V našich podmínkách nejsou pick-upy klíčovou kategorií, ale nabídka utěšeně roste. Nedávno ji obohatil zajímavý model Isuzu D-Max.
Kapitoly článku:
- Co je to Isuzu?, Picku-upy na vzestupu, Srovnání s konkurencí
- Nabídka verzí, Široká škála příslušenství, Zkoušený vůz
- Na první pohled, Interiér pro univerzální využití, Myslelo se i na rodinu
- Nákladový prostor, Za volantem, Přehledné uspořádání,
- Na silnici, Schopný i na dálnici, V terénu
- A vystupujeme, Kompletní technické údaje, Naměřené hodnoty
- Kompletní fotogalerie
Co je to Isuzu?
U nás je pro většinu motoristické veřejnosti japonská značka Isuzu známa jen minimálně, přesto jde o značku mimořádně důležitou. Jde o jednu z nejstarších automobilek v Japonsku (její dějiny sahají až do roku 1916!) a v současnosti také o jednu z největších továren na užitková vozidla a vznětové motory (od roku 1999 je vyrábí také v Polsku). Na našich silnicích pamětníci vzpomenou zejména na model Isuzu Trooper, ale podobných modelů zejména díky dlouholeté spolupráci s koncernem General Motors jezdí u nás více, než bychom čekali, neboť typy Frontera, Monterey či Campo se v Evropě prodávaly pod značkou Opel.
Na český trh se pick-upy Isuzu D-Max (řada TF) vrátily vloni, ale i přes tehdejší ujišťování nového importéra o rychlém budování prodejní sítě na našich silnicích stále patří k exotům. Mohla za to zřejmě také cena (s konkurencí srovnatelná, ale „nová“ značka potřebuje průměrnou hladinu poněkud „podseknout“), nicméně shodou okolností minulý pátek došlo k razantnímu snížení prodejních cen všech verzí v řádu desetitisíců korun, což by trend mohlo do značné míry změnit.
Picku-upy na vzestupu
Nabídka nejrůznějších automobilů roztodivných a často neurčitých kategorií neustále roste, a tak i pick-upů s výraznými schopnostmi provozu v těžkém terénu je celá řada. Ty jsou většinou dostupné v široké škále provedení, takže jejich použití není již zdaleka omezeno na přepravu zboží nebo nákladu, ale lze je uplatnit také při volnočasových aktivitách. V následující tabulce jsme testované Isuzu D-Max srovnali jen se Fordem Ranger (testovali jsme jej již několikrát, naposledy na tomto místě) a Volkswagenem Amarok (s porovnatelnými motory, karoseriemi a výbavami), ale zákazník může vybírat také z vozů Nissan Navara, Toyota Hilux, Mitsubishi L200, Mazda B-50 a dalších.
Při podrobnějším srovnávání všech těchto strojů zjistíme, že jsou si vesměs velice podobné jak nabídkou karoserií a výbav, tak pohonnými soustavami. Z této plejády tak výrazněji vystupují snad jen Mitsubishi L200 (nízkou cenou), Nissan Navara (vysokým výkonem a točivým momentem) a Volkswagen Amarok (extrémně nízkým objemem motoru jen 2,0 l a příplatky za pohon všech kol a samosvorný zadní diferenciál ve všech verzích).
Tip: Podrobnosti o vozech Isuzu D-Max najdete na tomto místě (pro ceny je třeba kontaktovat nejbližšího dealera)
Srovnání s konkurencí
| Isuzu D-Max 3,0 l | Ford Ranger 3,0 l | VW Amarok 2,0 BiTDI |
Karoserie | Double Cab | Double Cab | Double Cab |
Motor | R4, 2 999 cm3 | R4, 2 953 cm3 | R4, 1 968 cm3 |
Výkon | 120 kW/3 600 ot./min. | 115 kW/3 500 ot./min. | 120 kW/4 000 ot./min. |
Točivý moment | 360 Nm/1 800 ot./min. | 380 Nm/1 400 ot./min. | 400 Nm/1 500 ot./min. |
Průměrná spotřeba | 8,4 l/100 km | 9,5 l/100 km | 7,8 l/100 km |
Nejvyšší rychlost | 175 km/h | 170 km/h | 181 km/h |
Pohot./celk. hmotnost | 1 930/2 950 kg | 1 805/2 985 kg | 1 807/2 820 kg |
Rozvor náprav | 3 050 mm | 3 000 mm | 3 095 mm |
Rozměry nákl. plochy (d/š/v) | 1 380/1 460/480 mm | 1 530/1 456/- mm | 1 620/1 555/508 mm |
Délka/šířka/výška | 5 035/1 800/1 735 mm | 5 080/1 788/1 762 mm | 5 254/1 954/1 834 mm |
Cena srovnatelné verze (vč. DPH) | 777 200 Kč | 819 990 Kč | 866 610 Kč |