na letošní rok, přesné datum ale zatím neznáme. | Mercedes-AMG SL | Zdroj: Mercedes-AMG

| Mercedes-AMG SL Zdroj: Mercedes-AMG

| Mercedes-AMG SL | Zdroj: Mercedes-AMG

| Mercedes-AMG SL Zdroj: Mercedes-AMG

| Mercedes-AMG SL | Zdroj: Mercedes-AMG

| Mercedes-AMG SL Zdroj: Mercedes-AMG

| Mercedes-AMG SL | Zdroj: Mercedes-AMG

| Mercedes-AMG SL Zdroj: Mercedes-AMG

| Mercedes-AMG SL | Zdroj: Mercedes-AMG

| Mercedes-AMG SL Zdroj: Mercedes-AMG

| Mercedes-AMG SL | Zdroj: Mercedes-AMG

První fotky silně maskovaných prototypů nové, v pořadí již osmé generace vlajkového roadsteru SL nám Mercedes ukázal již loni v srpnu.

První fotky silně maskovaných prototypů nové, v pořadí již osmé generace vlajkového roadsteru SL nám Mercedes ukázal již loni v srpnu.

Teď německá značka potvrzuje, že testování novinky nastupuje do finále se zkušebními jízdami v mrazivém Švédsku, načež model čeká i konečné ladění na Severní smyčce Nürburgringu.

Teď německá značka potvrzuje, že testování novinky nastupuje do finále se zkušebními jízdami v mrazivém Švédsku, načež model čeká i konečné ladění na Severní smyčce Nürburgringu.

Na nových fotkách už mají prototypy nového SL lehčí kamufláž, která odhaluje příbuznost vozu minimálně po designové stránce se současným kupé a roadsterem AMG GT.

Na nových fotkách už mají prototypy nového SL lehčí kamufláž, která odhaluje příbuznost vozu minimálně po designové stránce se současným kupé a roadsterem AMG GT.

Ostatně vývoj modelu je nyní kompletně v rukách divize AMG. Komfort pro cestování na dlouhých trasách by však neměl roadsteru s konfigurací 2+2 chybět.

Ostatně vývoj modelu je nyní kompletně v rukách divize AMG. Komfort pro cestování na dlouhých trasách by však neměl roadsteru s konfigurací 2+2 chybět.

Ve Švédsku inženýři prověřovali i pohon všech kol 4Matic+, který dostane SL vůbec poprvé.

Ve Švédsku inženýři prověřovali i pohon všech kol 4Matic+, který dostane SL vůbec poprvé.

Schopnosti a odolnost se pak řešily také v případě nového mechanismu elektricky ovládané plátěné střechy, která nebude v nabídce modelu chybět ani v červené barvě.

Schopnosti a odolnost se pak řešily také v případě nového mechanismu elektricky ovládané plátěné střechy, která nebude v nabídce modelu chybět ani v červené barvě.

Mercedes-Benz nám jen pár dnů před premiérou  nové generace limuzíny třídy S  prezentuje i vůbec první oficiální fotografie nového roadsteru SL. 

Mercedes-Benz nám jen pár dnů před premiérou nové generace limuzíny třídy S prezentuje i vůbec první oficiální fotografie nového roadsteru SL. 

Novinka nyní zahájila finální etapu vývojového programu s maskovanými prototypy na silnicích. Odhalení bychom se měli dočkat někdy v průběhu příštího roku.

Novinka nyní zahájila finální etapu vývojového programu s maskovanými prototypy na silnicích. Odhalení bychom se měli dočkat někdy v průběhu příštího roku.

Určité proporce nové generace SL si už můžeme z prototypů odvodit – dlouhá kapota, krátká zakulacená záď nejspíš po vzoru AMG GT, rovněž doplněná o úzké LED svítilny.

Určité proporce nové generace SL si už můžeme z prototypů odvodit – dlouhá kapota, krátká zakulacená záď nejspíš po vzoru AMG GT, rovněž doplněná o úzké LED svítilny.

Automobilka ostatně potvrzuje, že tentokrát byl kompletní vývoj roadsteru svěřen do rukou sportovní divize AMG. Komfort pro cestování na dlouhých trasách by však neměl novince chybět.

Automobilka ostatně potvrzuje, že tentokrát byl kompletní vývoj roadsteru svěřen do rukou sportovní divize AMG. Komfort pro cestování na dlouhých trasách by však neměl novince chybět.

 „Myslím, že je čas na lehčí změnu charakteru SL a přivést zpět trochu historie s cestovním DNA modelu,“  uvedl dříve bývalý šéf AMG Tobias Moers (ještě před svým odchodem k Aston Martinu).

„Myslím, že je čas na lehčí změnu charakteru SL a přivést zpět trochu historie s cestovním DNA modelu,“ uvedl dříve bývalý šéf AMG Tobias Moers (ještě před svým odchodem k Aston Martinu).

S vývojem u AMG se nicméně objevuje možnost použití nové lehké platformy, kterou by později využila právě i nová generace AMG GT.

S vývojem u AMG se nicméně objevuje možnost použití nové lehké platformy, kterou by později využila právě i nová generace AMG GT.

Po stránce motorizací se očekává základ v podobě řadových šestiválců, dále směřující k výkonným osmiválcovým verzím.

Po stránce motorizací se očekává základ v podobě řadových šestiválců, dále směřující k výkonným osmiválcovým verzím.

Pravděpodobný je i příchod elektrifikované techniky, a to nejen po stránce mild-hybridů, ale i plug-in hybridní varianty.

Pravděpodobný je i příchod elektrifikované techniky, a to nejen po stránce mild-hybridů, ale i plug-in hybridní varianty.

Novinka se přitom vrací ke konfiguraci míst 2+2, kterou mělo SL naposledy u generace R129 z let 1989 až 2001. | Mercedes-Benz 300 SL Zdroj: Mercedes-AMG
Nová generace bude tedy chtít zajistit komfort na delších cestách, ačkoliv zadní sedačky poslouží především pro dospělé s menším vzrůstem či děti nebo pro dodatečné uložení zavazadel. | Mercedes-AMG SL Zdroj: Mercedes-AMG
Jinak připomíná styl kabiny a architektura palubní deska limuzínu třídu S. Kabriolet nicméně přichází s jednou vlastní vychytávkou. | Mercedes-AMG SL Zdroj: Mercedes-AMG
Velký uprostřed zasazený displej infotainmentu lze totiž částečně naklonit dopředu. Řidič tak může v otevřeném autě zmírnit odrazy slunce na lesklém povrchu obrazovky, jak zrovna potřebuje. | Mercedes-AMG SL Zdroj: Mercedes-AMG
31
Fotogalerie

Nový Mercedes SL ukázal interiér. Chytře bojuje proti odrazům slunce na displejích

Kabina nové generace SL působí luxusně. Se čtyřmi místy chce zajistit i větší úroveň praktičnosti.

Mercedes pomalu odhaluje novou generaci roadsteru SL. Po upoutávkách s maskovanými prototypy a představením konstrukce otevřeného modelu nám německá značka již naplno ukazuje také interiér. Novinka se přitom vrací ke konfiguraci míst 2+2, kterou mělo SL naposledy u generace R129 z let 1989 až 2001.

Nová generace bude tedy chtít zajistit komfort na delších cestách, ačkoliv zadní sedačky poslouží především pro dospělé s menším vzrůstem či děti nebo pro dodatečné uložení zavazadel. Jinak připomíná styl kabiny a architektura palubní deska limuzínu třídu S. Kabriolet nicméně přichází s jednou vlastní vychytávkou.

Velký uprostřed zasazený displej infotainmentu lze totiž částečně naklonit dopředu. Řidič tak může v otevřeném autě zmírnit odrazy slunce na lesklém povrchu obrazovky, jak zrovna potřebuje. Displej přístrojového štítu je poté z obdobného důvodu schován ve stínu hluboké kapličky před řidičem. Na palubě se objevuje i nejnovější volant Mercedesu s dotykovými plochami.  

Na odhalení exteriéru nového SL si ještě musíme počkat. O vnitřnostech ale Mercedes již pár detailů vypustil. Nová konstrukce pochází od divize AMG, která má vývoj SL na starosti. Oproti předchozí generaci má novinka zajistit o 18 % vyšší torzní tuhost, a tedy i vyšší úroveň bezpečnosti a lepší jízdní vlastnosti. Elektricky ovládaná střecha bude u nového SL plátěná.

Vůbec poprvé pak SL přijede s pohonem všech kol 4Matic+. Po stránce motorizací se zatím očekává základ v podobě řadových šestiválců, dále směřující k výkonným osmiválcovým verzím. Pravděpodobný je i příchod elektrifikované techniky, a to nejen po stránce mild-hybridů, ale i plug-in hybridní varianty.

Spekulace o vrcholné verzi tak padají na hybrid označený jako SL 73, který by mohl zajistit výkon přes 800 koní (588 kW). Více podrobností se určitě dozvíme postupně s dalšími upoutávkami. Samotnou premiéru chystá Mercedes ještě na letošní rok, přesné datum ale zatím neznáme.

AMG

AMG je německá společnost, která se zabývá závodními úpravami a sportovním tuningem vozů Mercedes-Benz. Společnost byla založena v roce 1967 dvojicí Hans Werner Aufrecht a Erhard Melcher. Většinou se značka uvádí jako Mercedes-AMG.

Mercedes-AMG GT Black Series • Mercedes-AMG GLB

Doporučujeme

Články odjinud